Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
AE-TRS8 | Ses Eğitimi ve Diksiyon | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 4 | 4,00 |
Lisans
Türkçenin ses özelliklerini, vurgu sistemini, tonlama düzenini öğreterek toplum karşısında Türkçeyi doğru ve etkili kullanabilme becerisi kazandırmak.
...
1 | Medya metnini ve medya metinlerinin üretim ve tüketim süreçlerini tarif eder. |
2 | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
3 | Farklı medya metinlerini ve medyanın metnin oluşturulması üzerindeki etkilerini açıklar. |
Birinci Öğretim
...
yok
Doğru nefes ve ses alıştırmaları; Türkçenin fonetik yapısı ve kuralları; Türkçeye özgü tonlama, vurgu ve diğer bürün özellikleri; boğumlanma kuralları çerçevesinde anlatım teknikleri ve üslup üzerine alıştırmalar; sözsüz iletişim (beden dili), kişisel imaj ve resmî ve sosyal protokol kurallarına göre sunum yapma ve topluluk karşısında konuşma alıştırmaları
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Medya ve medya okuryazarlığı kavramları, tarihsel gelişim. | ||
2 | Medya ve gerçeklik; bilgi toplumu ve medya okuryazarlığı. | ||
3 | Medya endüstrisinin kültürel dünyası - Medyanın elinde bulundurduğu güç. | ||
4 | Medya iletilerinin içeriği; ikna dili, politik iletişim: temel, orta ve ileri seviye ikna teknikleri. | ||
5 | Medyanın toplumsal, kültürel ve ekonomik yaşama etkileri ve gücü. | ||
6 | Medyanın toplumsal, kültürel ve ekonomik yaşama etkileri ve gücü. | ||
7 | Medya araçları (televizyon, gazete, dergi, İnternet, sosyal medya vb.). | ||
8 | ara sınav | ||
9 | Dünyada ve Türkiye?de medya okuryazarlığı. | ||
10 | Medyaya güven ve etik. | ||
11 | Eleştirel yaklaşım, mesajların değerlendirilmesi ve çözümlenmesi. | ||
12 | TV reklamları, gazete haberleri, TV programları, web içerikleri vb. medya ürünlerinin incelenmesi. | ||
13 | TV reklamları, gazete haberleri, TV programları, web içerikleri vb. medya ürünlerinin incelenmesi. | ||
14 | TV reklamları, gazete haberleri, TV programları, web içerikleri vb. medya ürünlerinin incelenmesi. | ||
15 | Genel tekrar | ||
16 | Final sınavı |
Bilici, İ., (2018). Medya Okuryazarlığı ve Eğitimi. Nobel Akademik Yay. Öncel-Taşkıran, N.(Ed.) (2013). Medya Okuryazarlığı: Avrupa Profili. Umuttepe Yay. Jols, T.; Thoman, E. (2008). 21.Yüzyıl Okuryazarlığı. Ekinoks Yay. Çiftçi Yeşiltuna, D., (2015). İletişim ve Medya, Nobel Yay., Ankara.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 9 | 2 | 18 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 9 | 9 | 81 |
Ev Ödevi | 6 | 3 | 18 |
Toplam İş Yükü (saat) | 120 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | |
ÖÇ 1 | 3 | |||||||||||
ÖÇ 2 | ||||||||||||
ÖÇ 3 |