GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
AE-MTS1 Bilgisayar Destekli Matematik Öğretimi Seçmeli Ders Grubu 3 6 4,00

Lisans


Türkçe


Bu ders, lisans düzeyinde öğrencilere matematik öğretiminde teknoloji kullanabilme konusunda bilgi ve becerileri kazandırmayı amaçlamaktadır.


Doç. Dr. Mesut ÖZTÜRK Doç. Dr. Dilşad GÜVEN AKDENİZ


1 Matematik öğretiminde kullanabilecekleri yazılımları öğrenme,
2 Matematik öğretiminde kullanılan yazılımlar hakkında yeterli bilgiye sahip olma,
3 Matematik öğretiminde kullanılabilecek yazılımları kullanarak ders planlayabilme,

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Öğretim teknolojilerini matematik eğitimine entegre edebilme, bilgisayar öğretiminde kullanılan Geogebra gibi yazılımları kullanabilme ve bu yazılımları kullanarak matematik öğretim etkinliği hazırlayabilme.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Dersin amacı, içeriği ve işlenişinin tanıtımı
2 - BDÖ’nün tarihsel gelişimi - BDÖ’de kullanılan araçlar ve yazılımlar - Bilgisayar Cebir Sistemi - Dinamik Geometri Yazılımları
3  Ters yüz edilmiş öğrenme  Matematik eğitiminde artırılmış gerçeklik  Dijital oyunlar  Dijital öyküleme
4  STEM (Fen Teknoloji Mühendislik Matemati)  Mobil öğrenme  Sosyal medya ve sosyal ağlar  Okul dışı öğrenme ortamları  Yapay zekâ
5  Web 2.0 Araçları  Excel
6 Geogebra
7 Geogebra
8 Arasınav
9  Bazı programlama (kodlama) dillerinin tanıtımı  Python  Moodle  Scratch
10  Uygulama- Matematik eğitiminde teknoloji kullanımına yönelik ders planlama (Sayılar ve işlemler)
11  Uygulama- Matematik eğitiminde teknoloji kullanımına yönelik ders planlama (Cebir)
12  Uygulama- Matematik eğitiminde teknoloji kullanımına yönelik ders planlama (Veri işleme-Olasılık)
13  Uygulama- Matematik eğitiminde teknoloji kullanımına yönelik ders planlama (Geometri ve Ölçme)
14  Uygulama- Matematik eğitiminde teknoloji kullanımına yönelik ders planlama (İleri matematik konuları)
15 Dersin değerlendirmesi
16 Final Sınavı

Akkoç, H. & Yeşildere-İmre, S. (2015). Teknolojik pedagojik alan bilgisi temelli olasılık ve istatistik öğretimi. Pegem Akademi. Aksoy, A. & Koç, K. (2018). İleri öklid geometrisinin geogebra ile keşfi. Nobel Akademik Yayıncılık. Akpınar, Y. (2005). Bilgisayar destekli eğitimde uygulamalar. Anı Yayıncılık. Aldemir, R. & İşleyen, T. (2017). Matematik öğretmenleri ve öğretmen adayları için Geogebra 3D ile geometrik cisim etkinlikleri. Ertual Akademi. Aslaner, R. (2020). Açıklamalı Dinamik Geometri Uygulamaları. Nobel Akademik Yayıncılık. Baki, A. (2002). Öğrenen ve öğretenler için bilgisayar destekli matematik. Derya Kitabevi. Aytaç, T. (2006). Eğitimde bilişim teknolojileri. Asil Yayın Dağıtım. Çekmez, E. (2019). Bilgisayar Temelli Dinamik Matematik. Nobel Akademik Yayıncılık. Gürsakal, N., Özbalkan, U. & Yiğit-Uyar, M. H. (2022). Online matematik. Nobel Akademik Yayıncılık. Öztürk, M. (2011). Bilgisayar destekli öğretim yönteminin oran orantı konusunun öğretiminde akademik başarıya etkisi (Yüksek lisans Tezi). Atatürk Üniversitesi. Şimşek, M. & Yazıcı, N. (2022). Matematik Öğretiminde Dijital Araçların Kullanımı. Vizetek Yayıncılık. Uşun, S. (2004). Bilgisayar destekli öğretimin temelleri. Nobel Akademik Yayıncılık Yanpar-Yelken, T., Sancar-Tokmak, H., Özgelen, S. & İncikabı, L. (2013). Fen ve matematik eğitiminde teknolojik pedagojik alan bilgisi temelli öğretim tasarımları. Anı Yayıncılık. Yıldız, E. & Arpacı, İ. (2021). Matematik eğitiminde yenilikçi teknolojiler. Nobel Akademik Yayıncılık. Yumak, Y. & Ardahan, S. (2022). Adım Adım Geogebra ile Matematik Etkinlikleri. Atlas Akademi



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 2 2
Problem Çözümü 5 6 30
Rapor Hazırlama 5 6 30
Rapor Sunma 5 3 15
Proje Hazırlama 5 6 30
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 2 3 6
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 2 3 6
Toplam İş Yükü (saat) 120

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
ÖÇ 1 2 2 1 2 1 1 1 3 4 1
ÖÇ 2 1 1 1 3 1 1 1 3 4 1
ÖÇ 3 1 2 4 4 1 1 1 2 4 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek