Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MB-SEÇ11 | Eleştirel ve Analitik Düşünme | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 4 | 4,00 |
Lisans
Bu dersin genel amacı, fen bilgisi öğretmeni adaylarının düşünme süreçleri ve düşünme becerileri hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır. Ayrıca adayların düşünme ve düşünme becerilerinin önemini, temel düşünme becerilerini kavramaları, eleştirel ve analitik düşünme becerilerini günlük ve mesleki yaşamda uygulayabilmeleri hedeflenmektedir.
Dr. Öğr. Üyesi Bilge ÖZTÜRK
1 | Eleştirel ve analitik düşünmenin yaşamdaki önemini kavrar. |
2 | Eleştirel ve analitik düşünmenin temel özelliklerini açıklar. |
3 | Eleştirel ve analitik düşünme becerilerinin eğitim ortamlarında uygulanmasına ilişkin etkinlikler oluşturur. |
Birinci Öğretim
yok
yok
-Temel kavramlar ve tanımlar -Düşünme organı olarak beyin ve beynin fonksiyonları, -Düşünme şekilleri ve düşünmenin sınıflandırılması, -İstemli ve istemsiz düşünme ve bunların özellikleri, -İstemli düşünmenin yöntemleri, -Eleştirel ve analitik düşünme ve bunların temel özellikleri-kriterleri, -Eleştirel ve analitik düşünmenin aşamaları, -Eleştirel ve analitik düşünmeyi etkileyen bileşenler, -Eleştirel ve analitik düşünmenin kapsamı nedir? -Eleştirel ve analitik okuma-dinleme ve yazma.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Temel kavramlar ve tanımlar | ||
2 | Düşünme organı olarak beyin ve beynin fonksiyonları | ||
3 | Düşünme şekilleri ve düşünmenin sınıflandırılması | ||
4 | İstemli ve istemsiz düşünme ve bunların özellikleri | ||
5 | İstemli düşünmenin yöntemleri | ||
6 | Eleştirel ve analitik düşünme ve bunların temel özellikleri-kriterleri | ||
7 | Eleştirel ve analitik düşünme ve bunların temel özellikleri-kriterleri | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | Eleştirel ve analitik düşünmenin aşamaları | ||
10 | Eleştirel ve analitik düşünmenin yaşamdaki önemini | ||
11 | Eleştirel ve analitik düşünme becerilerini kullanmaya istekli olur. | ||
12 | Eleştirel ve analitik düşünmeyi etkileyen bileşenler | ||
13 | Eleştirel ve analitik düşünmenin kapsamı | ||
14 | Eleştirel ve analitik okuma Eleştirel ve analitik dinleme Eleştirel ve analitik yazma | ||
15 | Eleştirel ve analitik okuma Eleştirel ve analitik dinleme Eleştirel ve analitik yazma | ||
16 | final sınavı |
Yılmaz, K. (2020). Eleştirel ve analitik düşünme (3. Baskı). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Beyin Fırtınası | 1 | 9 | 9 |
Rapor Hazırlama | 2 | 6 | 12 |
Rol Oynama / Dramatize Etme | 1 | 2 | 2 |
Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 3 | 7 | 21 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 8 | 6 | 48 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 4 | 6 | 24 |
Okuma | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (saat) | 120 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | |
ÖÇ 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 2 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 2 |
ÖÇ 2 | 1 | 1 | 2 | 1 | 2 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 2 |
ÖÇ 3 | 1 | 1 | 2 | 1 | 2 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 2 |