GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
AE-TRS12 Türkçe Öğretiminde Materyal Tasarımı Seçmeli Ders Grubu 3 5 4,00

Lisans



Bu dersin amacı, çeşitli öğretim teknolojilerinin özellikleri, öğretim süreci içindeki yeri ve kullanımı hakkında bilgi edinmek; çeşitli öğretim materyallerinin geliştirilmesi ve öğretime etkisinin değerlendirilmesi için imkân ve fırsatlar sunmaktır. Bu bakımdan dersin öncelikle teorik boyutunu öğrenmeniz, Öğrendiğiniz bilgileri anlamlandırarak yapılandırmanız, Nihai Amaç: Öğretmenlik mesleğinde de sizlerin iyi bir materyal tasarımcısı olması ve bu materyallerin hedef kazanımların edindirilmesinde bilimsel bir felsefeyle uygulanabilmesidir.


Dr. Öğr. Üyesi Bahadır Gülden


1 Eğitim, teknoloji, eğitim teknolojisi kavramlarına hakim olur
2 Türkçe Dersi Öğretim Programları hedef kazanımlarına hakim olarak kazanımların edindirilmesine yönelik etkili materyaller tasarlama
3 Türkçe dersine yönelik iki ve üç boyutlu olarak tasarlanabilecek materyaller hakkında bilgi sahibi olmak
4 Materyal tasarlama ve uygulamada dijital araçlardan yararlanabilme

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Eğitim, Öğretim, Teknoloji ve İletişimle İlgili Temel Kavramlar, Tarihçe, Türkçe öğretim yöntem ve teknikleri


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Eğitim, teknoloji ve eğitim teknoloji kavramları
2 Eğitim Teknolojisinin Temel Öğeleri, Öğretim Sürecinde Kullanılan Araç-Gereçler, Bunların Önemi,
3 Öğretim materyalleri tasarlama ilkeleri
4 Dinleme becerisi hedef kazanımlarına yönelik tasarlanabilecek materyaller
5 Okuma becerisi hedef kazanımlarına yönelik tasarlanabilecek materyaller
6 Konuşma becerisi hedef kazanımlarına yönelik tasarlanabilecek materyaller
7 Yazma becerisi hedef kazanımlarına yönelik tasarlanabilecek materyaller
8 Vize Sınavı
9 Belirlenen temalara göre öğrencilerin tasarladıkları materyalleri sunması ve öz, akran ve öğretmen değerlendirmesi ile geribildirim verilmesi
10 Belirlenen temalara göre öğrencilerin tasarladıkları materyalleri sunması ve öz, akran ve öğretmen değerlendirmesi ile geribildirim verilmesi
11 Belirlenen temalara göre öğrencilerin tasarladıkları materyalleri sunması ve öz, akran ve öğretmen değerlendirmesi ile geribildirim verilmesi
12 Belirlenen temalara göre öğrencilerin tasarladıkları materyalleri sunması ve öz, akran ve öğretmen değerlendirmesi ile geribildirim verilmesi
13 Belirlenen temalara göre öğrencilerin tasarladıkları materyalleri sunması ve öz, akran ve öğretmen değerlendirmesi ile geribildirim verilmesi
14 Final Sınavı

Türkçe Öğretimi Ve Materyal Tasarımı, Ülker Şen, Edge Yayınları Türkçe Öğretiminde Materyal Tasarımı, Mualla MURAT NUHOĞLU , Tamer ÖZSOY , Ahmet Aydın, Nobel Akademik Yayıncılık



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 40
Derse Katılım 1 15
Takım/Grup Çalışması 1 5
Gösterme 1 10
Rapor Hazırlama 1 10
Rapor Sunma 1 10
Proje Sunma 1 10
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 60
Rapor Hazırlama 1 20
Rapor Sunma 1 20
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Bütünleme Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 1 10 10
Tartışma 1 10 10
Rapor Hazırlama 1 5 5
Rapor Sunma 1 4 4
Bireysel Çalışma 1 20 20
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 20 20
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 10 10
Rapor 1 5 5
Ev Ödevi 1 30 30
Toplam İş Yükü (saat) 120

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek