Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MB-SEÇ14 | Karakter ve Değer Eğitimi | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 6 | 4,00 |
Lisans
Bu dersin amacı öğretmen adaylarının karakter ve değer eğitimi ile ilgili temel kavramları, ilkeleri, sınıflandırmaları, yaklaşım ve modelleri bilerek değer öğretim etkinlikleri planlamalarını, uygulamalarını ve değerlendirmelerini sağlamaktır
1 | Karakter ve değer eğitimi ile ilgili temel kavramları, değer kavramını bilir. |
2 | Değerleri sınıflandırır. |
3 | Karakter ve değer eğitim yaklaşımlarını ve modellerini ve Ahlâk gelişimi kuramlarını tanır. |
4 | Değer öğretiminde örtük programın etkisini açıklar. |
5 | Farklı değer öğretim programlarını inceler ve değer öğretiminde kullanılabilecek öğretim yöntem ve teknikleri ve değerlendirme yaklaşımlarına örnekler verir. |
6 | Farklı değer öğretim yaklaşımlarını temele alarak değer öğretim etkinlikleri hazırlar, uygular ve değerlendirir. |
Birinci Öğretim
Yok
yok
Kavramsal çerçeve: Karakter, kişilik/şahsiyet, değer, erdem, ahlak, huy, mizaç vd.; karakter gelişimi ve eğitimi; karakter gelişiminde ve eğitiminde aile, çevre ve okul; değerlerin tanımı ve sınıflandırılması; değerlerin kaynakları ve bireysel, toplumsal, kültürel, dini, ahlaki temelleri; karakter ve değer eğitimi yaklaşım ve uygulamaları; karakter ve değer eğitiminde kültürlerarası farklılaşma ve birlikte yaşama kültürü; eğitim felsefesi ve hedefleri yönünden karakter ve değer eğitimi; karakter/ değer eğitiminde öğretim yöntemleri ve teknikleri; modern ve çok kültürlü toplumlarda değerler krizi ve eğitim; insani-kültürel kalkınma sürecinde değer eğitimi; Türk eğitim ve kültür tarihinden değer eğitimiyle ilgili örnekler, Türkiyede değerler eğitimi uygulamaları ve araştırmaları; karakter ve değer eğitiminde rol model olarak öğretmen.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Karakter ve değer eğitimi ile ilgili temel kavramlar | ||
2 | Değer kavramı, Değerlerin sınıflandırılması | ||
3 | Ahlâk gelişimi kuramları | ||
4 | Değerlerin öğretimi, değerler krizi, değer öğretiminde yaşanan problemler | ||
5 | Karakter ve değer eğitiminde yaklaşımlar | ||
6 | Karakter ve değer öğretiminde modeller | ||
7 | Değer öğretiminde örtük programın etkisi | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | Değer ve karakter eğitimi ile ilgili araştırmaların incelenmesi. | ||
10 | Farklı değer öğretim programlarının incelenmesi | ||
11 | Değer öğretiminde kullanılabilecek öğretim yöntem ve teknikleri ve değerlendirme yaklaşımları | ||
12 | Hazırlanan değer öğretim etkinliklerinin sunulması ve değerlendirilmesi | ||
13 | Hazırlanan değer öğretim etkinliklerinin sunulması ve değerlendirilmesi | ||
14 | Hazırlanan değer öğretim etkinliklerinin sunulması ve değerlendirilmesi | ||
15 | Genel sınava hazırlık | ||
16 | Final |
Kohlberg, L. (1972). Moral Stages and Moralization: The Cognitive Developmental Approach. Ed. T. Lickona, Moral Development and Behavior Theory, Research and Social Issues. New York: Holt, Rinehart and Winston Yayıncılık. Özensel, E. (2003). Sosyolojik Bir Olgu Olarak Değerler. Değerler Eğitimi Dergisi, 3. http://www.degerleregitimi.org/ded/1/DED1mak3.pdf (Erişim Tarihi 17.06.2007) Ryan, K., Lickona, T. (1992). Character Development: The Challenge and the Model. Ed. K. Ryan&T. Lickona, Character Development in Schools and Beyond. Cultural Heritage and Contemporary Change Series VI. Foundations Of Moral Education, Vol. 3, http://www.crvp.org/book/Series06/VI-3/contents.htm (Erişim Tarihi 13.04.2008) Senemoğlu, N. (2007). Gelişim Öğrenme ve Öğretim Kuramdan Uygulamaya. Ankara: Gönül Yayıncılık.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 13 | 1 | 13 |
Okuma | 14 | 3 | 42 |
Ev Ödevi | 10 | 2 | 20 |
Toplam İş Yükü (saat) | 105 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | |
ÖÇ 1 | ||||||||||
ÖÇ 2 | ||||||||||
ÖÇ 3 | ||||||||||
ÖÇ 4 | ||||||||||
ÖÇ 5 | ||||||||||
ÖÇ 6 |