GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
MB-SEÇ11 Eleştirel ve Analitik Düşünme Seçmeli Ders Grubu 2 3 4,00

Lisans



Bu dersin genel amacı, fen bilgisi öğretmeni adaylarının düşünme süreçleri ve düşünme becerileri hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır. Ayrıca adayların düşünme ve düşünme becerilerinin önemini, temel düşünme becerilerini kavramaları, eleştirel ve analitik düşünme becerilerini günlük ve mesleki yaşamda uygulayabilmeleri hedeflenmektedir.


Dr. Öğr. Üyesi Bilge ÖZTÜRK


1 Eleştirel ve analitik düşünmenin yaşamdaki önemini kavrar.
2 Eleştirel ve analitik düşünmenin temel özelliklerini açıklar.
3 Eleştirel ve analitik düşünme becerilerinin eğitim ortamlarında uygulanmasına ilişkin etkinlikler oluşturur.

Birinci Öğretim


yok


yok


-Temel kavramlar ve tanımlar -Düşünme organı olarak beyin ve beynin fonksiyonları, -Düşünme şekilleri ve düşünmenin sınıflandırılması, -İstemli ve istemsiz düşünme ve bunların özellikleri, -İstemli düşünmenin yöntemleri, -Eleştirel ve analitik düşünme ve bunların temel özellikleri-kriterleri, -Eleştirel ve analitik düşünmenin aşamaları, -Eleştirel ve analitik düşünmeyi etkileyen bileşenler, -Eleştirel ve analitik düşünmenin kapsamı nedir? -Eleştirel ve analitik okuma-dinleme ve yazma.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Temel kavramlar ve tanımlar
2 Düşünme organı olarak beyin ve beynin fonksiyonları
3 Düşünme şekilleri ve düşünmenin sınıflandırılması
4 İstemli ve istemsiz düşünme ve bunların özellikleri
5 İstemli düşünmenin yöntemleri
6 Eleştirel ve analitik düşünme ve bunların temel özellikleri-kriterleri
7 Eleştirel ve analitik düşünme ve bunların temel özellikleri-kriterleri
8 Ara sınav
9 Eleştirel ve analitik düşünmenin aşamaları
10 Eleştirel ve analitik düşünmenin yaşamdaki önemini
11 Eleştirel ve analitik düşünme becerilerini kullanmaya istekli olur.
12 Eleştirel ve analitik düşünmeyi etkileyen bileşenler
13 Eleştirel ve analitik düşünmenin kapsamı
14 Eleştirel ve analitik okuma Eleştirel ve analitik dinleme Eleştirel ve analitik yazma
15 Eleştirel ve analitik okuma Eleştirel ve analitik dinleme Eleştirel ve analitik yazma
16 final sınavı

Yılmaz, K. (2020). Eleştirel ve analitik düşünme (3. Baskı). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Beyin Fırtınası 1 9 9
Rapor Hazırlama 2 6 12
Rol Oynama / Dramatize Etme 1 2 2
Bireysel Çalışma 1 1 1
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma 3 7 21
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 8 6 48
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 4 6 24
Okuma 1 1 1
Toplam İş Yükü (saat) 120

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
ÖÇ 1 1 1 2 1 2 1 1 3 1 1 1 2
ÖÇ 2 1 1 2 1 2 1 1 3 1 1 1 2
ÖÇ 3 1 1 2 1 2 1 1 3 1 1 1 2
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek