Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
REK210 | Psikomotor Gelişim | Zorunlu Ders | 2 | 4 | 3,00 |
Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı öğrencilere; bireyin doğum öncesi dönemden başlayarak yaşam boyu süren, harekete ilişkin davranışlarında oluşan değişimleri inceleyen psikomotor gelişimi ve temel ilkelerini öğretme, gelişim modellerini inceleme ve kuramcıları tanıtma, gelişim dönemlerini öğrenerek antrenörlük /öğretmenlik yaptıkları zaman bireylere hangi aşamada nasıl bir öğretme stratejisi uygulayabileceğini göstermektir.
Doç. Dr. Hayri AKYÜZ
1 | Genel gelişim ilkelerini kavrayabilme; |
2 | Çocuk gelişim modellerini öğrenebilme ve ayırt edebilme ; |
3 | Gelişim kuramcılarını tanıma ve kuramlarını kavrayabilme, |
4 | Motor gelişimin ilkelerini ve bunları etkileyen faktörleri tanıyabilme; |
5 | Hareket dönemlerini ve bu dönemlere uygun davranışları kavrayabilme; |
6 | Çocukların fiziksel uygunluk durumlarını ve algısal motor yeteneklerinin farkına varabilme; |
7 | Psikomotor öğrenmenin nasıl gerçekleştiğini kavrayabilme. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Gelişimle ilgili temel kavramlar, çocuk gelişim modelleri, kuramlar, motor gelişimin ilkeleri ve motor gelişimi etkileyen faktörler, gelişim dönemleri, çocuklarda fiziksel uygunluk ve psikomotor öğrenme.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Gelişimle ilgili temel kavramlar | ||
2 | Çocuk gelişim modelleri | ||
3 | Freud’ un psikalanatik ve psikoseksüel kuramları- Erikson’ un psikososyal kuramı | ||
4 | Piaget’ nin bilişsel gelişim kuramı | ||
5 | Arnold havinghurst un kuramları | ||
6 | Motor gelişimin ilkeleri ve motor gelişimi etkileyen faktörler | ||
7 | Yaşlara göre büyüme ve gelişimle ilgili önemli etmenler | ||
8 | ARA SINAV | ||
9 | Motor gelişim dönemleri -Refleksif hareketler dönemi | ||
10 | İlkel hareketler dönemi,Motor gelişim testleri ve Bebeklik döneminde gelişim | ||
11 | Temel hareketler dönemi | ||
12 | Sporla ilişkili hareketler dönemi | ||
13 | Çocuklarda fiziksel uygunluk ve Çocukların algısal motor yetenekleri | ||
14 | Hareket eğitiminin benlik üzerine etkileri | ||
15 | Genel tekrar | ||
16 | Yarı yıl sonu sınavı |
Özer,K.& Özer, D.; Çocuklarda Psikomotor Gelişim, Nobel,1998
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Toplam İş Yükü (saat) | 90 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 6 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 7 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |