Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TR411.2B | Türk Destanları ve Destancılık Geleneği | Seçmeli Ders Grubu | 4 | 7 | 3,00 |
Lisans
Destan kavramını sözlü gelenek çerçevesinde değerlendirerek, kaynak eserler ve destan metinleri üzerinde incelemeler yapmaktır.
1 | Öğrenci, Türk dili ve edebiyatının zaman ve mekân içindeki farklı görünüşlerinden haberdar olurlar, onlar hakkında yorum yapabilir, tahlil edebilir. |
2 | Öğrenci, Türk dilinin tarihi ve çağdaş çeşitli evrelerini ve bunların ayırt edici dil özelliklerini sıralayabilir. |
3 | Mezunlar, Türk dili ve edebiyatının ve araştırmalarının problemlerini tanımlayabilir ve anlatabilirler. |
4 | |
5 |
Yok
Yok
Sözlü gelenek çerçevesinde destan kavramı, kaynak eserler ve destan metinleri
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Destan teriminin tanımı ve kapsamı. | ||
2 | Destanların tasnifi meselesi. | ||
3 | Destan -Menkıbe-hikaye, efsane terimlerinin karşılaştırılması. | ||
4 | Türk destanlarının oluşum, yayılma ve yazıya geçirilme süreçleri. | ||
5 | Yazılı kaynaklarda Türk destanları: Çin-Arap-Fars ve Batı kaynakları. | ||
6 | Yazılı kaynaklarda Türk destanları: Türkçe tarihsel destan külliyatına toplu bakış : Divanu Lugati't-Türk, Tevarih-i Ali Selçuk. | ||
7 | Çalışma Haftası | ||
8 | ara sınav | ||
9 | Yazılı kaynaklarda Türk destanları: Türkçe tarihsel destan külliyatına toplu bakış Çingiz-name, Oğuz-name vd.) | ||
10 | Yazılı kaynaklarda Türk destanları: Şecere-i Türk, Şecere-i Terakime | ||
11 | Yazılı Kaynaklarda Türk Destanları: Kitab-ı Dede Korkut. | ||
12 | Destan söyleme geleneği, destancı, akıncı, yır ve kopuz terimleri. | ||
13 | Destan metinlerinin yapısı; boy, kol, boy boylamak, soy soylamak kavramları | ||
14 | Destan metinlerinin anlambilimsel çözümlenmesi. | ||
15 | Türk destanlarının karakteristik özellikleri. | ||
16 | Yarıyıl Sonu Sınavı |
Arat, R. Rahmeti (1987) Oğuzname. Ankara, TKAE yay. Ergin, M. (1989) Dede Korkut Kitabı I (Giriş, Metin, Faksimile). Ankara, TDK yay. Esin Emel (2001) Türk Kozmolojisine Giriş. İstanbul, Kabalcı yay İnan, A. (1991) Makaleler ve İncelemeler I-II, Ankara, TTK yay.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 8 | 1 | 8 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ev Ödevi | 14 | 1 | 14 |
Toplam İş Yükü (saat) | 81 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | |
ÖÇ 1 | ||||||||||||
ÖÇ 2 | ||||||||||||
ÖÇ 3 | ||||||||||||
ÖÇ 4 | ||||||||||||
ÖÇ 5 |