GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
FS0305.2 Okuma Eğitimi Seçmeli Ders Grubu 3 6 3,00

Lisans


Türkçe


Okuma becerisinin Türkçe öğretimi açısından önemi kavratmak, öğrencilerin okuma yöntem ve tekniklerine hâkim olmalarını sağlayarak öğretme faaliyetlerinde bunları etkin bir şekilde kullanabilme becerisini kazandırmak. Türk ve dünya edebiyatının seçkin eserleriyle birlikte hedef kitleye yönelik çocuk eserlerine hakim olarak öğrencilere okuma rehberliği sunabilmek.


Dr. Öğr. Üyesi Bahadır Gülden


1 Öğrenciler,okumanın zihinsel ve fiziksel unsurlarını bir bütün olarak kavrayabilecek ve tanımlayabileceklerdir.
2 Öğrenciler,toplumda okuma alışkanlığının yaygınlaşması için yapılması gerekenleri tanımlayabilecek ve okuma becerisine yönelik tekniklerini inceleyebileceklerdir.
3 Öğrenciler,Türkçe eğitiminde okuma becerisini geliştirmenin farklı yolları üzerinde değerlendirmeler yapabilecek ve bu değerlendirmeleri tartışabileceklerdir.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Türkçe öğretiminde okuma becerisinin yeri ve önemi hakkında bilgi sahibi olma. Türkçe Öğretim Programı'ndaki okuma kazanımlarının taşıdığı amaç ve işlevler. Okuma yöntemleri hakkında teorik ve pratik uygulamalar. Okuma metinlerinin taşıması gereken nitelikler. Okuma becerisinin söz varlığı gelişimine etkisi. Türkçe ders kitaplarındaki okuma metinleri ve metinlerin nitelikleri


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Kavramsal çerçevenin tanıtılması Okuma Okuma metni Okuma süreci Okur Okuma alışkanlığı Okuma ilgisi Okuma tutumu Okuma kaygısı Durumsallık Görsel okuma Kabul edilebilirlik Kavrayarak okuma Kelime hazinesi Metin türü Metinler arasılık Metinsellik ölçütleri Okuma hızı Okuduğunu anlama
2 Temel kavramlar Okuryazarlık okunabilirlik Tema/ izlek Yaygın okuma Yazınsal okuma Yoğun okuma
3 Türkçe Öğretim Programı'nda Okuma Becerisinin Yeri ve Önemi Hedef Kazanımlar
4 Okuma hedef kazanımlarının edinilmesine yönelik hususlar
5 Okuma Yöntem ve Teknikleri SESSİZ OKUMA SESLİ OKUMA GÖZ ATARAK OKUMA ÖZETLEYEREK OKUMA NOT ALARAK OKUMA
6 Okuma yöntemleri İŞARETLEYEREK OKUMA YÖNTEMİ TAHMİN EDEREK OKUMA SORU SORARAK OKUMA SÖZ KOROSU OKUMA TİYATROSU EZBERLEME METİNLERLE İLİŞKİLENDİRME TARTIŞARAK OKUMA ELEŞTİREL OKUMA
7 Ara Sınav
8 Yöntem ve tekniklere dayalı olarak gönüllü olan öğrencilerin okuma becerisi hedef kazanımlarını edindirme uygulaması
9 Yöntem ve tekniklere dayalı olarak gönüllü olan öğrencilerin okuma becerisi hedef kazanımlarını edindirme uygulaması
10 Yöntem ve tekniklere dayalı olarak gönüllü olan öğrencilerin okuma becerisi hedef kazanımlarını edindirme uygulaması
11 Yöntem ve tekniklere dayalı olarak gönüllü olan öğrencilerin okuma becerisi hedef kazanımlarını edindirme uygulaması
12 Yöntem ve tekniklere dayalı olarak gönüllü olan öğrencilerin okuma becerisi hedef kazanımlarını edindirme uygulaması
13 Yöntem ve tekniklere dayalı olarak gönüllü olan öğrencilerin okuma becerisi hedef kazanımlarını edindirme uygulaması
14 Final sınavı

Aksit, Göktürk, Okuma Ugrasi, Inkilâp Kitabevi, Istanbul, 1988. * Alemdar Yalçin, Türkçe Ögretim Yöntemleri, Akçag Yay., Ankara, 2002 . * Ali Fuat Arici, Okuma Egitimi, Pegem Yayinlari, Ankara 2008. * Emin Özdemir, Elestirel Okuma, Bilgi Yay. 2000 * Emin, Özdemir, Okuma Sanati, Nasil Okumali, Neler Okumali, Inkilâp Kitabevi, Istanbul, 1983. * Murat Özbay, Okuma Egitimi, Ani Yayincilik, Ankara, 2010. * Mustafa Cemiloglu, Ilkögretim Okullarinda Türkçe Ögretimi, Aktüel 2004 * Oya, Adali, Bilgilendirici Metinlerin Okunmasi, içinde Yaratici Toplum Yolunda Çagdas Egitim, Istanbul: Ç.Y.D.D. Yayinlari 1/Cem Yayinevi. * Richard Bamberger, Okuma Aliskanligini Gelistirme, Kültür Bak.Yay. 1991. * Türkçe Ögretim Programi, MEB, Tebligler Dergisi, 2006. * Zehra, Ipsirlioglu, Okumayi Ögretme, içinde Yaratici Toplum Yolunda Çagdas Egitim, Ç.Y.D.D. Yayinlari 1, Cem Yayinevi, Istanbul, 1993.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 2 2
Bireysel Çalışma 1 7 7
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma 1 2 2
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 4 5 20
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 3 10 30
Okuma 2 4 8
Ev Ödevi 4 5 20
Toplam İş Yükü (saat) 90

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek