GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
AE-MTS2 Kültür ve Matematik Seçmeli Ders Grubu 4 7 4,00

Lisans



Matematik ve kültür ilişkisinin farkına varılması ve matematik öğretiminde bu farkındalığın işe koşulması


Doç. Drı. Dilşad Güven Akdeniz


1 1 matematiğin günlük hayatta (fizik, kimya, biyoloji, ekonomi, sağlık) uygulamalarını bilir 2 matematik öğretiminde gerçek yaşam problemlerini kullanmanın önemini kavrayabilir 3 sayılar konusu ile gerçek yaşam problemlerini çözebilir 4 sayılar konusu ile gerçek yaşam problemlerini çözebilir 5 fonksiyonlar konusu ile ilgili gerçek yaşam problemlerini çözebilir 6 olasılık ve istatistik konuları ile ilgili gerçek yaşam problemlerini çözebilir 7 gerçek yaşam durumlarını matematiksel olarak modelleyebilir

Birinci Öğretim


yok


yok


Matematik ve kültür ilişkisi; matematiksel kavramları kendi kültürel bağlamlarında tanımlamak, farklı kültürlerin matematiksel düşünce yapıları, etnomatematik alanında yapılan araştırmaların temel prensipleri, matematik-antropoloji-dil bilimi arasındaki ilişki; sınıf içi uygulamalara etnomatematik çalışmalarını dâhil etmenin önemi; farklı kültürel bağlamlara yönelik sınıf içi matematik etkinlikleri tasarlama


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Dersin organizasyonu hakkında tanıtım, matematik ve kültür ilişkisi geçmişten günümüze.
2 Matematik evrensel midir? Kültürel midir?
3 Etnomatematik nedir?
4 Etnomatematik herkes için midir? Göçmen öğrenciler için midir?
5 Etnomatematik öğretim programına uygun mudur?
6 Mutlak değer ve logaritma ile ilgili günlük hayat örnekleri
7 Polinom fonksiyonlar ve günlük yaşamdaki uygulamaları.
8 arasınav
9 Doğrusal fonksiyonlar ve doğrusal modelleme, günlük yaşamdaki uygulamaları
10 Üstel fonksiyonlar ve üstel fonksiyonlara ilişkin günlük yaşamdan uygulamalar, doğrusal ve üstel modelleme arasındaki ilişki.
11 Eğitsel oyunlarda matematik
12 Eğitsel oyunlarda matematik
13 Öğrenci sunuları
14 Öğrenci sunuları
15 Final sınavı

yok



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 14 2 28
Derse Katılım 14 1 14
Problem Çözümü 8 2 16
Bireysel Çalışma 14 2 28
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma 13 2 26
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 6 6
Toplam İş Yükü (saat) 120

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
ÖÇ 1
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek