Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
F318.2B | Bilgisayar Destekli Fen Öğretimi | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 6 | 4,00 |
Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı; Fen Bilgisi öğretmeni adaylarının eğitimde bilgisayar kullanımının yeri hakkında bilgi edinmelerini sağlamaktır. Ayrıca adayların Fen bilimleri ile ilgili konuların bilgisayar destekli öğretim aracılığı ile verilmesi adına örnek uygulamaları tanımalarının sağlanması hedeflenmektedir.
Dr. Öğr. Üyesi Bilge ÖZTÜRK
1 | Fen derslerinde uygulanan eğitim yazılımlarını tanır. |
2 | Fen derslerinde eğitim yazılımlarını kullanır. |
3 | Bilgisayar destekli öğretimin anlamını bilir. |
4 | Bilgisayar destekli eğitimin sınırlılıkları ve yararları hakkında bilgi sahibi olur. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
-Bilgisayar destekli öğretim kavramının açıklanması -Bilgisayar destekli öğretimin avantajları ve dezavantajları, -Bilgisayar destekli öğretimin bileşenleri, -Bilgisayar destekli öğretimin öğretmen, öğrenci ve eğitim-öğretim süreci açısından faydaları -Fen Bilimleri Öğretiminde Bilgisayar Destekli Materyallerin Kullanımına ilişkin örneklerin tartışılması, -Fen bilimleri öğretiminde önemli olan Web siteleri ve uygulamalarının incelenmesi
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Bilgisayar destekli öğretim kavramının açıklanması | ||
2 | Bilgisayar destekli eğitim uygulamalarının sınırlılıkları | ||
3 | Bilgisayar destekli eğitimin öğrenci ve öğretmen açısından yararları | ||
4 | Fen Bilimleri Öğretiminde Bilgisayar Destekli Materyallerin Kullanımına ilişkin örneklerin tartışılması | ||
5 | Fen bilimleri öğretiminde önemli olan Web siteleri ve uygulamalarının incelenmesi | ||
6 | Fen bilimleri öğretiminde animasyon, video ve benzetimlerin incelenmesi | ||
7 | Fen bilimleri öğretiminde kullanılan yazılımların değerlendirilmesi | ||
8 | Fen bilimleri öğretiminde kullanılan yazılımların değerlendirilmesi | ||
9 | Ara sınav | ||
10 | Camtasia ve captivate yazılımları ile video derslerin hazırlanması | ||
11 | Camtasia ve captivate yazılımları ile video derslerin hazırlanması | ||
12 | Hazırlanan video derslerin SCORM biçimine dönüştürülmesi | ||
13 | Öğrenme yönetim sistemi MOODLE’un tanıtılması | ||
14 | MOODLE’da ders etkinliklerinin düzenlenmesi | ||
15 | SCORM uyumlu video derslerin MOODLE’a yüklenmesi | ||
16 | Dönem sonu sınavı |
Web Kaynakları: Kitaplar, elektronik dergiler, dergi veri tabanları Kullanılacak yazılımların web kaynakları, manuelleri ve yardım dosyaları.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 13 | 2 | 26 |
Bireysel Çalışma | 13 | 1 | 13 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 30 | 30 |
Okuma | 13 | 1 | 13 |
Toplam İş Yükü (saat) | 105 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | |
ÖÇ 1 | 5 | 2 | 3 | 2 | 5 | 1 | 1 | 3 | 3 | 1 | 1 | 3 |
ÖÇ 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 5 | 1 | 1 | 3 | 2 | 1 | 1 | 3 |
ÖÇ 3 | 4 | 2 | 3 | 2 | 5 | 1 | 1 | 3 | 3 | 1 | 1 | 4 |
ÖÇ 4 | 5 | 2 | 3 | 2 | 5 | 1 | 1 | 3 | 3 | 1 | 1 | 5 |