GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
REK204 Rekreasyonda Etkinlik Uygulamaları Zorunlu Ders 2 4 4,00

Lisans



Rekreasyonel etkinlik ve organizasyonları planlayabilme, program oluşturabilme ve plan ve programı yönetebilme yeteneğinin kazanımı


Dr. Öğr. Yunus Emre ÇİNGÖZ


1 Program ve planlama kavramlarının analizi, ilkeleri ile rekreasyonel etkinliklere yönelik program ve planlama yapmanın özellikleri. Örnek program ve planlama modelleri geliştirme.
2 Rekreasyonun ve aktivitelerinin tanımlanması
3 Evrensel ölçüleri ve planlama kriterlerinin betimlenmesi

Birinci Öğretim


yok


yok


Rekreasyonel etkinlik ve organizasyonlarda uygulama ve uygulama bilgisi


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Ders ile ilgili genel bilgiler ve literatür bilgisi
2 Planlama ve programlama ile ilgili genel kavramlar
3 Planlama ve programlama ilkeleri
4 Planlama ve programlama aşamaları
5 İhtiyaçları belirleme ve yaklaşımlar
6 Amaçların belirlenmesi
7 Rekreatif etkinlikler için program geliştirme
8 Ara sınav
9 Çocuklar için rekreatif etkinliklerde program geliştirme
10 Gençler için rekreatif etkinliklerde program geliştirme
11 Yetişkinler için rekreatif etkinliklerde program geliştirme
12 İleri yaşlar için rekreatif etkinliklerde program geliştirme
13 Geri bildirim ve değerlendirme
14 Tartışma
15 Rekreatif programların hedef kitlesine uygun olarak planlanması ve uygulanması
16 Final sınavı

ALTUNKASA, F. 1993: Rekreasyonel Planlama Organizasyonu. Çukurova Üniversitesi Yayınları No:132, Genel Yayın No: 54, Yardımcı Ders Kitapları Yayın No: 4- Adana, 99 S. BOZ, C. M., 1990: Boş zamanın Ekonomik Olarak Hesaplanması ve Refaha Katkısı. –Başbakanlık D.P.T. Sosyal Planlama Başkanlığı, Ankara, 6-10 S. CALIFORNIA RECREATION COMMITE, On Planning For Recreation, Park Areas And Facilities, Published By State Of California Recreation Commision. *Guide For plannig Recreation Parks in California A Basis For DETERMİNİNG LOKAL RECREATİON SPACE STANDARTS, 722 Capital Avenve, Room 3076, Sacramento 14. GOLD, S. M. 1980: Recreation Planning and Design.–Mc GrawHill Book Comp., New York. KALIPSIZ, A., 1994: İstatistik Yöntemler, İ.Ü. Orman Fakültesi, İstanbul, S.558. NIE, N., G. JENKINS, J., HULL, C. H., STEINBRENNER, K. DALE, B., 1975. SPSS (Statistical package for the social science). –MacGraw-Hill Book Company, New York. SÖZEN, N. 1977 : Ankara Şehri İçin Şehir Dışı Rekreasyon Alanlarının Planlama İlkelerinin Saptanması Üzerine Bir Araştırma. AÜZF Peyzaj Mimarlığı Bölümü (Basılmamış Doktora Tezi), Ankara. 251 S.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Proje Hazırlama 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Proje Sunma 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Derse Katılım 4 9 36
Proje Hazırlama 3 8 24
Proje Sunma 2 8 16
Bireysel Çalışma 5 9 45
Toplam İş Yükü (saat) 121

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6
ÖÇ 1 4 5 5 5 5 4
ÖÇ 2 4 4 4 5 5 5
ÖÇ 3 4 4 4 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek