Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
AE-FB3B.01 | (Yeni) Teknoloji Destekli Fen Bilgisi Öğretimi | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 5 | 4,00 |
Lisans
Teknolojiyi öğretim sürecinde etkili bir şekilde kullanmak için gerekli kuramsal ve pratik bilgilere sahip olma, teknoloji destekli öğretimi planlayabilme ve uygulayabilme
1 | Teknolojinin öğretimle bütünleştirilmesine yönelik temel kavramları, modelleri açıklar. |
2 | Öğretim sürecinde materyal geliştirmek, dersi yürütmek veya değerlendirmek amacıyla çeşitli teknolojilere başvurur. |
3 | Teknoloji destekli bir ders planlayabilir ve uygulayabilir. |
Birinci Öğretim
yok
yok
Fen öğretiminde teknoloji kullanımının amacı, teknoloji entegrasyonunda kuramsal yapı ve bileşenleri, teknoloji entegrasyon modelleri, fen öğretiminde Web 2.0 araçları ve uygulamaları
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Teknoloji ile bütünleştirilmiş fen öğretiminin önemi | ||
2 | Teknoloji entegrasyon modelleri | ||
3 | Teknoloji entegrasyon modelleri | ||
4 | Öğretim sürecinde başvurulabilecek teknolojilerin tanıtılması ve etkinlikler | ||
5 | Öğretim sürecinde başvurulabilecek teknolojilerin tanıtılması ve etkinlikler | ||
6 | Öğretim sürecinde başvurulabilecek teknolojilerin tanıtılması ve etkinlikler | ||
7 | Ara Sınav | ||
8 | Teknoloji destekli öğretimin planlanması | ||
9 | Ölçme değerlendirme sürecinde kullanılabilecek teknolojilerin tanıtımı ve etkinlikler | ||
10 | Ölçme değerlendirme sürecinde kullanılabilecek teknolojilerin tanıtımı ve etkinlikler | ||
11 | Teknoloji destekli öğretimde karşılaşılabilecek sorunlar ve bu sorunların giderilmesi | ||
12 | Teknoloji destekli bir ders tasarımı ve değerlendirilmesi | ||
13 | Teknoloji destekli bir ders tasarımı ve değerlendirilmesi | ||
14 | Teknoloji destekli bir ders tasarımı ve değerlendirilmesi | ||
15 | Teknoloji destekli bir ders tasarımı ve değerlendirilmesi | ||
16 | Final Sınavı |
Kabakçı Yurdakul, I. (Ed.) Teknopedagojik Eğitime Dayalı Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı, Anı Yayıncılık Tatlı, Z. (Ed.) Kavram Öğretiminde Web 2.0 Araçları, PegeamA.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 2 | 4 | 8 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Tartışma | 6 | 6 | 36 |
Proje Hazırlama | 6 | 6 | 36 |
Proje Sunma | 6 | 6 | 36 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 2 | 2 | 4 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 2 | 2 | 4 |
Toplam İş Yükü (saat) | 126 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | |
ÖÇ 1 | 3 | 3 | 4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 |
ÖÇ 2 | 3 | 2 | 4 | 2 | 5 | 1 | 1 | 2 | 3 | 1 | 1 | 1 |
ÖÇ 3 | 4 | 3 | 4 | 2 | 5 | 1 | 1 | 2 | 3 | 1 | 2 | 1 |