Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
AE-FBS4 | Fen Öğretiminde Materyal Tasarımı | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 5 | 4,00 |
Lisans
Türkçe
Öğretim teknolojilerindeki gelişimleri kavrayabilme, Öğretim teknolojileri ile iletişim süreci ilişkisini kavrayabilme, Öğretim teknolojileri ile program ilişkilerini kavrayabilme, Araç gereçlerin öğretimdeki yerini kavrayabilme, Tasarım, öğe ve ilişkisini bilebilme, Öğretmenin sık kullanacağı materyalleri hazırlayabilme, Bilgisayar destekli öğretim ortamlarını ve özelliklerini tanıyabilme
Dr. Öğr. Üyesi Bilge ÖZTÜRK
1 | Öğrenciler öğretim teknolojilerindeki gelişime tarihsel olarak örnekler verecek |
2 | Öğrenciler iletişim sürecinde öğretim teknolojilerinin önemini açıklayabilecek |
3 | Öğrenciler öğretimde kullanılan araç gereçlere örnekler verebilecek |
4 | Öğrenciler öğretimde sık kullanılan araçların özelliklerini bilecek |
5 | Öğrenciler kazanımlara uygun materyaller geliştirebilecek |
6 | Öğrenciler bilgisayar teknolojisini kullanarak öğretim materyali hazırlayabilecek |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Öğretim teknolojilerinin öğretim sürecindeki yeri ve kullanımı, uygun teknoloji planlamasının yapılması ve yürütülmesi, öğretim materyalinin seçimi, materyallerin tasarım ve geliştirme ilkeleri, tasarım öğeleri, ders materyali geliştirme, öğretim teknolojileri yoluyla iki ve üç boyutlu materyaller geliştirilmesi; teknolojik pedagojik alan bilgisi, alana özgü teknolojik araç-gereçler ve materyaller (simülasyonlar, animasyonlar, sanal sınıf ve laboratuvar ortamları, kavram karikatürleri, bilimsel ölçüm yapan araçlar, çalışma yaprakları, slaytlar, görsel medya gereçleri vb.) ile fen eğitiminde kullanılabilecek diğer bilişim teknolojileri (web 2.0 araçları, mobil uygulamalar, öğrenci yanıtlama sistemleri, öğrenme yönetim sistemleri, artırılmış gerçeklik uygulamaları, ölçme ve değerlendirme araçları vb.); teknolojinin entegre edildiği sınıf ortamları, etkileşimli tahta ve eğitim portalları; fen öğretiminde alana özgü bilişim teknolojilerini kullanma ve geliştirme.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Öğretim Teknolojisi ile ilgili kavramlar | ||
2 | çeşitli öğretim teknolojilerinin özellikleri, | ||
3 | öğretim teknolojilerinin öğretim sürecindeki yeri ve kullanımı | ||
4 | okulun ya da sınıfın teknoloji ihtiyaçlarının belirlenmesi | ||
5 | uygun teknoloji planlamasının yapılması ve yürütülmesi | ||
6 | öğretim teknolojileri yoluyla iki ve üç boyutlu materyaller geliştirilmesi öğretim gereçlerinin geliştirilmesi (çalışma yaprakları, etkinlik tasarlama, tepegöz saydamları, slaytlar, görsel medya (VCD, DVD) gereçleri | ||
7 | çalışma yaprakları, etkinlik tasarlama, tepegöz saydamları, slaytlar, görsel medya (VCD, DVD) gereçleri | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | öğrenci yanıtlama sistemleri | ||
10 | teknolojinin entegre edildiği sınıf ortamlar | ||
11 | etkileşimli tahta ve eğitim portalları; | ||
12 | fen öğretiminde alana özgü bilişim teknolojilerini kullanma ve geliştirme | ||
13 | fen öğretiminde alana özgü bilişim teknolojilerini kullanma ve geliştirme | ||
14 | fen öğretiminde alana özgü bilişim teknolojilerini kullanma ve geliştirme | ||
15 | Dönem sonu sınavı |
Demirel, Ö. ve Altun, E. (2012). Öğretim teknolojileri ve materyal tasarımı (7. Baskı). Ankara: Pegem Akademi
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Proje Hazırlama | 2 | 5 | 10 |
Proje Sunma | 1 | 1 | 1 |
Bireysel Çalışma | 5 | 6 | 30 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 4 | 5 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 5 | 5 | 25 |
Performans | 2 | 10 | 20 |
Toplam İş Yükü (saat) | 109 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | |
ÖÇ 1 | 5 | |||||||||||
ÖÇ 2 | 5 | |||||||||||
ÖÇ 3 | 4 | 4 | ||||||||||
ÖÇ 4 | 5 | 4 | ||||||||||
ÖÇ 5 | 4 | |||||||||||
ÖÇ 6 | 5 | 5 |