Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MB-SEÇ21 | Sürdürülebilir Kalkınma ve Eğitim | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 4,00 |
Lisans
İngilizce
Bu dersin amacı; sürdürülebilirlik ve sürdürülebilir kalkınma kavramlarının benimsetilmesi, sürdürülebilir kalkınma ve eğitim ilişkisinin kurulması, sürdürülebilirliğin boyutlarının ve bu boyutların birbiri ile ilişkisinin anlaşılması, sürdürülebilir kalkınmanın gerçekleştirilmesine hizmet edecek bireylerin yetiştirilmesine yönelik eğitimin nasıl olması gerektiğinin kavranması
Dr. Ögr. Üyesi Ebru MAZLUM GÜVEN
1 | Sürdürülebilirliğin insan ve toplum açısından faydalarını açıklar. |
2 | Minimum Sürdürülebilirlik Kavramı, Ekolojik Ayak İzlerini açıklar. |
3 | Sürdürülebilir Kalkınma için eğitim alanında Türkiye’den uygulama örneklerini bilir. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Sürdürülebilir kalkınma, sürdürülebilir kalkınma hedefleri, sürdürülebilirliğin çevresel, sosyal ve ekonomik boyutları, sürdürülebilirlik ve eğitim, sürdürülebilirlik için farklı eğitim örnekleri, kültürel miras bağlamında sürdürülebilirlik, sürdürülebilirlik ve teknoloji, sürdürülebilirlik ve değerlendirme
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Sürdürülebilirlik ve temel kavramlar | ||
2 | Sürdürülebilir kalkınma hedefleri | ||
3 | Sürdürülebilir kalkınmanın sosyal, kültürel ve ekonomik boyutu | ||
4 | Sürdürülebilir kalkınma ve toplumsal değişim | ||
5 | Sürdürülebilir kalkınma bağlamında küresel çevre sorunları | ||
6 | Ekolojik ayak izi | ||
7 | Sürdürülebilir kalkınma ve teknoloji | ||
8 | Arasınav | ||
9 | Kültürel miras yönünden sürdürülebilirlik | ||
10 | Sürdürülebilir kalkınma için eğitim | ||
11 | Sürdürülebilir kalkınma ve değerler eğitimi | ||
12 | Bilimsel tutum ve sürdürülebilirlik | ||
13 | Sürdürülebilir kalkınma ve değerlendirme | ||
14 | Sürdürülebilir kalkınma ve sistemsel düşünme | ||
15 | Yeşil Kampüsler | ||
16 | Final sınavı |
Aydoğdu, B. ve Selanik Ay, T. (). Sürdürülebilir Kalkınma ve Eğitim. V,izetek yayınları Özgen, N. ve Kahyaoğlu, M. (2019) Sürdürülebilir Kalkınma. PegemA.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 60 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 40 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Laboratuvar | 5 | 11 | 55 |
Gösterme | 5 | 12 | 60 |
Bireysel Çalışma | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü (saat) | 120 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | |
ÖÇ 1 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 |
ÖÇ 2 | 3 | 2 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 |
ÖÇ 3 | 4 | 2 | 3 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 |