GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
REK304 Uyarlanmış Beden Eğitimi ve Spor Zorunlu Ders 3 6 3,00

Lisans



Özel gereksinimli öğrencilere yönelik beden eğitimi ve spor uygulamaları için temel kuramsal altyapı paylaşımı, özel eğitimin beden eğitimi ve spordaki uygulama prensipleri konusunda tecrübe edinilmesi ve bu bağlamda kaynaştırma/bütünleştirme ilkeleri, en az kısıtlayıcı ortam, sık/az rastlanan yetersizlikler, etkinlik ve ders planlaması, bireyselleştirilmiş eğitim programlaması, uyarlamalar, davranış yönetimi, akran ve aile desteği, yasal çerçevenin öğrenilmesidir.


Doç. Dr. Erkan YARIMKAYA


1 Beden eğitiminde özel gereksinimi olan bireylerle ile ilgili kavramları öğrenir. Özel bireysel özelliğine göre plan ve program hazırlar. Özel gereksinimli bireylerin beden eğitimi ve spor uygulamalarında uygun materyal geliştirir.
2 Etkinlik sırasında bireye özgün güvenlik önlemleri alabilir. Beden eğitimi ve sporda özel gereksinimli bireylerin kaynaştırma ortamlarında etkinliklerini üretir. Özel gereksinimli okulunu ziyaret eder, bu okullarda beden eğitimi derslerinde BEP'i yürütür.

Birinci Öğretim



Yok


Beden eğitiminde özel gereksinimle ile ilgili kavramlar Özel gereksinimle bireysel özelliğine göre plan ve program hazırlama Özel gereksinimli bireylerin beden eğitimi ve spor uygulamalarında uygun materyal geliştirme Etkinlik sırasında bireye özgün güvenlik önlemleri alabilme Beden eğitimi ve sporda özel gereksinimle bireylerin kaynaştırma ortamlarında etkinliklerini üretme Özel gereksinimle okulunu ziyaret eder, bu okullarda beden eğitimi derslerinde BEP'i yürütme


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Beden eğitiminde özel gereksinimle ile ilgili kavramlar
2 Beden eğitiminde özel gereksinimle ile ilgili kavramlar
3 Özel gereksinimli öğrencinin bireysel özelliğine göre plan ve program hazırlama
4 Özel gereksinimli öğrencinin bireysel özelliğine göre plan ve program hazırlama
5 Özel gereksinimle beden eğitimi ve spor uygulamalarında uygun materyal geliştirme
6 Özel gereksinimle beden eğitimi ve spor uygulamalarında uygun materyal geliştirme
7 Ara sınav
8 Özel gereksinimle bireylerin beden eğitimi ve spor uygulamalarında uygun materyal geliştirme
9 Etkinlik sırasında bireye özgün güvenlik önlemleri alabilme
10 Etkinlik sırasında bireye özgün güvenlik önlemleri alabilme
11 Beden eğitimi ve sporda özel gereksinimle bireylerin kaynaştırma ortamlarında etkinliklerini üretme
12 Beden eğitimi ve sporda özel gereksinimle bireylerin kaynaştırma ortamlarında etkinliklerini üretme
13 Beden eğitimi ve sporda özel gereksinimle bireylerin kaynaştırma ortamlarında etkinliklerini üretme
14 Beden eğitimi ve sporda özel gereksinimle bireylerin kaynaştırma ortamlarında etkinliklerini üretme
15 Final sınavı

Ataman, A. (2003). Özel Gereksinimli Çocuklar ve Özel Eğitime Giriş. Ümit Ofset Matbaacılık, Gündüz Eğitim ve Yayıncılık, Ankara. BM Engelli Hakları Sözleşmesi Türkçe Lütfiye KELLECİ BİRER tarafından çeviri Eletronik Erişim: http://www.ozida.gov.tr/ulasilabilirlik/Belgeler/2_MEVZUATSTANDART/ULUSLARARASI_SOZLESME/BM_ENGELLIHAKLARISOZLESMESI.pdf Housner, D. L. (2000). Integrated Physical Education: A Guide fort he Elementary Classroom Teacher



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 10 3 30
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 14 2 28
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 14 2 28
Toplam İş Yükü (saat) 90

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6
ÖÇ 1 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 2 5 5 5 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek