GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
F318.2B Bilgisayar Destekli Fen Öğretimi Seçmeli Ders Grubu 3 6 4,00

Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı; Fen Bilgisi öğretmeni adaylarının eğitimde bilgisayar kullanımının yeri hakkında bilgi edinmelerini sağlamaktır. Ayrıca adayların Fen bilimleri ile ilgili konuların bilgisayar destekli öğretim aracılığı ile verilmesi adına örnek uygulamaları tanımalarının sağlanması hedeflenmektedir.


Dr. Öğr. Üyesi Bilge ÖZTÜRK


1 Fen derslerinde uygulanan eğitim yazılımlarını tanır.
2 Fen derslerinde eğitim yazılımlarını kullanır.
3 Bilgisayar destekli öğretimin anlamını bilir.
4 Bilgisayar destekli eğitimin sınırlılıkları ve yararları hakkında bilgi sahibi olur.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


-Bilgisayar destekli öğretim kavramının açıklanması -Bilgisayar destekli öğretimin avantajları ve dezavantajları, -Bilgisayar destekli öğretimin bileşenleri, -Bilgisayar destekli öğretimin öğretmen, öğrenci ve eğitim-öğretim süreci açısından faydaları -Fen Bilimleri Öğretiminde Bilgisayar Destekli Materyallerin Kullanımına ilişkin örneklerin tartışılması, -Fen bilimleri öğretiminde önemli olan Web siteleri ve uygulamalarının incelenmesi


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Bilgisayar destekli öğretim kavramının açıklanması
2 Bilgisayar destekli eğitim uygulamalarının sınırlılıkları
3 Bilgisayar destekli eğitimin öğrenci ve öğretmen açısından yararları
4 Fen Bilimleri Öğretiminde Bilgisayar Destekli Materyallerin Kullanımına ilişkin örneklerin tartışılması
5 Fen bilimleri öğretiminde önemli olan Web siteleri ve uygulamalarının incelenmesi
6 Fen bilimleri öğretiminde animasyon, video ve benzetimlerin incelenmesi
7 Fen bilimleri öğretiminde kullanılan yazılımların değerlendirilmesi
8 Fen bilimleri öğretiminde kullanılan yazılımların değerlendirilmesi
9 Ara sınav
10 Camtasia ve captivate yazılımları ile video derslerin hazırlanması
11 Camtasia ve captivate yazılımları ile video derslerin hazırlanması
12 Hazırlanan video derslerin SCORM biçimine dönüştürülmesi
13 Öğrenme yönetim sistemi MOODLE’un tanıtılması
14 MOODLE’da ders etkinliklerinin düzenlenmesi
15 SCORM uyumlu video derslerin MOODLE’a yüklenmesi
16 Dönem sonu sınavı

Web Kaynakları: Kitaplar, elektronik dergiler, dergi veri tabanları Kullanılacak yazılımların web kaynakları, manuelleri ve yardım dosyaları.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 13 2 26
Bireysel Çalışma 13 1 13
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 20 20
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 30 30
Okuma 13 1 13
Toplam İş Yükü (saat) 105

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
ÖÇ 1 5 2 3 2 5 1 1 3 3 1 1 3
ÖÇ 2 3 2 3 2 5 1 1 3 2 1 1 3
ÖÇ 3 4 2 3 2 5 1 1 3 3 1 1 4
ÖÇ 4 5 2 3 2 5 1 1 3 3 1 1 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek