GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
MT408.1B Eğitsel Dijital Oyunlar Seçmeli Ders Grubu 4 8 5,00

Lisans


Türkçe


Matematik konularının bilgisayar ile öğretimini vermek


Dr.Öğr.Üyesi Tuba AĞIRMAN AYDIN


1 bilgisayarlı ortamda matematik öğrenmeyi açıklayabilecek
2 özel tasarlanmış yazılım paketleri vasıtasıyla matematiksel araştırma yapabilecek
3 Excel, Logo, Cabri ve Derive gibi yazılımları kullanabilecek
4 matematik konularının bilgisayar ile öğretimini anlayabilecek

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Çeşitli öğretim teknolojilerinin karakteristikleri, Bilgisayar ve matematik; matematik öğretimde bilgisayarla modelleme; bilgisayar öğretiminde kullanılan Excel, Logo, Cabri ve Derive gibi yazılımlar ve uygulama programları, öğretim teknolojileri yardımıyla öğretim materyali geliştirilmesi, Çeşitli öğretim materyallerinin değerlendirilmesi.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Bilgisayar destekli eğitimde epistemolojik ve pedagojik ilkeler
2 Bilgisayar donanımlı ortamda matematik öğrenme: Programlama yoluyla öğrenme, buluş yoluyla öğrenme
3 Bilgisayar destekli matematik öğretiminde kullanılan yazılımlar: EXCEL
4 Bilgisayar destekli matematik öğretiminde kullanılan yazılımlar: LOGO (temel komutlar ve çizimler)
5 Bilgisayar destekli matematik öğretiminde kullanılan yazılımlar: LOGO (döngüler)
6 Bilgisayar destekli matematik öğretiminde kullanılan yazılımlar: LOGO (grafik çizme ve kümelerde işlemler)
7 Bilgisayar destekli matematik öğretiminde kullanılan yazılımlar: Dinamik geometri yazılımı CABRI (genel özellikler)
8 Arasınav
9 Bilgisayar destekli matematik öğretiminde kullanılan yazılımlar: CABRI (keşfetme etkinlikleri)
10 Bilgisayar destekli matematik öğretiminde kullanılan yazılımlar: COYPU, bir grafik çizme programı
11 Bilgisayar destekli matematik öğretiminde kullanılan yazılımlar: Bilgisayar cebir sistemi DERIVE 6
12 Matematik yapma, keşfetme ve öğrenme öğrenme: Sayılar teorisi ve fonksiyonlar
13 Mikrodünya tasarlama
14 Öğrenci sunumları
15 Dönem sonu sınavı

Baki, A. 2008; Kuramdan Uygulamaya Matematik Öğretimi, Harf Yayınları, Ankara



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 2 2 4
Rehberli Problem Çözümü 1 3 3
Problem Çözümü 5 5 25
Rapor Hazırlama 5 6 30
Rapor Sunma 5 3 15
Proje Hazırlama 5 6 30
Proje Sunma 5 2 10
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 2 3 6
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 2 3 6
Rapor 5 4 20
Toplam İş Yükü (saat) 150

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek