GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
MT408.2B Cebir Öğretimi Seçmeli Ders Grubu 4 8 5,00

Lisans


Türkçe


Bu ders, lisans düzeyinde öğrencilere ortaokul düzeyindeki cebir konularında bilgi ve becerileri kazandırmayı amaçlamaktadır.


Doç. Dr. Mesut Öztürk


1 Cebir hakkında bilgi sahibi olmaları, cebirin gerekliğini fark etmeleri ve cebir öğrenme alanını tanımaları,
2 Cebirin tarihsel gelişimi bilmeleri ve bu gelişimi aritmetikten cebire geçiş sürecine yansıtabilmeleri
3 Cebirsel düşünme hakkında bilgi sahibi olmaları ve cebirsel düşünebilmeleri,
4 Cebir öğrenimini bilmeleri ve cebirdeki kavram yanılgıları hakkında bilgi sahibi olmaları
5 5-8. sınıf seviyelerinde cebir öğretimini öğrenmek,

Birinci Öğretim


-


-


Bu ders, lisans düzeyinde öğrencilere ortaokul düzeyindeki cebir konularında bilgi ve becerileri kazandırmayı amaçlamaktadır.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Dersin amacı, içeriği ve işlenişinin tanıtımı
2 Cebir nedir? Cebir öğrenme neden gereklidir? Cebir öğrenme alanı neleri içerir?
3 Cebirin tarihsel gelişimi
4 Aritmetikten cebire geçiş süreci
5 Cebirsel düşünme
6 Cebirsel düşünme
7  Cebir öğrenimi  Cebirdeki kavram yanılgıları
8 Ara Sınav
9 Cebirdeki kavram yanılgıları
10  Cebir öğretiminde teknoloji kullanımı  Cebir öğretiminde üst bilişin rolü  Öz-düzenlemeli öğrenme ile cebir öğretimi
11 5. sınıf cebir konularının öğretimi
12 6. sınıf cebir konularının öğretimi
13 7. sınıf cebir konularının öğretimi
14 8. sınıf cebir konularının öğretimi
15 Dersin genel değerlendirmesi
16 Final Sınavı

