Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
FS0305.2 | Okuma Eğitimi | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 6 | 3,00 |
Lisans
Türkçe
Anlama becerisi olarak okumanin önemini ve okuma sürecinin asamalarini kavratmak; okuma türlerini ve özelliklerini ögretmek ve ayirt edebilmesini saglamak; okuma ögretiminde kullanilabilecek metinleri seçebilmek; seçilen metinlerden anlama ve kavrama sorulari hazirlayabilmesini saglamak; okuma becerisini gelistirme yöntem ve tekniklerini uygulayabilmek..
1 | Öğrenciler,okumanın zihinsel ve fiziksel unsurlarını bir bütün olarak kavrayabilecek ve tanımlayabileceklerdir. |
2 | Öğrenciler,toplumda okuma alışkanlığının yaygınlaşması için yapılması gerekenleri tanımlayabilecek ve okuma becerisine yönelik tekniklerini inceleyebileceklerdir. |
3 | Öğrenciler,Türkçe eğitiminde okuma becerisini geliştirmenin farklı yolları üzerinde değerlendirmeler yapabilecek ve bu değerlendirmeleri tartışabileceklerdir. |
Yok
Yok
Okumanin öneminin ve okuma sürecinin asamalarinin kavranmasi. Okuma becerisinin kuramsal boyutlariyla açiklanmasi. Toplumda okuma aliskanliginin yayginlasmasi için yapilmasi gerekenler ve okuma becerisine yönelik tekniklerin incelenmesi. Okuma çesitleri ve amaca bagli olarak okuma çesidinin seçimi. Türkçe egitiminde okuma becerisini gelistirme çalismalari. ‘Elestirel okuma’ kavramini metinlerden yola çikarak örnekleme, elestirel okuma çalismalari ve alistirmalari yapma.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Kavramsal çerçevenin tanıtılması | ||
2 | Okuduğunu anlama süreçleri konusundaki araştırma geçmişi ve bu çerçevede diğer bilimlerden (Psikoloji, Dilbilimi vb.) gelen katkılar | ||
3 | Psikoloji biliminden gelen katkılar | ||
4 | Metin kavramanın psikolojik doğası | ||
5 | Metin kavramanın psikolojik doğası | ||
6 | Metin bağlantısal sunumları için anlambilimsel ayrıştırma | ||
7 | Çerçeveler: Şemalar ve Senaryolar | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Şema Teorilerinin Tarihsel Gelişimi | ||
10 | Şema teorisi için genel kanıtlar | ||
11 | Schank ve Albelson’un Senaryo Teorisi | ||
12 | Senaryo teorisi için genel kanıtlar | ||
13 | Senaryo teorisi için genel kanıtlar | ||
14 | Senaryo teorisi için genel kanıtlar | ||
15 | Senaryo teorisi için genel kanıtlar | ||
16 | Final sınavı |
Aksit, Göktürk, Okuma Ugrasi, Inkilâp Kitabevi, Istanbul, 1988. * Alemdar Yalçin, Türkçe Ögretim Yöntemleri, Akçag Yay., Ankara, 2002 . * Ali Fuat Arici, Okuma Egitimi, Pegem Yayinlari, Ankara 2008. * Emin Özdemir, Elestirel Okuma, Bilgi Yay. 2000 * Emin, Özdemir, Okuma Sanati, Nasil Okumali, Neler Okumali, Inkilâp Kitabevi, Istanbul, 1983. * Murat Özbay, Okuma Egitimi, Ani Yayincilik, Ankara, 2010. * Mustafa Cemiloglu, Ilkögretim Okullarinda Türkçe Ögretimi, Aktüel 2004 * Oya, Adali, Bilgilendirici Metinlerin Okunmasi, içinde Yaratici Toplum Yolunda Çagdas Egitim, Istanbul: Ç.Y.D.D. Yayinlari 1/Cem Yayinevi. * Richard Bamberger, Okuma Aliskanligini Gelistirme, Kültür Bak.Yay. 1991. * Türkçe Ögretim Programi, MEB, Tebligler Dergisi, 2006. * Zehra, Ipsirlioglu, Okumayi Ögretme, içinde Yaratici Toplum Yolunda Çagdas Egitim, Ç.Y.D.D. Yayinlari 1, Cem Yayinevi, Istanbul, 1993.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Bireysel Çalışma | 1 | 7 | 7 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 4 | 5 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 3 | 10 | 30 |
Okuma | 2 | 4 | 8 |
Ev Ödevi | 4 | 5 | 20 |
Toplam İş Yükü (saat) | 90 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | |
ÖÇ 1 | ||||||||||
ÖÇ 2 | ||||||||||
ÖÇ 3 |