Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
AE-MTS8 | Matematik Öğretiminde Materyal Tasarımı | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 5 | 4,00 |
Lisans
Türkçe
Öğretim teknolojilerindeki gelişimleri kavrayabilme, Öğretim teknolojileri ile iletişim süreci ilişkisini kavrayabilme, Öğretim teknolojileri ile program ilişkilerini kavrayabilme, Araç gereçlerin öğretimdeki yerini kavrayabilme, Tasarım, öğe ve ilişkisini bilebilme, Öğretmenin sık kullanacağı materyalleri hazırlayabilme, Bilgisayar destekli öğretim ortamlarını ve özelliklerini tanıyabilme
Dr. Öğr. Üyesi Betül KÜÇÜK DEMİR
1 | Öğrenciler öğretim teknolojilerindeki gelişime tarihsel olarak örnekler verecek |
2 | Öğrenciler iletişim sürecinde öğretim teknolojilerinin önemini açıklayabilecek |
3 | Öğrenciler öğretimde kullanılan araç gereçlere örnekler verebilecek |
4 | Öğrenciler öğretimde sık kullanılan araçların özelliklerini bilecek |
5 | Öğrenciler kazanımlara uygun materyaller geliştirebilecek |
6 | Öğrenciler bilgisayar teknolojisini kullanarak öğretim materyali hazırlayabilecek |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Öğretim Teknolojisi ile ilgili kavramlar, çeşitli öğretim teknolojilerinin özellikleri, öğretim teknolojilerinin öğretim sürecindeki yeri ve kullanımı, okulun ya da sınıfın teknoloji ihtiyaçlarının belirlenmesi, uygun teknoloji planlamasının yapılması ve yürütülmesi, öğretim teknolojileri yoluyla iki ve üç boyutlu materyaller geliştirilmesi öğretim gereçlerinin geliştirilmesi (çalışma yaprakları, etkinlik tasarlama, tepegöz saydamları, slaytlar, görsel medya (VCD, DVD) gereçleri, bilgisayar temelli gereçler), eğitim yazılımlarının incelenmesi, çeşitli nitelikteki öğretim gereçlerinin değerlendirilmesi, İnternet ve uzaktan eğitim, görsel tasarım ilkeleri, öğretim materyallerinin etkinlik durumuna ilişkin araştırmalar, Türkiye’de ve dünyada öğretim teknolojilerinin kullanım durumu.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Öğretim Teknolojisi ile ilgili kavramlar | yok | yok |
2 | çeşitli öğretim teknolojilerinin özellikleri, | yok | yok |
3 | öğretim teknolojilerinin öğretim sürecindeki yeri ve kullanımı | yok | yok |
4 | okulun ya da sınıfın teknoloji ihtiyaçlarının belirlenmesi | yok | yok |
5 | uygun teknoloji planlamasının yapılması ve yürütülmesi | yok | yok |
6 | öğretim teknolojileri yoluyla iki ve üç boyutlu materyaller geliştirilmesi öğretim gereçlerinin geliştirilmesi (çalışma yaprakları, etkinlik tasarlama, tepegöz saydamları, slaytlar, görsel medya (VCD, DVD) gereçleri | yok | yok |
7 | çalışma yaprakları, etkinlik tasarlama, tepegöz saydamları, slaytlar, görsel medya (VCD, DVD) gereçleri | yok | yok |
8 | Ara sınav | yok | yok |
9 | bilgisayar temelli gereçler | yok | yok |
10 | eğitim yazılımlarının incelenmesi | yok | yok |
11 | çeşitli nitelikteki öğretim gereçlerinin değerlendirilmesi | yok | yok |
12 | İnternet ve uzaktan eğitim | yok | yok |
13 | görsel tasarım ilkeleri | yok | yok |
14 | öğretim materyallerinin etkinlik durumuna ilişkin araştırmalar | yok | yok |
15 | Türkiye’de ve dünyada öğretim teknolojilerinin kullanım durumu. | yok | yok |
16 | Final Sınavı | yok | yok |
Yiğit N., Alev N., Altun T., Özmen H., Akyıldız S., (2007). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarım, Akademi Yayınevi, Trabzon Yardımcı Kitaplar: Özcan Devel – Eralp Altun (2007). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı, Pegema Yayıncılık Seferoğlu, S. Sadi (2006). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı, Pegema Kaya, Z. (2005) Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme, Pegema
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 6 | 84 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 4 | 28 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 6 | 7 | 42 |
Toplam İş Yükü (saat) | 184 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | |
ÖÇ 1 | ||||||||||
ÖÇ 2 | ||||||||||
ÖÇ 3 | ||||||||||
ÖÇ 4 | ||||||||||
ÖÇ 5 | ||||||||||
ÖÇ 6 |