Ders notları • Diğer Kaynaklar: • Akkan, Y. (2009). İlköğretim öğrencilerinin aritmetikten cebire geçiş süreçlerinin incelenmesi (Yayınlanmış doktora tezi) Karadeniz Teknik Üniversitesi, Trabzon. • Akkan, Y. (2016). Cebirsel düşünme. E. Bingölbali, S. Arslan, & İ. Ö. Zembat içinde, Matematik eğitiminde teoriler (s. 43-64). Ankara: Pegem Akademi. • Akkaya, R., & Durmuş, S. (2006). İlköğretim 6-8. sınıf öğrencilerinin cebir öğrenme alanındaki kavram yanılgıları. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 31, 1-12. • Altun, M. (2008). İlköğretim ikinci kademede (6, 7 ve 8. sınıflarda) matematik öğretimi (5. Baskı). Bursa: Aktüel Alfa Akademi. • Arslan, A. (2016). Öğretim stratejileri ve öğrenme stratejileri: Öz düzenlemeli öğrenme. T. Yanpar-Yelken içinde, Öğretim ilke ve yöntemleri (3. baskı, s. 185-222). Ankara: Anı Yayıncılık. • Baki, A. (2014). Matematik tarihi ve felsefesi. Ankara: Pegem Akademi. • Baykul, Y. (2009). İlköğretimde Matematik Öğretimi (6-8. Sınıflar) (1. baskı). Ankara: Pegem Akademi. • Cajori, F. (2014). Matematik tarihi. (D. İlalan, Çev.) Ankara: ODTÜ Geliştirme Vakfı Yayıncılık ve İletişim A.Ş. • Oktaç, A. (2009). Birinci dereceden tek bilinmeyenli denklemler ile ilgili kavram yanılgıları. E. Bingölbali, & M. F. Özmantar içinde, İlköğretimde karşılaşılan matematiksel zorluklar ve çözüm önerileri (s. 241-260). Ankara: pegem Akademi. • Özdemir, E. Y., & Sarı, S. (2016). Matematik öğrenme ve problem çözmede üstbilişin rolü. E. Bingölbali, S. Arslan, & İ. Ö. Zembat içinde, Matematik eğitiminde teoriler (s. 655-676). Ankara: Pegem Akademi. • Tanışlı, D. (2013). Matematikte örüntülerin keşfi. İ. Ö. Zembat, F. Özmantar, B. Erhan, H. Şandır, & A. Delice içinde, Tanımları ve tarihsel gelişimleriyle matematiksel kavramlar (s. 659-679). Ankara: Pegem Akademi. • TC Milli Eğitim Bakanlığı, [MEB]. (2017). Matematik dersi öğretim programı: İlkokul ve ortaokul 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. sınıflar. Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı. • Van De Walle, J. A., Karp, K. S., & Bay-Williams, J. M. (2013). İlkokul ve ortaokul matematiği: Gelişimsel yaklaşımla öğretim (7. Baskı). (S. Durmuş, Ed., & İ. Ö. Zembat, Çev.) Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık Eğitim Danışmanlık Tic. Ltd. Şti. öğrenme alanındaki kavram yanılgıları. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 31, 1-12. • Altun, M. (2008). İlköğretim ikinci kademede (6, 7 ve 8. sınıflarda) matematik öğretimi (5. Baskı). Bursa: Aktüel Alfa Akademi. • Arslan, A. (2016). Öğretim stratejileri ve öğrenme stratejileri: Öz düzenlemeli öğrenme. T. Yanpar-Yelken içinde, Öğretim ilke ve yöntemleri (3. baskı, s. 185-222). Ankara: Anı Yayıncılık. • Baki, A. (2014). Matematik tarihi ve felsefesi. Ankara: Pegem Akademi. • Baykul, Y. (2009). İlköğretimde Matematik Öğretimi (6-8. Sınıflar) (1. baskı). Ankara: Pegem Akademi. • Cajori, F. (2014). Matematik tarihi. (D. İlalan, Çev.) Ankara: ODTÜ Geliştirme Vakfı Yayıncılık ve İletişim A.Ş. • Oktaç, A. (2009). Birinci dereceden tek bilinmeyenli denklemler ile ilgili kavram yanılgıları. E. Bingölbali, & M. F. Özmantar içinde, İlköğretimde karşılaşılan matematiksel zorluklar ve çözüm önerileri (s. 241-260). Ankara: pegem Akademi. • Özdemir, E. Y., & Sarı, S. (2016). Matematik öğrenme ve problem çözmede üstbilişin rolü. E. Bingölbali, S. Arslan, & İ. Ö. Zembat içinde, Matematik eğitiminde teoriler (s. 655-676). Ankara: Pegem Akademi. • Tanışlı, D. (2013). Matematikte örüntülerin keşfi. İ. Ö. Zembat, F. Özmantar, B. Erhan, H. Şandır, & A. Delice içinde, Tanımları ve tarihsel gelişimleriyle matematiksel kavramlar (s. 659-679). Ankara: Pegem Akademi. • TC Milli Eğitim Bakanlığı, [MEB]. (2017). Matematik dersi öğretim programı: İlkokul ve ortaokul 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. sınıflar. Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı. • Van De Walle, J. A., Karp, K. S., & Bay-Williams, J. M. (2013). İlkokul ve ortaokul matematiği: Gelişimsel yaklaşımla öğretim (7. Baskı). (S. Durmuş, Ed., & İ. Ö. Zembat, Çev.) Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık Eğitim Danışmanlık Tic. Ltd. Şti.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

-


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 2 2
Tartışma 1 6 6
Soru-Yanıt 2 5 10
Takım/Grup Çalışması 3 5 15
Gösterme 2 10 20
Beyin Fırtınası 2 5 10
Rapor Hazırlama 2 10 20
Rapor Sunma 2 5 10
Proje Hazırlama 2 5 10
Rol Oynama / Dramatize Etme 2 5 10
Bireysel Çalışma 2 8 16
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma 2 10 20
Toplam İş Yükü (saat) 150

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
ÖÇ 1 1 1 4 3 1 1 1 1 2 2
ÖÇ 2 2 1 4 3 5 2 3 2 1 1
ÖÇ 3 1 1 4 2 1 2 1 3 1 1
ÖÇ 4 1 1 3 3 2 1 1 2 3 2
ÖÇ 5 1 2 2 4 1 1 3 3 4 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek