GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
AE-TRS4 İki Dilli Türk Çocuklarına Türkçe Öğretimi Seçmeli Ders Grubu 3 5 4,00

Lisans


Türkçe


İki dilli Türk çocuklarına Türkçe öğretiminde ve Türk kültürünün aktarılmasında gerekli yetkinliklere sahip olmak


Dr. Öğr. Üyesi Musa KAYA


1 Ana dil, iki dillilik, çok dillilik kavramlarının benzerlik ve farklılıklarını bilir.
2 Ana dili eğitiminde yurt içi yurt dışı farkını ve göçün etkilerini bilir
3 Yurt dışında yaşayan Türk çocuklarına yönelik etkinlik ve kaynak hazırlar.

Birinci Öğretim



Yok


İki dillilik kavramı ve türleri. Yurt dışına Türk göçü, göçün etkileri ve sonuçları. Yurt dışındaki Türk çocuklarının eğitim durumları, Türkçe ve Türk kültürü dersleri. İki dilli Türk çocuklarına Türkçe öğretiminde kuram, yöntem ve teknikler; Türkçe ve Türk kültürü dersi öğretim programları; Türkçe ve Türk kültürü dersi için etkinlik ve materyal tasarımı.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Dersin tanıtılması, temel kavramlar (göç, ana dili, iki dillilik, çok dillilik vb.)
2 Yurt dışına Türk göçü, göçün etkileri, sonuçları.
3 Yurt dışındaki Türk çocuklarının eğitim durumları.
4 Yurt dışında dil eğitiminin yasal dayanakları.
5 Yurt dışında dil eğitiminin yasal dayanakları ve Türkçe ve Türk kültürü dersleri.
6 Yurt dışında uygulanan dil öğretimi programları.
7 Yurt dışındaki dil öğretimi programlarında Türkçe ve Türk kültürü derslerinin yeri.
8 Ara sınav
9 Avrupa ülkelerinde Türkçe öğretimi
10 Avrupa ülkelerinde Türkçe öğretimi
11 Türklerin yaşadığı diğer ülkelerde Türkçe öğretimi
12 İki dillilere Türkçe öğretiminde kuram, yöntem ve teknikler.
13 Türkçe ve Türk kültürü dersi öğretim programları.
14 Türkçe ve Türk kültürü dersinde ölçme ve değerlendirme.
15 Türkçe ve Türk kültürü dersi için etkinlik ve materyal tasarımı.
16 final

Abalı, Ü. (2000). Almanya'daki Türk Eğitimcileri İçin Öğretmen El Kitabı. Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları. Aytemiz, A. (2000). Almanya'da Türkçe. Avrupa'da Yaşayan Türk Çocuklarının Ana Dili Sorunları Toplantısı. Ankara: Türk Dil Kurumu Yayınları. Cummins, J. (2001). Bilingual Children's Mother Tongue: Why İs İt İmportant For Education?. Sprogforum, February, 7 ( 19). 15-29. Demirbaş, H. (2014). Eğitim-Kültür Açısından Avrupa?daki Türk Çocukları - Sorunlar ve Çözümler. Ankara: Nobel Yayın.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 9 2 18
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 9 9 81
Ev Ödevi 6 3 18
Toplam İş Yükü (saat) 120

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
ÖÇ 1 1 1 1 1 3 3 2 3 2 2 5 1
ÖÇ 2 1 1 1 1 1 3 1 2 4 1 5 1
ÖÇ 3 1 1 5 1 2 2 4 4 3 4 5 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek