GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
MB-SDG1B.22 Eğitimde Program Geliştirme Seçmeli Ders Grubu 3 6 4,00

Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı; öğretmen adaylarının program geliştirmenin güncel kavram, ilke, model ve kuramlarını, dayandığı temelleri açıklayabilmelerini ve program geliştirme, uygulama ve değerlendirmede, kuram ve modellerinin nasıl kullanılacağına yönelik bir anlayış ve beceri kazanmalarını sağlamaktır.


Dr. Öğretim Üyesi HÜSNİYE BÜLBÜL


1 Program geliştirme ile ilgili temel kavram/terim ve ilkeleri kavrayabilme.
2 Program okuryazarlığı becerilerini etkili olarak kullanabilme.
3 Program geliştirmede güncel eğilimleri değerlendirebilme.

Birinci Öğretim


YOK


YOK


-Eğitimde Program Geliştirme Program geliştirmeyle ilgili temel kavramlar; -Program geliştirmenin teorik temelleri; -Program türleri; -Öğretim programlarının felsefi, sosyal, tarihî, psikolojik ve ekonomik temelleri; -Program geliştirme ve öğretim programlarının özellikleri; -Program geliştirmenin aşamaları; -Programın temel öğeleri (hedef, içerik, süreç, değerlendirme) ve öğeler arasındaki ilişkiler; -Hedeflerin sınıflandırılması ve programın öğeleriyle ilişkisi; -İçerik düzenleme yaklaşımları; -Eğitim ihtiyaçlarının belirlenmesi; -Program geliştirme süreci ve modelleri; -Eğitim programı tasarım yaklaşımları; -Program değerlendirme modelleri; -Program okur-yazarlığı; -Öğretim programlarının geliştirilmesinde öğretmelerin görev ve sorumlulukları; -MEB öğretim programlarının özellikleri; -Öğretim programlarının uygulanması; -Dünyada ve Türkiye?de program geliştirmede yeni yaklaşımlar ve yönelimler.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Program Geliştirme İle İlgili Temel Kavram ve İlkeler
2 Program Geliştirmenin Kuramsal Temelleri; Tarihi Temel, Felsefi Temel, Psikolojik Temel, Toplumsal Temel
3 Program Türleri (Eğitim Programı, Öğretim Programı, Ders Programı, Bireysel Eğitim Programı, Resmi Program, Uygulanan Program, İhmal Edilen Program, Ekstra Program, Örtük Program)
4 Program Geliştirme ve Öğretim Programlarının Özellikleri Program Tasarımı Yaklaşımları
5 Program Geliştirmenin Aşamaları, Program Geliştirmenin Planlanması, Eğitim İhtiyaçlarının Belirlenmesi
6 Program Tasarısı Hazırlama; Hedef ve İçerik
7 Program Tasarısı Hazırlama; Eğitim ve Sınama Durumları
8 Ara Sınav
9 Program Değerlendirme Yaklaşımları ve Modelleri
10 Programların Sürekliliği, Program Okur-Yazarlığı, Program Geliştirmede Yeni Paradigmalar
11 Öğretim Programlarının Geliştirilmesinde Öğretmelerin Görev ve Sorumlulukları
12 MEB Öğretim Programlarının Özellikleri, Öğretim Programlarının Uygulanması
13 Dünya?da ve Türkiye?de Program Geliştirmede Yeni Yaklaşımlar ve Yönelimler
14 Genel Sınava Hazırlık
15 FİNAL SINAVI

-Bilen, M. (2014). Plandan Uygulamaya Öğretim. Ankara: Yargı Yayınevi -Bilen, M. (Ed.). (2014). Eğitimde ilke ve yöntemler. Ankara: Yargı Yayınevi -Demirel, Ö. (2017). Kuramdan Uygulamaya Eğitimde Program Geliştirme, 24. Baskı, Ankara, Pegem- A Yayıncılık. -Ertürk, S. (1975). Eğitimde Program Geliştirme. Ankara, Yelkentepe Yayınları. -Fer, S. (2011). Öğretim Tasarımı. Ankara: Anı Yayıncılık. -Fidan, N. (2012). Okulda Öğrenme ve Öğretme (3. Baskı). Ankara: Pegem Akademi -Oliva, P. & Gordon, W. R., (2018). Program Geliştirme. Çev. Edt. (Kerim Gündoğdu), Ankara: Pegem-Akademi Yayıncılık. -Ornstein, A. C., Pajak, E. F. & Ornstein, S. B., (2016). Eğitim Programlarında Güncel Sorunlar. (Çev. Edt. Nilay Bümen), Ankara: Pegem-Akademi Yayıncılık. -Özçelik, D. A. (2014). Eğitim Programları ve Öğretim. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık. -Senemoğlu, N. (2018). Gelişim öğrenme ve öğretim. (26. baskı). Ankara: Anı Yayıncılık.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

YOK


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 60 60
Final Sınavı 1 60 60
Toplam İş Yükü (saat) 120

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6
ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek