Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
F214GK3 | Sosyoloji | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 4 | 3,00 |
Lisans
Türkçe
Eğitim sosyolojisinin temel kavram ve kuramları ile araştırma konularını, incelemek; bu kavram, kuram ve konular ışığında eğitimin güncel sorunlarını tartışmak.
1 | Sosyolojinin temel alt dallarından biri olan eğitim sosyolojisinin konularına hakim olur, bu konular üzerinde analitik düşünme yetisi kazanır. |
2 | Bir toplumsal kurum olarak okulu ve okulun temel sosyal işlevlerini sosyolojik bakış açısıyla inceler ve eğitime ilişkin sorunları toplumsal tabakalaşma bağlamında analiz eder. |
Yok
Yok
Eğitim ve toplum ilişkisine yönelik kuramsal bakış açıları; bir toplumsal kurum olarak okul; eğitim sistemi ve okulun toplumsal-yapısal özellikleri; okulun toplumsal örgütlenmesi, işlevleri ve temel aktörleri; eğitimde otorite örüntüleri; eğitimde fırsat eşitlik/eşitsizlikleri; yaşanılan mekan ve ait olunan toplumsal kategoriler (sınıf, ırk, din, dil, etnisite, toplumsal cinsiyet, vs.) doğrultusunda kimin neyi, nerede, ne kadar öğrendiğine yönelik eşitsizlikler ve bu eşitsizliklerin bireysel ve tolumsal sonuçları; mevcut toplumsal, siyasi ve ekonomik ilişkilerin ve eşitsizliklerin beslenerek yeniden üretilmesinde eğitim sistemi ve okulların rolü.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Ders Programı ve Derse Giriş | ||
2 | Eğitim ve Toplum İlişkisine Kuramsal Bakış | ||
3 | Bir Toplumsal Kurum Olarak Okul | ||
4 | Eğitim Sistemi ve Okulun Toplumsal-Yapısal Özellikleri | ||
5 | Eğitimin Toplumsal İşlevleri | ||
6 | Okulun Sosyalleşme İşlevi: Toplumsal Rol, Norm ve Değerlerin Aktarımı | ||
7 | Okullarda Otorite Örüntüleri | ||
8 | Eğitimde Fırsat Eşitliği/Eşitsizliği | ||
9 | ARA SINAV | ||
10 | Okulların Toplumsal Eşitsizliklerin Yeniden Üretimindeki Rolü | ||
11 | Aile Yaşantısı ve Okul | ||
12 | Eğitimde Toplumsal Cinsiyet Eşitsizliği | ||
13 | Belgesel Gösterimi ve Tartışma: “Girl Rising” | ||
14 | Eğitime Yönelik Toplumsal Hareket ve Reformlar | ||
15 | Eğitime Yönelik Toplumsal Hareket ve Reformlar | ||
16 | final |
Akyüz, H.1992. Eğitim Sosyolojisinin Temel Kavram ve Alanları Üzerine Bir Araştırma, MEB Yayınları, İstanbul, Akçabol, R.2009. Türkiye Eğitim Sistemi, Ütopya Yayınevi, Ankara. McLaren, P.2011. Okullarda Yaşam. Eleştirel Pedagojiye Giriş, Anı Yayıncılık, Ankara.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Tartışma | 4 | 8 | 32 |
Performans | 4 | 8 | 32 |
Sözlü Sınav | 4 | 6 | 24 |
Toplam İş Yükü (saat) | 92 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | |
ÖÇ 1 | 4 | |||||||||||
ÖÇ 2 | 2 |