GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
REK210 Psikomotor Gelişim Zorunlu Ders 2 4 3,00

Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı öğrencilere; bireyin doğum öncesi dönemden başlayarak yaşam boyu süren, harekete ilişkin davranışlarında oluşan değişimleri inceleyen psikomotor gelişimi ve temel ilkelerini öğretme, gelişim modellerini inceleme ve kuramcıları tanıtma, gelişim dönemlerini öğrenerek antrenörlük /öğretmenlik yaptıkları zaman bireylere hangi aşamada nasıl bir öğretme stratejisi uygulayabileceğini göstermektir.


Doç. Dr. Hayri AKYÜZ


1 Genel gelişim ilkelerini kavrayabilme;
2 Çocuk gelişim modellerini öğrenebilme ve ayırt edebilme ;
3 Gelişim kuramcılarını tanıma ve kuramlarını kavrayabilme,
4 Motor gelişimin ilkelerini ve bunları etkileyen faktörleri tanıyabilme;
5 Hareket dönemlerini ve bu dönemlere uygun davranışları kavrayabilme;
6 Çocukların fiziksel uygunluk durumlarını ve algısal motor yeteneklerinin farkına varabilme;
7 Psikomotor öğrenmenin nasıl gerçekleştiğini kavrayabilme.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Gelişimle ilgili temel kavramlar, çocuk gelişim modelleri, kuramlar, motor gelişimin ilkeleri ve motor gelişimi etkileyen faktörler, gelişim dönemleri, çocuklarda fiziksel uygunluk ve psikomotor öğrenme.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Gelişimle ilgili temel kavramlar
2 Çocuk gelişim modelleri
3 Freud’ un psikalanatik ve psikoseksüel kuramları- Erikson’ un psikososyal kuramı
4 Piaget’ nin bilişsel gelişim kuramı
5 Arnold havinghurst un kuramları
6 Motor gelişimin ilkeleri ve motor gelişimi etkileyen faktörler
7 Yaşlara göre büyüme ve gelişimle ilgili önemli etmenler
8 ARA SINAV
9 Motor gelişim dönemleri -Refleksif hareketler dönemi
10 İlkel hareketler dönemi,Motor gelişim testleri ve Bebeklik döneminde gelişim
11 Temel hareketler dönemi
12 Sporla ilişkili hareketler dönemi
13 Çocuklarda fiziksel uygunluk ve Çocukların algısal motor yetenekleri
14 Hareket eğitiminin benlik üzerine etkileri
15 Genel tekrar
16 Yarı yıl sonu sınavı

Özer,K.& Özer, D.; Çocuklarda Psikomotor Gelişim, Nobel,1998



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 3 3
Final Sınavı 1 3 3
Derse Katılım 14 3 42
Bireysel Çalışma 14 3 42
Toplam İş Yükü (saat) 90

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6
ÖÇ 1 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 2 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 3 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 4 5 4 4 4 4 4
ÖÇ 5 4 5 5 5 5 5
ÖÇ 6 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 7 5 5 5 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek