GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
FS0304.3 Geometri Öğretimi Seçmeli Ders Grubu 3 6 3,00

Lisans



Geometri öğretiminde kullanılan yöntem, teknik, materyalleri kullanarak matematik programındaki geometri öğrenme alanı ile ilgili plan ve etkinlik hazırlayabilmek, geometri öğretiminde kullanılan önemli temel kavramları açıklayabilmek ve geometri öğretiminin dayandığı öğrenme teorilerini kullanabilmektir.



1 Geometri öğretiminde kullanılan önemli temel kavramları açıklayabilecek.
2 Geometri öğretiminin dayandığı öğrenme teorilerini anlayabilecek.
3 Geometrik kavramları öğretmeye dönük etkinlik hazırlayabilecek.
4 Geometri dersini planlayabilecek ve sunabilecek

Birinci Öğretim


Yok.


Yok


Çocuklarda geometrik düşüncenin gelişmesi, geometri öğretiminin temel ilkeleri, Van Hiele geometri öğrenme düzeyleri, temel geometri kavramları, dönüşüm geometrisi ve geometrik dönüşümlerin öğretimi, geometrik şekillerin öğretimi, Üç boyutlu geometrik cisimlerin ve uzay geometrisinin öğretimi, temel geometrik çizimlerin öğretimi (pergel, gönye, cetvel, açıölçer, vb. yardımıyla),koordinat sisteminin öğretimi, alan ve alan ölçme, hacim ve hacim ölçme


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Geometri ve tarihçesi
2 Geometri öğretiminin temel ilkeleri
3 Van Hiele geometriyi anlama düzeyleri: Düzeylerin özellikleri ve ölçülmesi
4 Van Hiele teorisine göre ortaokul matematik öğretim programının geometri öğrenme alanlarının analizi
5 Temel geometri kavramları ve bu kavramların öğretimine yönelik etkinlik geliştirme
6 Geometrik şekiller ve geometrik şekillerin öğretimine yönelik etkinlik geliştirme
7 Geometrik cisimler ve geometrik cisimlerin öğretimine yönelik etkinlik geliştirme
8 Ara sınav
9 Dönüşüm geometrisi ve öğretimi
10 Koordinat sistemi
11 Alan ve alan ölçme, etkinlik örnekleri
12 Hacim ölçme ve etkinlik örnekleri
13 Öğretmen adaylarının geometri ile ilgili öğretme pratikleri
14 Öğretmen adaylarının geometri ile ilgili öğretme pratikleri
15 Final sınavı

Matematik Öğretiminin Temelleri: Ortaokul. Ankara: Nobel Yayıncılık (2019)



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok.


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Quiz 4 2 8
Tartışma 4 4 16
Soru-Yanıt 4 2 8
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 8 2 16
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 8 2 16
Performans 3 4 12
Ev Ödevi 5 2 10
Toplam İş Yükü (saat) 88

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek