Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MB-FB3B.02 | Eğitim Tarihi | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 5 | 4,00 |
Lisans
Türkçe
Türk eğitim tarihinin, eğitim olgusu açısından önemini,; Türk eğitim olgusunun tarihi süreçleri bilgisi; Türk eğitim tarihi dersininin bireysel ve toplumsal yararları ve öğretmenlik mesleğine katkıları.
1 | Türk Eğitim Tarihinin, gelişimsel süreçleri bilgisi |
2 | Eğitimi tarihi bilmenin, birey ve öğretmenlik mesleği açısından önemini gerekçeleri ile açıklayabilme |
3 | Türk eğitim tarihi olgular bilgisi |
4 | Eğitim sorunlarını analiz edebilme |
5 | Toplumsal ve eğitim ile ilgili sorunlara çözüm yolları önerme. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Antik dönemde (Eski Mısır, Mezopotamya, Anadolu, Hint, Çin, Antik Yunan ve Roma uygarlıklarında) eğitim; Orta Çağ ve Yeni Çağda Doğu, Batı ve İslam toplumlarında eğitim; Rönesans, Reform, Aydınlanma Hareketleri ve eğitim; Endüstri Çağı ve Modern Dönemde eğitim; İslam kültür ve medeniyetinin Batı medeniyeti ile ilişkileri; millî/ulus devletlerin doğması ve millî eğitim sistemlerinin gelişmesi; post-modern toplum tartışmaları ve eğitim; Antik dönemden bugüne dünyada eğitimde yaşanan temel değişimler ve dönüşümler.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Ortaasya Türk devletlerinde eğitim. | ||
2 | İlk Müslüman Türk devletlerinde eğitim. | ||
3 | Büyük Selçuklularda ilköğretim, orta öğretim ve yüksek öğretim. | ||
4 | Medreseler. | ||
5 | Selçuklular dönemi Türk-İslam bilim insanları | ||
6 | Osmanlı döneminde, kuruluştan yenileşme hareketlerine kadar eğitim. | ||
7 | ARA SINAV | ||
8 | Osmanlıda Yenileşme hareketlerinden Cumhuriyet dönemine kadar eğitim. | ||
9 | Eğitim Tarihinde ilk yasal düzenlemeler ve yeni anlayışlar. | ||
10 | Cumhuriyet dönemi eğitim sisteminin felsefi temelleri ve Tevhidi Tedrisat yasası. | ||
11 | Atatürk´ün eğitim felsefesi. | ||
12 | Cumhuriyet dönemi eğitim sistemi -ilköğretim, ortaöğretim, yüksek öğretim, öğretmen yetiştirme. | ||
13 | Cumhuriyet dönemi başlıca eğitim düşünürleri. | ||
14 | Günümüzde Türk eğitim sisteminin yapısı. | ||
15 | |||
16 |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 6 | 6 |
Quiz | 2 | 5 | 10 |
Derse Katılım | 16 | 2 | 32 |
Proje Hazırlama | 1 | 5 | 5 |
Bireysel Çalışma | 16 | 2 | 32 |
Ev Ödevi | 5 | 5 | 25 |
Toplam İş Yükü (saat) | 120 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | |
ÖÇ 1 | ||||||||||||
ÖÇ 2 | ||||||||||||
ÖÇ 3 | ||||||||||||
ÖÇ 4 | ||||||||||||
ÖÇ 5 |