GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
AE-TRS13 Türkçe Öğretiminde Sınav Hazırlama ve Değerlendirme Seçmeli Ders Grubu 3 5 4,00

Lisans


Türkçe


Türkçe dersi için soru sormak ve sınav hazırlamak.


-


1 Türkçe öğretiminde ölçme değerlendirmenin önemini, işlevini ve genel amaçlarını bilmek.
2 Yeterlilik, Başarı, Tanısal ve Yerleştirme sınavları, Biçimlendirici ve Özetleyici sınavlar, doğrudan ve dolaylı sınavlar, ayrık nitelikli ve bütüncül sınavlar, ölçün ve ölçüt temelli sınavlar, öznel ve nesnel sınavlar, iletişimsel-performansa dayalı sınavlar gibi sınama türlerinin hangi karar alma
3 Geleneksel yaklaşımlara dayalı olan ölçme değerlendirme tekniklerini (yazılı sınavlar, kısa yanıtlı sınavlar, doğru-yanlış tipi testler, çoktan seçmeli testler, eşleştirmeli testler, sözlü yoklamalar, ödevler) ve öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük alternatif ölçme değerlendirme tekniklerini (gözlem,
4 Ölçme değerlendirme araçlarında bulunması istenen nitelikleri bilmek
5 Geleneksel ve alternatif ölçme değerlendirme yaklaşımları doğrultusunda hazırlanmış sınavların ve kullanılan tekniklerin güvenirlik, geçerlilik, uygulanabilirlik, özgünlük ve öğretim içerik ve uygulamalarına olan geri etkisi bağlamında değerlendirebilmek,
6 Dilbilgisi, Sözcük bilgisi, Sesletim becerisini, Dinleme, Konuşma, Okuma ve Yazma becerilerini ölçme değerlendirme tekniklerini iletişimsel dil öğretimi kapsamında değerlendirebilmek,
7 Belli dil düzeyleri için belirli amaçlar doğrultusunda iletişimsel dil öğretimi bağlamında sınav soruları hazırlayabilmek.

Birinci Öğretim


-


--


1 Yenilenmiş Bloom taksonomisi genel ilkeleri 2 Yenilenmiş Bloom taksonomisi bilişsel süreçler (hatırlama-anlama) ve soru örnekleri 3 Yenilenmiş Bloom taksonomisi bilişsel süreçler (uygulama-çözümleme) ve soru örnekleri 4 Yenilenmiş Bloom taksonomisi bilişsel süreçler (değerlendirme-yaratma) ve soru örnekleri 5 Açık uçlu soru hazırlama ilkeleri ve uygulama örnekleri 6 Çoktan seçmeli soru hazırlama ilkeleri ve uygulama örnekleri 7 Doğru-yanlış maddeleri hazırlama ve uygulama örnekleri 8 Eşleştirme maddeleri hazırlama ve uygulama örnekleri 9 Yeni nesil soru hazırlama mantığı ve uygulama örnekleri 10 Talim Terbiye Kurulunun Türkçe dersi sınav yönetmeliği 11 Türkçe dersi ölçme ve değerlendirme yöntem ve araçları 12 Sınav hazırlama ve değerlendirme örnekleri 13 Rubrik hazırlama ve değerlendirme 14 Genel değerlendirme


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 1Yenilenmiş Bloom taksonomisi genel ilkeleri
2 Yenilenmiş Bloom taksonomisi bilişsel süreçler (hatırlama-anlama) ve soru örnekleri
3 Yenilenmiş Bloom taksonomisi bilişsel süreçler (uygulama-çözümleme) ve soru örnekleri
4 Yenilenmiş Bloom taksonomisi bilişsel süreçler (değerlendirme-yaratma) ve soru örnekleri
5 Açık uçlu soru hazırlama ilkeleri ve uygulama örnekleri
6 Çoktan seçmeli soru hazırlama ilkeleri ve uygulama örnekleri
7 Doğru-yanlış maddeleri hazırlama ve uygulama örnekleri
8 Eşleştirme maddeleri hazırlama ve uygulama örnekleri
9 Yeni nesil soru hazırlama mantığı ve uygulama örnekleri
10 Talim Terbiye Kurulunun Türkçe dersi sınav yönetmeliği
11 Türkçe dersi ölçme ve değerlendirme yöntem ve araçları
12 Sınav hazırlama ve değerlendirme örnekleri
13 Rubrik hazırlama ve değerlendirme
14 Genel değerlendirme

-



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

-


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 9 2 18
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 9 9 81
Ev Ödevi 6 3 18
Toplam İş Yükü (saat) 120

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3 5
ÖÇ 4 4
ÖÇ 5
ÖÇ 6 3
ÖÇ 7 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek