GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
FS0304.2 Kavram Yanılgıları Seçmeli Ders Grubu 3 6 3,00

Lisans



Bu dersin amacı; kavramların tanımı ve özelliklerini, kavram öğretimde kavram ve kavram yanılgılarını, temel fen kavramları ile ilgili rastlanan önemli kavram yanılgıları ve bunları olası oluşma nedenlerinin kavramaktır.



1 Kavram ve kavram özelliklerini anlar
2 Kavram öğretiminin nasıl yapıldığını ve bu süreçte kavram yanılgılarının rolünü değerlendirir.
3 Kavram yanılgıları ve bunların oluşma nedenlerini kavrar.
4 Kavram yanılgılarını belirleme yöntemlerini bilir.
5 Öğrencilerde görülen kavram yanılgılarının neler olduğunu bilir.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Fen Öğretiminde Anlamlı Öğrenme ve Yapılandırmacılık Kuramı; Bilişsel Öğrenme ve Kavram Öğrenimi; Fen Öğretiminde Temel Kavramlar ve Kavram Yanılgıları; Kavram Öğretiminde Kullanılabilecek Öğrenme ve Öğretme Yaklaşımları; Kavram Haritaları; Kavramsal Karikatürler; Analojiler; Kavramsal Değişim Metinleri; Fen Öğretiminde Kavramsal Öğrenme Sürecinin Değerlendirilmesi; Fen Öğretiminde Kavram Yanılgılarının Nedenleri ve Çözüm Önerileri.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Fen Öğretiminde Anlamlı Öğrenme ve Yapılandırmacılık Kuramı
2 Kavramlar ve özellikleri
3 Kavramların öğretimdeki önemi
4 Kavram Öğretimi
5 Kavram Öğretiminde Kullanılan Grafiksel Araçlar (Kavram Haritaları, Kavram Ağları, Anlam Çözümleme Tabloları..vb.)
6 Kavram Yanılgıları ve Olası Nedenleri
7 Kavram Yanılgılarını Belirlemede Kullanılan Yöntemler-1
8 Ara sınav
9 Kavram Yanılgılarını Belirlemede Kullanılan Yöntemler-2
10 Kavram Yanılgılarını Düzeltme Süreci ve Kavramsal Değişim
11 Kavramsal Değişim Metinleri
12 Analojiler
13 Temel fen kavramları ile ilgili öğrencilerde yaygın görülen kavram yanılgılarını inceleme
14 Temel fen kavramları ile ilgili öğrencilerde yaygın görülen kavram yanılgılarını inceleme
15 Dönem sonu sınavı

Coştu, B., Şendur, G. (2018). Kavram Öğretimi (p.41-84). In Tekbıyık, A., Çakmakçı, G. (Eds) Fen Bilimleri Öğretimi ve STEM Etkinlikleri, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 2 2
Bireysel Çalışma 2 3 6
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma 3 5 15
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 4 4 16
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 5 8 40
Okuma 4 2 8
Toplam İş Yükü (saat) 88

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
ÖÇ 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek