Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
AE-TRS9 | Sınıf İçi Öğrenmelerin Değerlendirilmesi | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 5 | 4,00 |
Lisans
Ölçme ve değerlendirmenin temel kavramlar bilgisine sahip olup Türkçe derslerinde nesnel bir değerlendirme yapmanın yollarını kavratmak.
...
1 | Geleneksel ve alternatif ölçme araçlarını bilir. |
2 | Uygun ölçme araçlarını seçer, kullanır. |
3 | Nesnel değerlendirme yapar. |
Birinci Öğretim
..
yok
Eğitimde kullanılan ölçme araçları ve özellikleri; geleneksel yaklaşımlara dayalı araçlar: yazılı sınavlar, kısa cevaplı sınavlar, doğru-yanlış tipi testler, çoktan seçmeli testler, eşleştirmeli testler, sözlü yoklamalar; öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar: Gözlem, görüşme, performans değerlendirme, öğrenci ürün dosyası, araştırma kâğıtları, araştırma projeleri, akran değerlendirmesi, öz değerlendirme, tutum ölçekleri; öğrenci başarısının değerlendirilmesinde dikkat edilecek hususlar; öğrenme çıktılarının değerlendirilmesi ve not verme.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtılması, temel kavramlar (ölçme, araç, gereç, ölçek vb.) | ||
2 | Eğitimde kullanılan ölçme araçları ve özellikleri. | ||
3 | Geleneksel yaklaşımlara dayalı araçlar: yazılı sınavlar, kısa cevaplı sınavlar, doğru-yanlış tipi testler, çoktan seçmeli testler, eşleştirmeli testler, sözlü yoklamalar. | ||
4 | Geleneksel yaklaşımlara dayalı araçlar: yazılı sınavlar, kısa cevaplı sınavlar, doğru-yanlış tipi testler, çoktan seçmeli testler, eşleştirmeli testler, sözlü yoklamalar. | ||
5 | Öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar: Gözlem, görüşme, performans değerlendirme, öğrenci ürün dosyası, araştırma kâğıtları, araştırma projeleri, akran değerlendirmesi, öz değerlendirme, tutum ölçekleri. | ||
6 | Öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar: Gözlem, görüşme, performans değerlendirme, öğrenci ürün dosyası, araştırma kâğıtları, araştırma projeleri, akran değerlendirmesi, öz değerlendirme, tutum ölçekleri. | ||
7 | Öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar: Gözlem, görüşme, performans değerlendirme, öğrenci ürün dosyası, araştırma kâğıtları, araştırma projeleri, akran değerlendirmesi, öz değerlendirme, tutum ölçekleri. | ||
8 | ara sınav | ||
9 | Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde dikkat edilecek hususlar. | ||
10 | Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde dikkat edilecek hususlar. | ||
11 | Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde dikkat edilecek hususlar. | ||
12 | Öğrenme çıktılarının değerlendirilmesi ve not verme | ||
13 | Öğrenme çıktılarının değerlendirilmesi ve not verme | ||
14 | Öğrenme çıktılarının değerlendirilmesi ve not verme | ||
15 | Genel tekrar | ||
16 | Final sınavı |
Airasian, P. W., and Russell, M. K. (2008) Classroom Assessment: Concepts and Applications. New York: Mc Graw- Hill Higher Education. Atılgan, H.,Kan, A., and Doğan, D. (2007) Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme. Ankara: Anı Yayıncılık. Nitko, A.J., and Brookhart, S. M. (2007) Educational assessment of Students. New Jersey: Pearson. Turgut, M.F. ve Baykul, Y. (2010) Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme Metotları. Ankara: PegemA yayınları.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 9 | 2 | 18 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 9 | 9 | 81 |
Ev Ödevi | 6 | 3 | 18 |
Toplam İş Yükü (saat) | 120 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | |
ÖÇ 1 | ||||||||||||
ÖÇ 2 | 3 | 3 | ||||||||||
ÖÇ 3 | 4 |