GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
TR220.2B Eğitim Sosyolojisi Seçmeli Ders Grubu 2 4 3,00

Lisans



Eğitim ve diğer sosyal kurumlar arasındaki ilişkiyi çözümleyerek eğitimin sosyal fonsiyonlarını tespit etmek



1 Ortaçağ toplumlarının;eğitiminin yapısı ve bu yapıda o dönemin felsefesinin etkisini açıklamak
2 Modern çağlarda ve günümüzde toplum ve tüm toplumsal kurumların gelişim sürecinde etkili olan felsefelerin etkisini değerlendirmek.
3 Modernizm ve postmodernizm felsefeleri ışığında toplum ve eğitim olgularındaki değişimi ve bunun toplumsal olaylara olan etkisini değerlendirmek
4
5


Yok


Yok


Eğitim, sosyoloji ve eğitim sosyolojisi kavramlarını öğrenip eğitim sosyolojisinin önemini, toplum ve kurumlar açısından işlevini özellikle de bu alanın eğitimcilere olan katkılarını kavramak.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Sosyoloji ve eğitim ile ilgili temel kavramlar
2 Eğitim sosyolojisine katkıda bulunan düşünürler; Durkheim, Max Weber
3 Ziya Gökalp, Prens Sabahattin, İsmail Hakkı Baltacıoğlu’nun düşünceleri
4 İlkçağ toplum yapısı ve felsefenin kurumlara olan etkisi;Sokrates, Platon, Aristoteles,Sofistler
5 Ortaçağ toplum yapısı, Doğu ile Batı kurumlarının karşılaştırılması, felsefenin etkisi; Aquinas, Bacon, Farabi, İbni Sina
6 Rönesans dönemi; felsefesi, sanatı siyaseti ve eğitim kurumları
7 Modernizm, küreselleşme eğitim felsefesindeki değişim; geleneksel ve modern eğitim kuramları. Marx, Comte ve Rousseau’nun felsefeleri
8 Ara sınav
9 İnsan hakları ihlalleri ve haklara olan duyarlılığı artırmanın yolları
10 Bilgi toplumunda medyanın ve eğitimin önemi; medya etiği ve diğer meslek etikleri
11 Feminizm ve kadın erkek eşitliği; namus cinayetleri
12 Toplumsal değerler, normlar, örgütler ve toplumsal sorumluluk bilinci oluşturmada eğitimin önemi
13 Şiddet olgusunun analizi; Toplumumuzda ve dünyada şiddet olaylarının değerlendirilmesi
14 Diyalog, dünya vatandaşlığı ve din kardeşliğinin önemi
15 Genel tekrar
16 Final sınavı

Gutek , L. Gerald, (2006) Eğitime Felsefi ve İdeolojik Yaklaşımlar, Çev. Nesrin Kale, Ütopya Yan. Ankara. Ders notları



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 2 28
Bireysel Çalışma 0 0 0
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 8 1 8
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 14 2 28
Ev Ödevi 14 1 14
Toplam İş Yükü (saat) 81

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
ÖÇ 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek