GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
AE-TR408 Türkçe Öğretiminde Metin Seçimi Seçmeli Ders Grubu 3 6 4,00

Lisans



Bu dersin amacı; Türkçenin eğitimi ve öğretimi sürecinde metin seçimi ve kullanımını sağlayacak yöntem ve tekniklerin kazandırılmasıdır.


-


1 Türkçenin eğitimi ve öğretimi sürecinde metin seçimi ve kullanımı hakkında bilgi sahibi olma;
2 Metin merkezli bir ders olan Türkçenin eğitimi ve öğretimi sürecinde metin seçimi ve kullanımı yöntem ve teknikleri hakkında bilgi sahibi olma;
3 Türkçe Eğitim Programının genel amaçları doğrultusunda metin kullanımı konusunda planlamalar yapıp uygulayabilme ;
4 Türk dili ve kültürüne ait edebî metinleri öğretim malzemesi olarak kullanabilme ;
5 Farklı türlere ait edebî metinler üzerinde öğretici materyaller tasarlayabilme;
6 Türkçenin öğretimi sürecinde edebî metinlerin tür özelliklerinin metin kullanımı açısından olumlu ve olumsuz yönlerini tespit edebilme;
7 Türkçenin öğretimi sürecinde olaya dayalı edebî metin türlerinin seçimi ve bu metinlerin kullanımı ile ilgili yöntemleri edinme;
8 Türkçenin öğretimi sürecinde duyguya dayalı edebî metin türlerinin seçimi ve bu metinlerin kullanımı ile ilgili yöntemleri edinme;
9 Türkçenin öğretimi sürecinde bilgiye dayalı edebî metin türlerinin seçimi ve bu metinlerin kullanımı ile ilgili yöntemleri edinme;
10 Türkçe öğretimi amacına yönelik eğitsel metinler oluşturabilme ve bu metinler üzerinde destekleyici materyaller geliştirebilme;

Birinci Öğretim


-


-


Türkçenin eğitimi ve öğretimi sürecinde metin seçimi ve kullanımını sağlayacak yöntem ve teknikler


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Dersin içeriği ve işleyiş planı
2 Türkçenin öğretimi sürecinde kullanılabilecek metinlerin belirlenmesi ve değerlendirilmesi
3 Türkçenin öğretimi sürecinde metin merkezli dil öğretim yöntem ve tekniklerinin belirlenmesi
4 Türkçenin öğretimi sürecinde metin seçimi ve kullanımı amacına yönelik kaynak tarama çalışmaları ve elde edilen sonuçların değerlendirilmesi
5 Türkçenin öğretimi ve materyal geliştirme sürecinde kullanılabilecek edebî metinlerin öğretim materyaline dönüştürülmesinde göz önünde bulundurulacak esaslar
6 Türkçe öğretiminin metin seçimi ve kullanımı sürecinde olaya dayalı türlerin elverişlilik ve sınırlılıklarının değerlendirilmesi
7 Türkçe öğretiminin metin seçimi ve kullanımı sürecinde duyguya dayalı türlerin elverişlilik ve sınırlılıklarının değerlendirilmesi
8 Türkçe öğretiminin metin seçimi ve kullanımı sürecinde bilgiye dayalı türlerin elverişlilik ve sınırlılıklarının değerlendirilmesi
9 Olaya dayalı edebî metinler üzerinde metin seçimi ve kullanımı çalışmaları
10 Duyguya dayalı edebî metinler üzerinde metin seçimi ve kullanımı çalışmaları
11 Bilgiye dayalı edebî metinler üzerinde metin seçimi ve kullanımı
12 Metin seçimi ve kullanımı çalışmalarının sunumu
13 Metin seçimi ve kullanımı çalışmalarının sunumu
14 Metin seçimi ve kullanımı çalışmalarının sunumu Genel değerlendirme

Türkçe Eğitim Programı, MEB Mustafa Cemiloğlu, Türkçe Öğretimi, Alfa Yayınları, Bursa. Leyla Küçükahmet, Öğretim İlke ve Yöntemleri, Nobel Akademik Yay., 2017. Mualla Murat Nuhoğlu, Tamer Özsoy, Ahmet Aydin, Türkçe Öğretiminde Materyal Tasarımı, Nobel Akademi Yay., 2014.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

-


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 9 2 18
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 9 9 81
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 6 3 18
Toplam İş Yükü (saat) 120

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
ÖÇ 1
ÖÇ 2 3
ÖÇ 3 3
ÖÇ 4 5
ÖÇ 5
ÖÇ 6 3
ÖÇ 7 2
ÖÇ 8 3
ÖÇ 9 4
ÖÇ 10 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek