GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
AE-MTS10 Matematik Sınıflarında İletişim Seçmeli Ders Grubu 2 4 4,00

Lisans



Matematiğin kendine özgü sembolleri ve terminolojisi olan bir dil olduğunu fark etme, matematiğin sembol ve terimlerini etkili ve doğru kullanma, matematiksel dili matematiğin kendi içinde, farklı disiplinlerde ve yaşantısında uygun ve etkili bir biçimde kullanma, somut model, şekil, resim, grafik, tablo, sembol vb. farklı temsil biçimlerini kullanarak matematiksel düşünceleri ifade etme; matematiksel düşünceleri sözlü ve yazılı ifade etme, günlük dili, matematiksel dil ve sembollerle, matematiksel dili, günlük dil ve sembollerle ilişkilendirme; matematiksel düşüncelerin doğruluğunu ve anlamını yorumlama.



1 Matematiğin kendine özgü sembolleri ve terminolojisi olan bir dil olduğunu ifade eder
2 Matematiğin sembol ve terimlerini etkili ve doğru kullanır.
3 Matematiksel dili matematiğin kendi içinde, farklı disiplinlerde ve yaşantısında uygun ve etkili bir biçimde kullanır
4 Somut model, şekil, resim, grafik, tablo, sembol vb. farklı temsil biçimlerini kullanarak matematiksel düşüncelerini ifade eder.
5 Matematiksel düşünceleri sözlü ve yazılı ifade eder.
6 Günlük dili, matematiksel dil ve sembollerle, matematiksel dili, günlük dil ve sembollerle ilişkilendirir.
7 Matematiksel düşüncelerin doğruluğunu ve anlamını yorumlar.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Kendine özgü sembolleri ve terminolojisi olan bir dil olarak matematiği anlama ve sembol ve terimleri doğru kullanma, bunları kullanarak matematiksel düşünceleri ifade etme.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Kendine özgü sembolleri ve terminolojisi olan bir dil olarak matematik
2 Matematiğin sembol ve terimlerini etkili ve doğru kullanma
3 Matematiğin sembol ve terimlerini etkili ve doğru kullanma
4 Matematiksel dili matematiğin kendi içinde, farklı disiplinlerde ve yaşantısında uygun ve etkili bir biçimde kullanma
5 Somut model, şekil, resim, grafik, tablo, sembol vb. farklı temsil biçimlerini kullanarak matematiksel düşünceleri ifade etme
6 Somut model, şekil, resim, grafik, tablo, sembol vb. farklı temsil biçimlerini kullanarak matematiksel düşünceleri ifade etme
7 Matematiksel düşünceleri sözlü ve yazılı ifade etme
8 Matematiksel düşünceleri sözlü ve yazılı ifade etme
9 Günlük dili, matematiksel dil ve sembollerle, matematiksel dili, günlük dil ve sembollerle ilişkilendirme
10 Günlük dili, matematiksel dil ve sembollerle, matematiksel dili, günlük dil ve sembollerle ilişkilendirme
11 Matematiksel düşüncelerin doğruluğunu ve anlamını yorumlama
12 Matematiksel düşüncelerin doğruluğunu ve anlamını yorumlama
13 Matematiksel düşüncelerin doğruluğunu ve anlamını yorumlama
14 Matematiksel düşüncelerin doğruluğunu ve anlamını yorumlama

Biber, M. & Ersoy, E. (2022). Yapılandırmacı Sınıf Ortamlarında Matematiksel İletişim



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 40
Rapor Hazırlama 1 20
Rapor Sunma 1 20
Ev Ödevi 1 20
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 60
Rapor Hazırlama 1 20
Rapor Sunma 1 20
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 3 3
Rapor Hazırlama 5 11 55
Rapor Sunma 5 4 20
Ev Ödevi 4 10 40
Toplam İş Yükü (saat) 120

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
ÖÇ 5
ÖÇ 6
ÖÇ 7
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek