Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
AE-TRS14 | Yaratıcı Yazma | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 5 | 4,00 |
Lisans
Türkçe
Öğrencilere, kendilerini İngilizce’de yazılı şekilde ifade edebilme olanağı ve metinlerini birbirleri ile paylaşma fırsatı verir.
-
1 | Yazmaktan keyif almayı sağlar. |
2 | Her öğrencinin İngilizcesini geliştirmesine yardımcı olur. |
3 | Öğrencilerin metinlerini birbirleriyle paylaşmalarını; birbirlerini dinlemelerini ve saygı duymalarını sağlar. |
4 | Öğrencilerin kendilerini bir yazar topluluğu üyesi gibi hissetmelerini sağlar. |
5 | Çeşitli edebi metinlere ve resimlere aşınaklık sağlar. |
6 | Her öğrenci için kendi eşsiz “seslerinin” farkına varmalarını ya da onu bulmalarını sağlar. |
Birinci Öğretim
-
-
Kişisel makale, akademik makale, kurgu, serbest yazı, gramer, yazma oyunu
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | lütfen kendiniz hakkında bir sayfa kadar yazınız. | ||
2 | 2 Lütfen yazma tecrübeleriniz hakkında yazınız. | ||
3 | Lütfen sevdiğiniz bir yer hakkında yazınız. | ||
4 | Lütfen bildiğiniz bir masalı yeniden yazınız. | ||
5 | Lütfen yazdığınız masalı, hakiyedeki bir karakterin ya da bir eşyanın gözünden yazınız. | ||
6 | Lütfen masalınızdan üç karakter ve\ ya eşya seçiniz ve detaylı bir şekilde tasvir ediniz. | ||
7 | Lütfen masalınızdaki önemli bir detayı değiştiriniz. | ||
8 | Lütfen Honore de Fragonard’ın “The Swing” isimli resimini tavir ediniz. | ||
9 | Lüfen John Updike’in “Snapshots” şiirine bir cevap yazınız. | ||
10 | Lütfen “Snapshots” şiirinden esinlenerek yeni bir şiir yazınız. | ||
11 | Lütfen ‘A Time When …’ile başlayan aklınıza gelen bir deneyiminizi yazınız. | ||
12 | Lütfen Virginia Woolf’un “A Haunted House” adlı kısa hikayesi hakkında bir makale yazınız. | ||
13 | Lütfen sizin için çok önemli olan birisi hakkında yazınız. | ||
14 | Lütfen Adolf Menzel’ın “The Balcony Room”adlı resminden esinlenerek bir hikaye yazınız. |
Teresa Ferster Glazier, The Least You Should Know About English
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
-
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 9 | 2 | 18 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 9 | 9 | 81 |
Ev Ödevi | 6 | 3 | 18 |
Toplam İş Yükü (saat) | 120 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | |
ÖÇ 1 | ||||||||||||
ÖÇ 2 | ||||||||||||
ÖÇ 3 | ||||||||||||
ÖÇ 4 | 3 | |||||||||||
ÖÇ 5 | 4 | |||||||||||
ÖÇ 6 |