GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
TR216.2B Kitle İletişimi ve Türkçe Seçmeli Ders Grubu 2 4 4,00

Lisans



1) İletişim, kitle iletişimi, kitle iletişim araçları, medya okuryazarlığı kavramlarını tanımlayabilecek ve yorumlayabilecek, 2) Kitle iletişim araçlarının modern toplumlardaki olumlu ve olumsuz etkilerini karşılaştırabilecek, 3) Sosyal yaşamda medya okuryazarlığı kavramının önemine dikkat çekmek için projeler geliştirebilecektir.



1 1) İletişim, kitle iletişimi, kitle iletişim araçları, medya okuryazarlığı kavramlarını tanımlayabilecek ve yorumlayabilecek,
2 Sosyal yaşamda medya okuryazarlığı kavramının önemine dikkat çekmek için projeler geliştirebilecektir.
3
4
5


Yok


Yok


1) İletişim, kitle iletişimi, kitle iletişim araçları, medya okuryazarlığı kavramlarını tanımlayabilecek ve yorumlayabilecek, 2) Kitle iletişim araçlarının modern toplumlardaki olumlu ve olumsuz etkilerini karşılaştırabilecek, 3) Sosyal yaşamda medya okuryazarlığı kavramının önemine dikkat çekmek için projeler geliştirebilecektir.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 İletişimin Tanımı, Ögeleri ve İletişim Türleri
2 Kitle İletişim Araçları, İşlevleri, Toplum Hayatındaki Yeri
3 İletişim ve Dil
4 Medya Yanıltmaları ve Eleştirel Düşünme
5 Medya Okuryazarlığı
6 Kitle İletişim Araçlarında Türkçenin Kullanımı
7 Kültür, Edebiyat ve Yazılı Medya
8 Ara sınav
9 Kültür, Edebiyat ve Radyo, Kültür, Edebiyat ve Sinema
10 Kültür, Edebiyat ve Radyo, Kültür, Edebiyat ve Sinema
11 Kültür, Edebiyat ve Televizyon
12 Kültür, Edebiyat ve İnternet
13 Kitle İletişim Araçlarıyla Türkçe Öğretimi
14 Kitle İletişim Araçlarının Türkçe Öğretimi Üzerindeki Yarar ve Zararları
15 Kitle İletişim Araçlarının Türkçe Öğretimi Üzerindeki Yarar ve Zararları
16 Final Sınavı

ÇAMDERELİ, Mete, İletişime Giriş, Dem Yay., İstanbul 2008. DEMİRAY, Uğur (editör) , Etkili İletişim, PegemA Yay., İstanbul 2004. GÜNAY, V. Doğan, Dil ve İletişim, Multilingual Yay., İstanbul 2004. GÜZ, Nurettin, Haberde Yönlendirme ve Kamuoyu Araştırmaları, Nobel Yay., Ankara 2005. ÖZBAY, Murat, "Televizyonla Türkçe Öğretimi", Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üni. Sos. Bili. Enstitüsü, Türkçenin Eğitimi ve Öğretimi Bilim Dalı, Ankara 1991 ÖZDEMİR, Nebi, Medya Kültür ve Edebiyat, Geleneksel Yayıncılık, Ankara 2008.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 2 2
Tartışma 1 7 7
Takım/Grup Çalışması 4 5 20
Proje Sunma 4 5 20
Seminer 3 10 30
Makale Kritik Etme 4 5 20
Okuma 4 5 20
Toplam İş Yükü (saat) 120

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
ÖÇ 1 5
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
ÖÇ 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek