Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
FS0308.3 | Eğitim ve Kalkınma | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 6 | 3,00 |
Lisans
İngilizce
Bu dersin amacı; sürdürülebilirlik kavramının türü, gelişimini, Sürdürülebilirliğin insan ve toplum açısından yararlarını, sürdürülebilir kalkınmanın boyutlarını, sürdürülebilirlik ve eğitim ilişkilerini, insanlığın geleceği ve sürdürülebilirliği kuramsal ve uygulamalı yönleriyle kavramak.
1 | Sürdürülebilirliğin insan ve toplum açısından faydalarını açıklar. |
2 | Minimum Sürdürülebilirlik Kavramı, Ekolojik Ayak İzlerini açıklar. |
3 | Toplumsal Değişim ve Sürdürülebilirlik Sürecini Bilir. |
4 | Sürdürülebilir Kalkınma için eğitim alanında Türkiye’den uygulama örneklerini bilir. |
5 | İnsanlığın geleceği ve sürdürülebilirlik kavramını açıklar. |
6 | Gelecek nesillerin de aynı yaşam alanından ve kaynaklarından yararlanma hakkı olduğunun farkına varır. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Sürdürülebilirlik kavramı ve kullanım alanları; sosyal bilimler ve fen bilimleri yönünden sürdürülebilirlik; toplumsal değişme bağlamında sürdürülebilirlik; eğitim ve sürdürülebilirlik; insanlığın geleceği ve sürdürülebilirlik; göç, yoksulluk ve eşitsizlik; sürdürülebilir çevre; ekoloji, küresel çevre sorunları ve sürdürülebilirlik; doğayla uyum içerinde sürdürülebilir toplum; nüfus, ekonomik sistem ve doğal çevre; teknolojik gelişmeler, tüketim alışkanlıkları ve çevre; sosyal sorumluluk çalışmaları, somut ve somut olmayan kültürel miras yönünden sürdürülebilirlik; insan-doğa ilişkilerinin sürdürülebilirlik ekseninde yeniden düşünülmesi.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Genel Kavramlar | ||
2 | İşletim Sistemi ve Dosya Yönetimi | ||
3 | Bilgi ve İletişim | ||
4 | Google Servisleri (Mail, Takvim, Doküman, Günlük) | ||
5 | MS POWERPOINT - Temel Ayarlar, Sunum Oluşturma, Metin, Görüntüler ve Tablo | ||
6 | MS POWERPOINT - Grafik ve Çizim Nesneleri, Ekran Gösterisi Efektleri, Slayt Gösterisi ve Çıktı Hazırlama | ||
7 | MS WORD - Kelime İşlemciye İlk Adımlar ve Temel İşlemler | ||
8 | MS WORD - Biçimlendirme (Metin, Paragraf, Belge) | ||
9 | MS WORD - Nesneler (Tablo, Resim. Görüntü, Grafik) ve Yazdırma | ||
10 | Yıl içi Sınavı | ||
11 | MS EXCEL - Giriş, Hücreler ve Çalışma Sayfaları | ||
12 | MS EXCEL - Biçimlendirme, Formüller ve İşlevler | ||
13 | MS EXCEL - Grafikler, Sayfa Yapısı ve Çıktıların Hazırlanması | ||
14 | MS ACCESS - Veri Tabanı Yönetim Sistemlerine Giriş ve Tablo İşlemleri | ||
15 | |||
16 |
Aksu, C.(2011). Sürdürülebilir Kalkınma ve Çevre, Güney Ege Kalkınma Ajansı, ss:33. Çobanoğlu, Z. (1996). Konut Sağlığı, Ankara, Somgür Yayınevi, 12. İlhan, A.(2019). Teknolojik Gelişmeler, Tüketim Alışkanlıkları ve Çevre. Özgen, N. & Kahyaoğlu, M, (Ed.), Ankara: PegemA Yayuncılık.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 60 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 40 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Final Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Derse Katılım | 1 | 50 | 50 |
Toplam İş Yükü (saat) | 90 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | |
ÖÇ 1 | ||||||||||
ÖÇ 2 | ||||||||||
ÖÇ 3 | ||||||||||
ÖÇ 4 | ||||||||||
ÖÇ 5 | ||||||||||
ÖÇ 6 |