GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
AE-FB5B.01 Fen Öğretiminde Materyal Tasarımı Seçmeli Ders Grubu 4 7 4,00

Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı; fen bilgisi öğretmeni adaylarının fen öğretiminde materyal kullanımının önemini kavramaları ve sınıf içi uygulamalarda kullanabilecekleri ders materyali hazırlama becerisi kazanmalarını sağlamaktır. Ayrıca adayların materyal tasarlama süreci hakkında bilgi edinmeleri hedeflenmektedir.


Dr. Öğr. Üyesi Bilge ÖZTÜRK


1 Öğrenciler öğretim teknolojilerindeki gelişime tarihsel olarak örnekler verecek
2 Öğrenciler iletişim sürecinde öğretim teknolojilerinin önemini açıklayabilecek
3 Öğrenciler öğretimde kullanılan araç gereçlere örnekler verebilecek
4 Öğrenciler öğretimde sık kullanılan araçların özelliklerini bilecek
5 Öğrenciler kazanımlara uygun materyaller geliştirebilecek
6 Öğrenciler bilgisayar teknolojisini kullanarak öğretim materyali hazırlayabilecek

Birinci Öğretim


Yok


Yok


-Öğretim sürecinde öğretim teknolojilerinin önemi ve kullanımı, -Öğretim sürecine uygun teknoloji planlamasının tasarlanması ve yürütülmesi, -Öğretim materyalinin seçimi, materyallerin tasarım ve geliştirme ilkeleri, -Öğretim materyali tasarım öğeleri, -Ders materyali geliştirme süreci, -Öğretim teknolojileri kullanılarak iki ve üç boyutlu materyallerin geliştirilmesi, -Alana özgü materyaller ve teknolojik araç-gereçler (sanal sınıf ve laboratuvar ortamları, çalışma yaprakları, simülasyonlar, kavram karikatürleri, animasyonlar, slaytlar ,, görsel medya gereçleri, bilimsel ölçüm yapan araçlar vb.) -Fen eğitiminde kullanılabilecek diğer bilişim teknolojileri (mobil uygulamalar, artırılmış gerçeklik uygulamaları, web 2.0 araçları, öğrenme yönetim sistemleri, ölçme ve değerlendirme araçları, öğrenci yanıtlama sistemleri vb.), -Teknoloji ile desteklenen sınıf ortamları, -Eğitim portallar ve etkileşimli tahta, -Fen öğretimine özgü bilişim teknolojilerini geliştirerek kullanma.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Öğretim Teknolojisi ile ilgili kavramlar Öğretim sürecinde öğretim teknolojilerinin önemi ve kullanımı
2 Öğretim sürecine uygun teknoloji planlamasının tasarlanması ve yürütülmesi
3 Öğretim materyalinin seçimi, materyallerin tasarım ve geliştirme ilkeleri
4 Öğretim materyali tasarım öğeleri, Ders materyali geliştirme süreci,
5 Uygun teknoloji planlamasının yapılması ve yürütülmesi
6 Öğretim teknolojileri kullanılarak iki ve üç boyutlu materyallerin geliştirilmesi
7 Alana özgü materyaller ve teknolojik araç-gereçler (sanal sınıf ve laboratuvar ortamları, çalışma yaprakları, simülasyonlar, kavram karikatürleri, animasyonlar, slaytlar ,, görsel medya gereçleri, bilimsel ölçüm yapan araçlar vb.)
8 Ara sınav
9 -Alana özgü materyaller ve teknolojik araç-gereçler (sanal sınıf ve laboratuvar ortamları, çalışma yaprakları, simülasyonlar, kavram karikatürleri, animasyonlar, slaytlar, görsel medya gereçleri, bilimsel ölçüm yapan araçlar vb.)
10 Fen eğitiminde kullanılabilecek diğer bilişim teknolojileri (mobil uygulamalar, artırılmış gerçeklik uygulamaları, web 2.0 araçları, öğrenme yönetim sistemleri, ölçme ve değerlendirme araçları, öğrenci yanıtlama sistemleri vb.),
11 Fen eğitiminde kullanılabilecek diğer bilişim teknolojileri (mobil uygulamalar, artırılmış gerçeklik uygulamaları, web 2.0 araçları, öğrenme yönetim sistemleri, ölçme ve değerlendirme araçları, öğrenci yanıtlama sistemleri vb.
12 Teknoloji ile desteklenen sınıf ortamları, Eğitim portalları ve etkileşimli tahta
13 Fen öğretimine özgü bilişim teknolojilerini geliştirerek kullanma
14 Fen öğretimine özgü bilişim teknolojilerini geliştirerek kullanma
15 Dönem sonu sınavı

Demirel, Ö., & Altun, E. (2012). Öğretim teknolojileri ve materyal tasarımı (7. Baskı). Ankara: Pegem Akademi.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 2 2
Proje Hazırlama 2 5 10
Proje Sunma 1 1 1
Bireysel Çalışma 5 6 30
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 4 5 20
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 5 5 25
Performans 2 10 20
Toplam İş Yükü (saat) 109

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
ÖÇ 1 3 2 2 1 3 1 1 1 2 1 1 1
ÖÇ 2 2 1 3 1 3 1 2 1 2 1 1 1
ÖÇ 3 2 3 3 1 3 1 1 2 2 1 2 2
ÖÇ 4 2 2 3 1 3 1 2 2 2 1 1 2
ÖÇ 5 3 2 3 1 3 1 1 2 2 1 1 1
ÖÇ 6 3 1 3 1 3 1 4 1 2 1 1 1
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek