Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TR220.2B | Eğitim Sosyolojisi | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 4 | 3,00 |
Lisans
Eğitim ve diğer sosyal kurumlar arasındaki ilişkiyi çözümleyerek eğitimin sosyal fonsiyonlarını tespit etmek
1 | Ortaçağ toplumlarının;eğitiminin yapısı ve bu yapıda o dönemin felsefesinin etkisini açıklamak |
2 | Modern çağlarda ve günümüzde toplum ve tüm toplumsal kurumların gelişim sürecinde etkili olan felsefelerin etkisini değerlendirmek. |
3 | Modernizm ve postmodernizm felsefeleri ışığında toplum ve eğitim olgularındaki değişimi ve bunun toplumsal olaylara olan etkisini değerlendirmek |
4 | |
5 |
Yok
Yok
Eğitim, sosyoloji ve eğitim sosyolojisi kavramlarını öğrenip eğitim sosyolojisinin önemini, toplum ve kurumlar açısından işlevini özellikle de bu alanın eğitimcilere olan katkılarını kavramak.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Sosyoloji ve eğitim ile ilgili temel kavramlar | ||
2 | Eğitim sosyolojisine katkıda bulunan düşünürler; Durkheim, Max Weber | ||
3 | Ziya Gökalp, Prens Sabahattin, İsmail Hakkı Baltacıoğlu’nun düşünceleri | ||
4 | İlkçağ toplum yapısı ve felsefenin kurumlara olan etkisi;Sokrates, Platon, Aristoteles,Sofistler | ||
5 | Ortaçağ toplum yapısı, Doğu ile Batı kurumlarının karşılaştırılması, felsefenin etkisi; Aquinas, Bacon, Farabi, İbni Sina | ||
6 | Rönesans dönemi; felsefesi, sanatı siyaseti ve eğitim kurumları | ||
7 | Modernizm, küreselleşme eğitim felsefesindeki değişim; geleneksel ve modern eğitim kuramları. Marx, Comte ve Rousseau’nun felsefeleri | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | İnsan hakları ihlalleri ve haklara olan duyarlılığı artırmanın yolları | ||
10 | Bilgi toplumunda medyanın ve eğitimin önemi; medya etiği ve diğer meslek etikleri | ||
11 | Feminizm ve kadın erkek eşitliği; namus cinayetleri | ||
12 | Toplumsal değerler, normlar, örgütler ve toplumsal sorumluluk bilinci oluşturmada eğitimin önemi | ||
13 | Şiddet olgusunun analizi; Toplumumuzda ve dünyada şiddet olaylarının değerlendirilmesi | ||
14 | Diyalog, dünya vatandaşlığı ve din kardeşliğinin önemi | ||
15 | Genel tekrar | ||
16 | Final sınavı |
Gutek , L. Gerald, (2006) Eğitime Felsefi ve İdeolojik Yaklaşımlar, Çev. Nesrin Kale, Ütopya Yan. Ankara. Ders notları
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 8 | 1 | 8 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ev Ödevi | 14 | 1 | 14 |
Toplam İş Yükü (saat) | 81 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | |
ÖÇ 1 | ||||||||||||
ÖÇ 2 | ||||||||||||
ÖÇ 3 | ||||||||||||
ÖÇ 4 | ||||||||||||
ÖÇ 5 |