GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
REK301 Özel Gruplarda Rekreasyon Zorunlu Ders 3 5 2,00

Lisans



Hareket ve aktivitenin engellilere sağlayacağı değişik boyutlardaki yararlarını kavramak. Değişik engel durumuna göre, araç gereç- hareket,kural ve alan-saha uyarlamaları yapabilmek.


Dr. Öğr. Ali Ozan ERKILIÇ


1 Fiziksel aktiviteler ve sporun engellilere sağlayacağı yararları kavrayabilme
2 Engelli bireylerin mevcut durumunu iyileştirmek için koruyucu önlemler alabilme
3 Engelli birey veya gruplarla çalışmaya isteklilik oluşturabilme
4 Günlük yaşam aktiviteleri sırasında dikkat edilmesi gereken hususları kavrayabilme
5 Postür, Postürel Problemler, koruyucu ve iyileştirici aktiviteleri uygulayabilme

Birinci Öğretim



Yok


Hareket ve aktivitenin engellilere sağlayacağı yararlar, Engel türleri ve genel özellikleri, Özel gereksinimli bireye özgü uyarlamalar, Fiziksel aktivite uygulamalarında dikkat edilmesi gereken hususlar, Bedensel deformasyona ilişkin koruyucu önlemler, Uygulama örnekleri


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Giriş, temel tanım ve kavramlar
2 Engellilik kavramı, engelliliğin nedenleri ve önleyici tedbirler
3 Engellilik türleri ve eğitimleri
4 Zihinsel engelliler ve eğitimi
5 Görme engelliler ve eğitimi
6 İşitme engelliler ve eğitimi
7 Fiziksel engelliler ve eğitimi
8 Engelliler için boş zaman ve rekreasyonel aktiviteler
9 Rekreasyonel aktivitelerin engelliler üzerindeki etkileri
10 Herkes için anlamlı boş zaman olanaklarının sunulmasına ilişkin yeni fikirler üretme
11 Engelli bireyler için rekreasyona ve rekreatif spora katılımın destekleyici ve kısıtlayıcı unsurları
12 Engelli bireyler için örnek rekreasyon programları ve gönüllü uygulamalar
13 Engelli bireyler için örnek rekreasyon programları ve gönüllü uygulamalar
14 Engelli bireyler için örnek rekreasyon programları ve gönüllü uygulamalar

Auxter, David. Principles and methods of adapted physical education and recreation Michael Horvat. Physical Education and Sport for Exceptional Students Seaman, et A.The new adapted physical education : a developmental approach



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 7 3 21
Takım/Grup Çalışması 7 3 21
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 7 3 21
Toplam İş Yükü (saat) 65

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6
ÖÇ 1 4 4 4 4 5 5
ÖÇ 2 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 3 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 4 5 5 5 5 4 4
ÖÇ 5 4 4 5 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek