Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
AE-MTS10 | Matematik Sınıflarında İletişim | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 4 | 4,00 |
Lisans
Matematiğin kendine özgü sembolleri ve terminolojisi olan bir dil olduğunu fark etme, matematiğin sembol ve terimlerini etkili ve doğru kullanma, matematiksel dili matematiğin kendi içinde, farklı disiplinlerde ve yaşantısında uygun ve etkili bir biçimde kullanma, somut model, şekil, resim, grafik, tablo, sembol vb. farklı temsil biçimlerini kullanarak matematiksel düşünceleri ifade etme; matematiksel düşünceleri sözlü ve yazılı ifade etme, günlük dili, matematiksel dil ve sembollerle, matematiksel dili, günlük dil ve sembollerle ilişkilendirme; matematiksel düşüncelerin doğruluğunu ve anlamını yorumlama.
1 | Matematiğin kendine özgü sembolleri ve terminolojisi olan bir dil olduğunu ifade eder |
2 | Matematiğin sembol ve terimlerini etkili ve doğru kullanır. |
3 | Matematiksel dili matematiğin kendi içinde, farklı disiplinlerde ve yaşantısında uygun ve etkili bir biçimde kullanır |
4 | Somut model, şekil, resim, grafik, tablo, sembol vb. farklı temsil biçimlerini kullanarak matematiksel düşüncelerini ifade eder. |
5 | Matematiksel düşünceleri sözlü ve yazılı ifade eder. |
6 | Günlük dili, matematiksel dil ve sembollerle, matematiksel dili, günlük dil ve sembollerle ilişkilendirir. |
7 | Matematiksel düşüncelerin doğruluğunu ve anlamını yorumlar. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Kendine özgü sembolleri ve terminolojisi olan bir dil olarak matematiği anlama ve sembol ve terimleri doğru kullanma, bunları kullanarak matematiksel düşünceleri ifade etme.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Kendine özgü sembolleri ve terminolojisi olan bir dil olarak matematik | ||
2 | Matematiğin sembol ve terimlerini etkili ve doğru kullanma | ||
3 | Matematiğin sembol ve terimlerini etkili ve doğru kullanma | ||
4 | Matematiksel dili matematiğin kendi içinde, farklı disiplinlerde ve yaşantısında uygun ve etkili bir biçimde kullanma | ||
5 | Somut model, şekil, resim, grafik, tablo, sembol vb. farklı temsil biçimlerini kullanarak matematiksel düşünceleri ifade etme | ||
6 | Somut model, şekil, resim, grafik, tablo, sembol vb. farklı temsil biçimlerini kullanarak matematiksel düşünceleri ifade etme | ||
7 | Matematiksel düşünceleri sözlü ve yazılı ifade etme | ||
8 | Matematiksel düşünceleri sözlü ve yazılı ifade etme | ||
9 | Günlük dili, matematiksel dil ve sembollerle, matematiksel dili, günlük dil ve sembollerle ilişkilendirme | ||
10 | Günlük dili, matematiksel dil ve sembollerle, matematiksel dili, günlük dil ve sembollerle ilişkilendirme | ||
11 | Matematiksel düşüncelerin doğruluğunu ve anlamını yorumlama | ||
12 | Matematiksel düşüncelerin doğruluğunu ve anlamını yorumlama | ||
13 | Matematiksel düşüncelerin doğruluğunu ve anlamını yorumlama | ||
14 | Matematiksel düşüncelerin doğruluğunu ve anlamını yorumlama |
Biber, M. & Ersoy, E. (2022). Yapılandırmacı Sınıf Ortamlarında Matematiksel İletişim
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 40 |
Rapor Hazırlama | 1 | 20 |
Rapor Sunma | 1 | 20 |
Ev Ödevi | 1 | 20 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 60 |
Rapor Hazırlama | 1 | 20 |
Rapor Sunma | 1 | 20 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Rapor Hazırlama | 5 | 11 | 55 |
Rapor Sunma | 5 | 4 | 20 |
Ev Ödevi | 4 | 10 | 40 |
Toplam İş Yükü (saat) | 120 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | |
ÖÇ 1 | ||||||||||
ÖÇ 2 | ||||||||||
ÖÇ 3 | ||||||||||
ÖÇ 4 | ||||||||||
ÖÇ 5 | ||||||||||
ÖÇ 6 | ||||||||||
ÖÇ 7 |