GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
REK307 Rekreasyon Liderliği Zorunlu Ders 3 5 2,00

Lisans



Öğrencilerin Liderlik ve grup dinamiği ile ilgili temel kavramları ve liderlik teorilerini açıklayabilmesi, Yönetim süreci içerisinde liderin yeri ve önemi hakkında bilgi sahibi olması, Spor faaliyetlerinde liderin rolü ve önemini analiz edebilmesi dersin amacını oluşturmaktadır.


Dr. Öğr. Yunus E. ÇİNGÖZ


1 Liderlik ile ilgili kavramları çeşitli yöntemleri kullanarak bilimsel bir zemin üzerinde tartışır.
2 Takım liderinin ve üyelerinin karşılaşabileceği problemler hakkında bilgi sahibidir.
3 Takım liderinin ve üyelerinin karşılaşabileceği problemler hakkında çözüm önerileri geliştirir.
4 Grup dinamiği ile ilgili kavramları çeşitli yöntemleri kullanarak bilimsel bir zemin üzerinde tartışır.
5 Liderlik tekniklerini çeşitli yöntemleri kullanarak bilimsel bir zemin üzerinde tartışır.
6 Bir liderin karşılaşabileceği problemler hakkında bilgi sahibidir.

Birinci Öğretim



Yok


Liderlik teorileri, teknikleri, spor etkinliklerinde liderlik problemleri, grup dinamiği. Liderin yönetim, planlama ve rekreasyon programı yürütmedeki rolleri.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Ders ile ilgili genel bilgiler ve literatür bilgisi
2 Rekreasyon ve liderlik ile ilgili genel kavramlar
3 Liderlik için gerekli temel özellikler
4 Lider ile yönetici arasındaki farkların tartışılması
5 Liderlik çeşitleri
6 Liderin misyon ve vizyonu
7 Yeni liderlik yaklaşımları
8 Liderlik fonksiyonlar
9 Başlıca liderlik kuramları
10 Liderlik ve değişim
11 Organizasyonlarda liderlik
12 Rekreatif etkinlik ve organizasyonlarda liderlik
13 Rekreatif etkinlik ve organizasyonlarda liderlik
14 Rekreasyon liderliğinin güncel sorunları

Sığrı, Ü. (2012). Yönetim Grup Dinamikleri. Siyasal Kitabevi. * Çelik, V. (2000). Eğitimsel Liderlik. Pegem A Yayınevi, Ankara. * Karaküçük, S. (1999). Rekreasyon, Kavram, Kapsam ve Bir Araştırma (3. Basım). Bağırgan Yayınevi, Ankara. * Werner, I. (1993). Liderlik ve Yönetim (Çev: Vedat Ünver). Rota Yayınları. * Hunt, J. W. (1999). Yönetici için Örgüt İçindeki Davranışlar Kılavuzu. Öteki Yayınları.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 7 3 21
Bireysel Çalışma 7 3 21
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 7 3 21
Toplam İş Yükü (saat) 65

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6
ÖÇ 1 4 4 4 4 5 5
ÖÇ 2 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 3 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 4 5 5 5 4 4 4
ÖÇ 5 4 5 5 5 5 5
ÖÇ 6 5 5 5 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek