Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MT408.1B | Eğitsel Dijital Oyunlar | Seçmeli Ders Grubu | 4 | 8 | 5,00 |
Lisans
Türkçe
Matematik konularının bilgisayar ile öğretimini vermek
Dr.Öğr.Üyesi Tuba AĞIRMAN AYDIN
1 | bilgisayarlı ortamda matematik öğrenmeyi açıklayabilecek |
2 | özel tasarlanmış yazılım paketleri vasıtasıyla matematiksel araştırma yapabilecek |
3 | Excel, Logo, Cabri ve Derive gibi yazılımları kullanabilecek |
4 | matematik konularının bilgisayar ile öğretimini anlayabilecek |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Çeşitli öğretim teknolojilerinin karakteristikleri, Bilgisayar ve matematik; matematik öğretimde bilgisayarla modelleme; bilgisayar öğretiminde kullanılan Excel, Logo, Cabri ve Derive gibi yazılımlar ve uygulama programları, öğretim teknolojileri yardımıyla öğretim materyali geliştirilmesi, Çeşitli öğretim materyallerinin değerlendirilmesi.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Bilgisayar destekli eğitimde epistemolojik ve pedagojik ilkeler | ||
2 | Bilgisayar donanımlı ortamda matematik öğrenme: Programlama yoluyla öğrenme, buluş yoluyla öğrenme | ||
3 | Bilgisayar destekli matematik öğretiminde kullanılan yazılımlar: EXCEL | ||
4 | Bilgisayar destekli matematik öğretiminde kullanılan yazılımlar: LOGO (temel komutlar ve çizimler) | ||
5 | Bilgisayar destekli matematik öğretiminde kullanılan yazılımlar: LOGO (döngüler) | ||
6 | Bilgisayar destekli matematik öğretiminde kullanılan yazılımlar: LOGO (grafik çizme ve kümelerde işlemler) | ||
7 | Bilgisayar destekli matematik öğretiminde kullanılan yazılımlar: Dinamik geometri yazılımı CABRI (genel özellikler) | ||
8 | Arasınav | ||
9 | Bilgisayar destekli matematik öğretiminde kullanılan yazılımlar: CABRI (keşfetme etkinlikleri) | ||
10 | Bilgisayar destekli matematik öğretiminde kullanılan yazılımlar: COYPU, bir grafik çizme programı | ||
11 | Bilgisayar destekli matematik öğretiminde kullanılan yazılımlar: Bilgisayar cebir sistemi DERIVE 6 | ||
12 | Matematik yapma, keşfetme ve öğrenme öğrenme: Sayılar teorisi ve fonksiyonlar | ||
13 | Mikrodünya tasarlama | ||
14 | Öğrenci sunumları | ||
15 | Dönem sonu sınavı |
Baki, A. 2008; Kuramdan Uygulamaya Matematik Öğretimi, Harf Yayınları, Ankara
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 2 | 2 | 4 |
Rehberli Problem Çözümü | 1 | 3 | 3 |
Problem Çözümü | 5 | 5 | 25 |
Rapor Hazırlama | 5 | 6 | 30 |
Rapor Sunma | 5 | 3 | 15 |
Proje Hazırlama | 5 | 6 | 30 |
Proje Sunma | 5 | 2 | 10 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 2 | 3 | 6 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 2 | 3 | 6 |
Rapor | 5 | 4 | 20 |
Toplam İş Yükü (saat) | 150 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | |
ÖÇ 1 | ||||||||||
ÖÇ 2 | ||||||||||
ÖÇ 3 | ||||||||||
ÖÇ 4 |