GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
TDE125Y Edebiyat Teorisi I Seçmeli Ders Grubu 1 1 6,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Edebiyatın tanımı, edebiyat terim ve kavramları, başlıca edebiyat inceleme yöntemleri öğrenmek


Dr. Öğr. Ü. Osman Oruç


1 Dersi alan öğrenciler,edebî söylemi tanıma yeteneği kazanır.
2 Edebî söylemle öğretici söylemi ayırt etme yeteneği kazanır
3 Edebî söylemle kurulan metinleri tanıma yeteneği kazanır

Birinci Öğretim



Yok


Romanda anlatıcı, anlatım teknikleri, kurgusal özellikler, klasik, modern ve postmodern romanların özellikleri. Şiir, şiirin düzyazıdan ve hikâyeden farkı, şiirde, ahenk, ritm, ses.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Edebî söylemin yapısı
2 Edebî söylemin gerçekle ilişkisi, varlık nedeninin kendisi oluşu, yazıldıkları dönemin zihniyetiyle ilişkisi
3 Edebî söylemde dilin işlevi, dilin şiirsel ile göndergesel işlevi arasındaki farkları
4 Edebî söylemin bilimsel, düşünsel ve dinsel söylemden farklılıkları.
5 Edebî söylemle kurulan sanat metniyle ses, renk, çizgi ve hareketle gerçekleştirilen sanatlar arasındaki farklılıklar
6 Edebî söylemin amaçları
7 Edebî söylemin amaçları
8 ara sınav
9 Fabl ve masal; soyut düşüncenin somutlaştırılması, yer ve zamanın deforme edilişi,gerçekliğin grotesk imgelerle kuruluşu, alegorik ve simgesel anlatım
10 Hikâyenin unsurları, olay ve anlatıcı, zaman, kişiler ve yer, klasik hikâye, durum hikâyesi
11 Tiyatro, anlama ve gösterme arasındaki farklar, trajedi, komedi, dram, , klasik, epik ve absürt tiyatro
12 Roman, olay örgüsü, olay zinciri, tema, kişiler, yer ve zaman
13 Romanda anlatıcı, anlatım teknikleri, kurgusal özellikler, klasik, modern ve postmodern romanların özellikleri
14 Şiir, şiirin düzyazıdan ve hikâyeden farkı, şiirde, ahenk, ritm, ses,
15 Şiir, şiirin düzyazıdan ve hikâyeden farkı, şiirde, ahenk, ritm, ses,
16 final

1. Berna Moran,Edebîyat Kuramları 2. Cafer Şen, Türk Romanında Felsefi Açılımlar 3.Wellek, Réne, Warren Austen. Edebîyat Teorisi 4.Terry, Eagleton, Edebîyat Kuramı 5. Nail Lucy, Postmodern Edebîyat Kuramı, 6, Nejat Bozkurt, Sanat ve Estetik Kuramları 7. Nurullah Çetin, Şiir İnceleme Yöntemi 8. Şerif Aktaş, Şiir Tahlileri 9. Şerif Aktaş, Roman Sanatı ve Roman İncelemesine Giriş 10.Nurullah Çetin, Roman İnceleme Yöntemi 11. Mehmet Kaplan, Hikâye Tahlilleri



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 10 2 20
Takım/Grup Çalışması 1 7 7
Proje Hazırlama 5 4 20
Proje Sunma 10 2 20
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 10 5 50
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 10 6 60
Toplam İş Yükü (saat) 180

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
ÖÇ 1 2 2 3 3 2 3
ÖÇ 2 2 2 3 3 2 3
ÖÇ 3 2 2 3 3 2 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek