GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
AE-TRS8 Ses Eğitimi ve Diksiyon Seçmeli Ders Grubu 3 5 4,00

Lisans



Türkçenin ses özelliklerini, vurgu sistemini, tonlama düzenini öğreterek toplum karşısında Türkçeyi doğru ve etkili kullanabilme becerisi kazandırmak.


...


1 Medya metnini ve medya metinlerinin üretim ve tüketim süreçlerini tarif eder.
2 Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
3 Farklı medya metinlerini ve medyanın metnin oluşturulması üzerindeki etkilerini açıklar.

Birinci Öğretim


...


yok


Doğru nefes ve ses alıştırmaları; Türkçenin fonetik yapısı ve kuralları; Türkçeye özgü tonlama, vurgu ve diğer bürün özellikleri; boğumlanma kuralları çerçevesinde anlatım teknikleri ve üslup üzerine alıştırmalar; sözsüz iletişim (beden dili), kişisel imaj ve resmî ve sosyal protokol kurallarına göre sunum yapma ve topluluk karşısında konuşma alıştırmaları


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Medya ve medya okuryazarlığı kavramları, tarihsel gelişim.
2 Medya ve gerçeklik; bilgi toplumu ve medya okuryazarlığı.
3 Medya endüstrisinin kültürel dünyası - Medyanın elinde bulundurduğu güç.
4 Medya iletilerinin içeriği; ikna dili, politik iletişim: temel, orta ve ileri seviye ikna teknikleri.
5 Medyanın toplumsal, kültürel ve ekonomik yaşama etkileri ve gücü.
6 Medyanın toplumsal, kültürel ve ekonomik yaşama etkileri ve gücü.
7 Medya araçları (televizyon, gazete, dergi, İnternet, sosyal medya vb.).
8 ara sınav
9 Dünyada ve Türkiye?de medya okuryazarlığı.
10 Medyaya güven ve etik.
11 Eleştirel yaklaşım, mesajların değerlendirilmesi ve çözümlenmesi.
12 TV reklamları, gazete haberleri, TV programları, web içerikleri vb. medya ürünlerinin incelenmesi.
13 TV reklamları, gazete haberleri, TV programları, web içerikleri vb. medya ürünlerinin incelenmesi.
14 TV reklamları, gazete haberleri, TV programları, web içerikleri vb. medya ürünlerinin incelenmesi.
15 Genel tekrar
16 Final sınavı

Bilici, İ., (2018). Medya Okuryazarlığı ve Eğitimi. Nobel Akademik Yay. Öncel-Taşkıran, N.(Ed.) (2013). Medya Okuryazarlığı: Avrupa Profili. Umuttepe Yay. Jols, T.; Thoman, E. (2008). 21.Yüzyıl Okuryazarlığı. Ekinoks Yay. Çiftçi Yeşiltuna, D., (2015). İletişim ve Medya, Nobel Yay., Ankara.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 9 2 18
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 9 9 81
Ev Ödevi 6 3 18
Toplam İş Yükü (saat) 120

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
ÖÇ 1 3
ÖÇ 2
ÖÇ 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek