Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TR217.1B | Bilimsel Araştırma Yöntemleri | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 4,00 |
Lisans
Türkçe
Bilimsel bir araştırmadaki sürecin nasıl işlediğini ve bilimsel bir raporun nasıl hazırlanması gerektiğini bilir.
1 | Öğrenciler,bilimsel araştırma konusunda temel kavramları anlayacaklardır. |
2 | Öğrenciler,bilimsel araştırma sürecinin aşamalarını öğreneceklerdir. |
3 | Öğrenciler,bilimsel araştırma türlerini öğreneceklerdir. |
4 | Öğrenciler,bilimsel bir araştırmayı nasıl inceleyeceği ve değerlendireceğini kavrayacaklardır. |
5 | Öğrenciler,araştırma amacına en uygun araştırma modelinin belirleyerek,araştırma desenini oluşturacaklardır. |
6 | Öğrenciler,bilimsel bir araştırmayı planlayacaklardır. |
7 | Öğrenciler,bilimsel bir araştırmayı yürüteceklerdir. |
Yok
Yok
Temel kavram ilke ve yaklaşımlar; Bilginin kaynağı, bilim, bilimsel yöntem;vearaştırma,araştırma eğitimi; Araştırma süreç ve teknikleri;Rapor hazırlama teknikleri;Alıntı Yapma ve Kaynakça gösterme şekilleri; Amaç ve Alt Amaçlar; önem, sayıltılar, sınırlılıklar ve tanımlar; Araştırma modeli; Evren örneklem;Veri ve veri toplama teknikleri; verilerin işlenmesi ve çözümlenmesi Bulgular ve yorumlanması; Özet Yargı ve öneriler; Örnek bir rapor hazırlama.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Sınıf Dağıtımı İçin Oryantasyon / Müfredatın İçeriğini Kolaylaştırmaya Yönelik Müzakereler (Ders ve Alana giriş) | ||
2 | Araştırma ve Bilimsel İncelemeye Giriş | ||
3 | Eğitim Araştırması Sorunları ve Soruları | ||
4 | Nicel Araştırma İlkeleri | ||
5 | Nitel Araştırma İlkeleri | ||
6 | Stratejiler, Tasarım Çeşitleri, Tasarım ve Kararlara Genel Bakış Ethical Considerations Etik Hususlar | ||
7 | Literatür Taraması | ||
8 | Nitel ve Nicel Araştırmada Muhtemel Veri Toplama Sonuçları ve Örnekleme Stratejileri | ||
9 | Araştırma Analizi | ||
10 | Araştırma Yöntemlerini Eleştirme | ||
11 | Nicel ve Nitel Araştırmada Yazım ve Gösterimler | ||
12 | Karma Araştırma Yöntemleri | ||
13 | Araştırma Önerisi Yazma ve Değerlendirme | ||
14 | Araştırma Önerisi Yazma ve Değerlendirme | ||
15 | Araştırma Önerisi Yazma ve Değerlendirme | ||
16 | Final Araştırma Ödevi ve Sunumu |
Any basic guide to the use of SPSS statistical software Creswell, J. W. (2008) Educational research: Planning, conducting, and evaluating quantitative and qualitative research (Third Edition) Upper Saddle River, NJ: Pearson/Merrill Prentice Hall.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Makale Yazma | 1 | 7 | 7 |
Makale Kritik Etme | 5 | 10 | 50 |
Bireysel Çalışma | 3 | 10 | 30 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 3 | 10 | 30 |
Toplam İş Yükü (saat) | 120 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | |
ÖÇ 1 | ||||||||||||
ÖÇ 2 | ||||||||||||
ÖÇ 3 | ||||||||||||
ÖÇ 4 | ||||||||||||
ÖÇ 5 | ||||||||||||
ÖÇ 6 | ||||||||||||
ÖÇ 7 |