Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
AE-TRS12 | Türkçe Öğretiminde Materyal Tasarımı | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 5 | 4,00 |
Lisans
Bu dersin amacı, çeşitli öğretim teknolojilerinin özellikleri, öğretim süreci içindeki yeri ve kullanımı hakkında bilgi edinmek; çeşitli öğretim materyallerinin geliştirilmesi ve öğretime etkisinin değerlendirilmesi için imkân ve fırsatlar sunmaktır. Bu bakımdan dersin öncelikle teorik boyutunu öğrenmeniz, Öğrendiğiniz bilgileri anlamlandırarak yapılandırmanız, Nihai Amaç: Öğretmenlik mesleğinde de sizlerin iyi bir materyal tasarımcısı olması ve bu materyallerin hedef kazanımların edindirilmesinde bilimsel bir felsefeyle uygulanabilmesidir.
Dr. Öğr. Üyesi Bahadır Gülden
1 | Eğitim, teknoloji, eğitim teknolojisi kavramlarına hakim olur |
2 | Türkçe Dersi Öğretim Programları hedef kazanımlarına hakim olarak kazanımların edindirilmesine yönelik etkili materyaller tasarlama |
3 | Türkçe dersine yönelik iki ve üç boyutlu olarak tasarlanabilecek materyaller hakkında bilgi sahibi olmak |
4 | Materyal tasarlama ve uygulamada dijital araçlardan yararlanabilme |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Eğitim, Öğretim, Teknoloji ve İletişimle İlgili Temel Kavramlar, Tarihçe, Türkçe öğretim yöntem ve teknikleri
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Eğitim, teknoloji ve eğitim teknoloji kavramları | ||
2 | Eğitim Teknolojisinin Temel Öğeleri, Öğretim Sürecinde Kullanılan Araç-Gereçler, Bunların Önemi, | ||
3 | Öğretim materyalleri tasarlama ilkeleri | ||
4 | Dinleme becerisi hedef kazanımlarına yönelik tasarlanabilecek materyaller | ||
5 | Okuma becerisi hedef kazanımlarına yönelik tasarlanabilecek materyaller | ||
6 | Konuşma becerisi hedef kazanımlarına yönelik tasarlanabilecek materyaller | ||
7 | Yazma becerisi hedef kazanımlarına yönelik tasarlanabilecek materyaller | ||
8 | Vize Sınavı | ||
9 | Belirlenen temalara göre öğrencilerin tasarladıkları materyalleri sunması ve öz, akran ve öğretmen değerlendirmesi ile geribildirim verilmesi | ||
10 | Belirlenen temalara göre öğrencilerin tasarladıkları materyalleri sunması ve öz, akran ve öğretmen değerlendirmesi ile geribildirim verilmesi | ||
11 | Belirlenen temalara göre öğrencilerin tasarladıkları materyalleri sunması ve öz, akran ve öğretmen değerlendirmesi ile geribildirim verilmesi | ||
12 | Belirlenen temalara göre öğrencilerin tasarladıkları materyalleri sunması ve öz, akran ve öğretmen değerlendirmesi ile geribildirim verilmesi | ||
13 | Belirlenen temalara göre öğrencilerin tasarladıkları materyalleri sunması ve öz, akran ve öğretmen değerlendirmesi ile geribildirim verilmesi | ||
14 | Final Sınavı |
Türkçe Öğretimi Ve Materyal Tasarımı, Ülker Şen, Edge Yayınları Türkçe Öğretiminde Materyal Tasarımı, Mualla MURAT NUHOĞLU , Tamer ÖZSOY , Ahmet Aydın, Nobel Akademik Yayıncılık
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 40 |
Derse Katılım | 1 | 15 |
Takım/Grup Çalışması | 1 | 5 |
Gösterme | 1 | 10 |
Rapor Hazırlama | 1 | 10 |
Rapor Sunma | 1 | 10 |
Proje Sunma | 1 | 10 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 60 |
Rapor Hazırlama | 1 | 20 |
Rapor Sunma | 1 | 20 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Bütünleme Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 1 | 10 | 10 |
Tartışma | 1 | 10 | 10 |
Rapor Hazırlama | 1 | 5 | 5 |
Rapor Sunma | 1 | 4 | 4 |
Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Rapor | 1 | 5 | 5 |
Ev Ödevi | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (saat) | 120 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | |
ÖÇ 1 | ||||||||||||
ÖÇ 2 | ||||||||||||
ÖÇ 3 | ||||||||||||
ÖÇ 4 |