GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
MT209.3B Geometri Uygulamaları Seçmeli Ders Grubu 2 3 5,00

Lisans



Bu dersin amacı, temel geometrik kavramların ve aksiyomatik yöntemlerin uygulamasında sıkça gözlemlenen eksik bilgileri ve yanılgıları örnek soru çözümleri üzerinden gidermektir.


Dr. Öğr. Üyesi Tuba AĞIRMAN AYDIN


1 - Öğrenci temel geometrik bilgileri sorular üzerinde rahatça kullanabilecektir.
2 - Uygulamalar yardımıyla kavram yanılgılarını görebilecektir.
3 -Öğrenci çokgenler konusundaki yanlış algılarını yine sorular üzerinde gözlemleyebilecektir.
4 - Öğrencilerin prizma, piramit, silindir, koni, küre gibi kavramları güçlenecektir.

Birinci Öğretim


-


-


Nokta, doğru ve düzlem kavramları arasındaki ilişkiler üzerine uygulamalar. Açı kavramı, açı çeşitleri, eşlik aksiyomları ve açı uygulamaları. Çokgen kavramının tanımı. Üçgenin tanımı, üçgen türleri, üçgenin temel ve yardımcı elemanları, eşlik eden aksiyomlar ve üçgenlerle ilgili teoremler, üçgenlerle ilgili uygulamalar, üçgenlerle ilgili benzerlik teoremleri, üçgenlerde benzerlik ile ilgili uygulamalar. Dörtgenlerle ilgili uygulamalar. Çemberdeki açı ve uzunluk uygulamaları. Uzayda nesnelerin uygulamaları.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Dersin Amacı ve İçeriği. Kaynaklar ve İşleme Giriş Geometrinin tanımı, yapısı ve gerçek hayatta kullanımı. Geometride doğru bilinen hatalar.
2 Aksiyom, tanımlanmamış kavram, teorem ile ilgili uygulamalar.
3 Öklid ve Öklid dışı geometriler, Öklid geometrisinin temel aksiyomları ve eksik bilgi tamamlama.
4 Nokta, doğru ve düzlem kavramları ile ilgili uygulamalar.
5 Açı kavramı, çeşitleri, açıların eşlik etmesi ve eşlik eden aksiyomlar, açıların uygulamaları. Uygulamalarda gözlenen kavram yanılgılarının giderilmesi.
6 Üçgen kavramının tanımı, üçgen türleri ile ilgili bilgilerin değerlendirilmesi ve uygulamalar.
7 Üçgenin temel ve yardımcı elemanları, eşlik eden aksiyomlar ve üçgenlerle ilgili teoremler, üçgenlerle ilgili uygulamalar. Uygulamalarda gözlenen kavram yanılgılarının giderilmesi.
8 Üçgenlerle ilgili benzerlik teoremleri, üçgenlerdeki benzerlikler. Uygulamalarda gözlenen kavram yanılgılarının giderilmesi.
9 Yamuk, paralelkenar, eşkenar dörtgen, dikdörtgen, kare, deltoit gibi geometrik kavramların özetlenerek hatırlanması. Dörtgenler ile ilgili uygulamalar. Uygulamalarda gözlenen kavram yanılgılarının giderilmesi.
10 Çokgensel bölgelerin alanları ile ilgili uygulamalar
11 Çember ve çember kavramları, çember ve çemberde açı ve uzunluk ile ilgili temel bilgilerin hatırlanması ve uygulamalar.
12 Çember ve çember açı ve uzunluk ile ilgili uygulamalar. Uygulamalarda gözlenen kavram yanılgılarının giderilmesi.
13 Uzayda nesneler, prizmalar, piramitler, silindir, koni, küre üzerine uygulamalar
14 Katı cisimlerin alan ve hacimleri üzerine uygulamalar. Dersin Genel Değerlendirmesi

1. Abbott, P. (1959) Geometry. London: The English Universities Press Ltd. 2. Geometri (Birey soru bankası)



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

-


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 2 28
Bireysel Çalışma 14 2 28
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 10 4 40
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 17 3 51
Toplam İş Yükü (saat) 150

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek