GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
AE-MT3B.01 Matematik Öğretiminde Materyal Tasarımı Seçmeli Ders Grubu 3 5 4,00

Lisans


Türkçe


Öğretim teknolojilerindeki gelişimleri kavrayabilme, Öğretim teknolojileri ile iletişim süreci ilişkisini kavrayabilme, Öğretim teknolojileri ile program ilişkilerini kavrayabilme, Araç gereçlerin öğretimdeki yerini kavrayabilme, Tasarım, öğe ve ilişkisini bilebilme, Öğretmenin sık kullanacağı materyalleri hazırlayabilme, Bilgisayar destekli öğretim ortamlarını ve özelliklerini tanıyabilme


Dr. Öğr. Üyesi Betül KÜÇÜK DEMİR


1 Öğrenciler öğretim teknolojilerindeki gelişime tarihsel olarak örnekler verecek
2 Öğrenciler iletişim sürecinde öğretim teknolojilerinin önemini açıklayabilecek
3 Öğrenciler öğretimde kullanılan araç gereçlere örnekler verebilecek
4 Öğrenciler öğretimde sık kullanılan araçların özelliklerini bilecek
5 Öğrenciler kazanımlara uygun materyaller geliştirebilecek
6 Öğrenciler bilgisayar teknolojisini kullanarak öğretim materyali hazırlayabilecek

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Öğretim Teknolojisi ile ilgili kavramlar, çeşitli öğretim teknolojilerinin özellikleri, öğretim teknolojilerinin öğretim sürecindeki yeri ve kullanımı, okulun ya da sınıfın teknoloji ihtiyaçlarının belirlenmesi, uygun teknoloji planlamasının yapılması ve yürütülmesi, öğretim teknolojileri yoluyla iki ve üç boyutlu materyaller geliştirilmesi öğretim gereçlerinin geliştirilmesi (çalışma yaprakları, etkinlik tasarlama, tepegöz saydamları, slaytlar, görsel medya (VCD, DVD) gereçleri, bilgisayar temelli gereçler), eğitim yazılımlarının incelenmesi, çeşitli nitelikteki öğretim gereçlerinin değerlendirilmesi, İnternet ve uzaktan eğitim, görsel tasarım ilkeleri, öğretim materyallerinin etkinlik durumuna ilişkin araştırmalar, Türkiye’de ve dünyada öğretim teknolojilerinin kullanım durumu.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Öğretim Teknolojisi ile ilgili kavramlar yok yok
2 çeşitli öğretim teknolojilerinin özellikleri, yok yok
3 öğretim teknolojilerinin öğretim sürecindeki yeri ve kullanımı yok yok
4 okulun ya da sınıfın teknoloji ihtiyaçlarının belirlenmesi yok yok
5 uygun teknoloji planlamasının yapılması ve yürütülmesi yok yok
6 öğretim teknolojileri yoluyla iki ve üç boyutlu materyaller geliştirilmesi öğretim gereçlerinin geliştirilmesi (çalışma yaprakları, etkinlik tasarlama, tepegöz saydamları, slaytlar, görsel medya (VCD, DVD) gereçleri yok yok
7 çalışma yaprakları, etkinlik tasarlama, tepegöz saydamları, slaytlar, görsel medya (VCD, DVD) gereçleri yok yok
8 Ara sınav yok yok
9 bilgisayar temelli gereçler yok yok
10 eğitim yazılımlarının incelenmesi yok yok
11 çeşitli nitelikteki öğretim gereçlerinin değerlendirilmesi yok yok
12 İnternet ve uzaktan eğitim yok yok
13 görsel tasarım ilkeleri yok yok
14 öğretim materyallerinin etkinlik durumuna ilişkin araştırmalar yok yok
15 Türkiye’de ve dünyada öğretim teknolojilerinin kullanım durumu. yok yok
16 Final Sınavı yok yok

Yiğit N., Alev N., Altun T., Özmen H., Akyıldız S., (2007). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarım, Akademi Yayınevi, Trabzon Yardımcı Kitaplar: Özcan Devel – Eralp Altun (2007). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı, Pegema Yayıncılık Seferoğlu, S. Sadi (2006). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı, Pegema Kaya, Z. (2005) Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme, Pegema



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 6 84
Bireysel Çalışma 14 2 28
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 7 4 28
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 6 7 42
Toplam İş Yükü (saat) 184

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
ÖÇ 5
ÖÇ 6
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek