Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
REK301 | Özel Gruplarda Rekreasyon | Zorunlu Ders | 3 | 5 | 2,00 |
Lisans
Hareket ve aktivitenin engellilere sağlayacağı değişik boyutlardaki yararlarını kavramak. Değişik engel durumuna göre, araç gereç- hareket,kural ve alan-saha uyarlamaları yapabilmek.
Dr. Öğr. Ali Ozan ERKILIÇ
1 | Fiziksel aktiviteler ve sporun engellilere sağlayacağı yararları kavrayabilme |
2 | Engelli bireylerin mevcut durumunu iyileştirmek için koruyucu önlemler alabilme |
3 | Engelli birey veya gruplarla çalışmaya isteklilik oluşturabilme |
4 | Günlük yaşam aktiviteleri sırasında dikkat edilmesi gereken hususları kavrayabilme |
5 | Postür, Postürel Problemler, koruyucu ve iyileştirici aktiviteleri uygulayabilme |
Birinci Öğretim
Yok
Hareket ve aktivitenin engellilere sağlayacağı yararlar, Engel türleri ve genel özellikleri, Özel gereksinimli bireye özgü uyarlamalar, Fiziksel aktivite uygulamalarında dikkat edilmesi gereken hususlar, Bedensel deformasyona ilişkin koruyucu önlemler, Uygulama örnekleri
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Giriş, temel tanım ve kavramlar | ||
2 | Engellilik kavramı, engelliliğin nedenleri ve önleyici tedbirler | ||
3 | Engellilik türleri ve eğitimleri | ||
4 | Zihinsel engelliler ve eğitimi | ||
5 | Görme engelliler ve eğitimi | ||
6 | İşitme engelliler ve eğitimi | ||
7 | Fiziksel engelliler ve eğitimi | ||
8 | Engelliler için boş zaman ve rekreasyonel aktiviteler | ||
9 | Rekreasyonel aktivitelerin engelliler üzerindeki etkileri | ||
10 | Herkes için anlamlı boş zaman olanaklarının sunulmasına ilişkin yeni fikirler üretme | ||
11 | Engelli bireyler için rekreasyona ve rekreatif spora katılımın destekleyici ve kısıtlayıcı unsurları | ||
12 | Engelli bireyler için örnek rekreasyon programları ve gönüllü uygulamalar | ||
13 | Engelli bireyler için örnek rekreasyon programları ve gönüllü uygulamalar | ||
14 | Engelli bireyler için örnek rekreasyon programları ve gönüllü uygulamalar |
Auxter, David. Principles and methods of adapted physical education and recreation Michael Horvat. Physical Education and Sport for Exceptional Students Seaman, et A.The new adapted physical education : a developmental approach
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 7 | 3 | 21 |
Takım/Grup Çalışması | 7 | 3 | 21 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 3 | 21 |
Toplam İş Yükü (saat) | 65 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | |
ÖÇ 1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 |
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 |
ÖÇ 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 |