Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
FS0308.7 | Program Geliştirme | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 6 | 3,00 |
Lisans
Türkçe
Eğitim programlarının yapısının ve temel bileşenlerinin kavranması, program geliştirme aşamalarının öğrenilmesi. Program geliştirmenin ve öğretim programlarının sosyal, felsefi, tarihî, psikolojik, ekonomik temellerini kavrayarak oluşturulacak programlara her açıdan hakim olunabilmesi. Güncel öğretim programlarının bileşenlerinin incelenerek hazırlanma yaklaşımlarının ve temel özelliklerinin kavranması
1 | . 1. Eğitim programlarının genel yapısını öğrenir |
2 | Eğitim programının temellerini bilir |
3 | Program geliştirme süreç basamaklarını bilir |
4 | Program okuryazarı olur |
Birinci Öğretim
Yok
Eğitim programı, öğretim programı, program geliştirme kavramları. Eğitim programlarının temel bileşenleri (hedef, içerik, öğrenme-öğretme süreçleri, ölçme-değerlendirme) ve bu bileşenler arasındaki ilişkiler. Eğitim programlarının temelleri. Güncel öğretim programlarının bileşenleri ve temel nitelikleri.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Program geliştirmeyle ilgili temel kavramlar | ||
2 | Program geliştirmenin teorik temelleri, program türleri | ||
3 | Öğretim programlarının felsefi, sosyal, tarihî, psikolojik ve ekonomik temelleri | ||
4 | Program geliştirme ve öğretim programlarının özellikleri; program geliştirmenin aşamaları | ||
5 | Programın temel öğeleri (hedef, içerik, süreç, değerlendirme) ve öğeler arasındaki ilişkiler | ||
6 | Hedeflerin sınıflandırılması ve programın öğeleriyle ilişkisi | ||
7 | Ara sınav | ||
8 | İçerik düzenleme yaklaşımları; eğitim ihtiyaçlarının belirlenmesi | ||
9 | Program geliştirme süreci ve modelleri | ||
10 | Eğitim programı tasarım yaklaşımları | ||
11 | Program okur-yazarlığı; öğretim programlarının geliştirilmesinde öğretmelerin görev ve sorumlulukları | ||
12 | Dünyada ve Türkiye’de program geliştirmede yeni yaklaşımlar ve yönelimler. |
Eğitimde Program Geliştirme, Thomas W. Hewitt, Nobel Akademik Yayıncılık
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Bütünleme Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Tartışma | 1 | 5 | 5 |
Takım/Grup Çalışması | 6 | 2 | 12 |
Beyin Fırtınası | 1 | 10 | 10 |
Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Ev Ödevi | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (saat) | 80 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | |
ÖÇ 1 | ||||||||||||
ÖÇ 2 | ||||||||||||
ÖÇ 3 | ||||||||||||
ÖÇ 4 |