Sınıf Öğretmenliği programı 2003-2004 eğitim-öğretim yılında açılmış olup öğrenci alımına başlamıştır.
Programı başarıyla tamamlayan mezunlara SINIF ÖĞRETMENLİĞİ alanında lisans diploması verilir.
Lisans
Adayların Lise ve dengi okul diplomasına sahip olması ve Üniversite Öğrenci Seçme Sınavı'ndan yeterli puanı almış olması gerekir. Varsa yabancı dil ve özel yetenek ile ilgili giriş koşulları belirtilmelidir.
Türk Yüksek Öğretim kurumlarında önceki öğrenmenin tanınması süreci henüz başlangıç aşamasındadır. Bu nedenle Bayburt Üniversitesi'nin tüm programlarında önceki öğrenmenin tanınması tam olarak başlatılmış değildir. Ancak, programların eğitim planlarında yer alan Bilgisayar ve İngilizce gibi dersler için her akademi dönem başında muafiyet sınavı düzenlenmektedir. Bu derslerden beklenen öğrenme çıktılarının sağlandığını düşünen öğrenciler yapılan sınavlara girebilme hakkına sahiptir. Sınava giren öğrencilerden başarılı olanlar ders programındaki ilgili dersten muaf olurlar.
Programda mevcut olan (toplam 240 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlamak için 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmek.
Sınıf Öğretmenliği Anabilm dalının amacı ilköğretim okullarının birinci kademesinde eğitim öğretim faaliyetlerini nitelikli şekilde yerine getirebilecek öğretmenler yetiştirmektir.
Mezun olan öğrencilemiz mezuniyet sonrasında, eğitim-öğretim sektörünün çeşitli alanlarında çalışmaktadırlar. Bu alanlarda ülkemizin gelişme durumuna paralel olarak kamuda ve özel kurumlarda geniş istihdam olanakları bulunmaktadır.
Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar ALES sınavından geçerli not almaları ve yeterli düzeyde İngilizce dil bilgisine sahip olmaları koşuluyla lisansüstü doktora programında öğrenim görebilirler.
Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme şekli "Ders Öğretim Planı" nda ayrıntılı bir şekilde tanımlanmıştır.
Yeterlilik koşulları ve kurallar bölümündeki koşullar yeterlidir.
Tam Zamanlı
Program BaÅŸkanı, AKTS/DS Koordinatörü Dr. ÖÄŸr. Üyesi Celal BOYRAZ EÄŸitim Fakültesi Temel EÄŸitim Bölümü No:118
Temel EÄŸitim bölümüne baÄŸlı olan Sınıf ÖÄŸretmenliÄŸi Anabilim dalının akademik kadrosu 4 Doçent, 1 Dr. ÖÄŸr. Üyesi ve 1 AraÅŸtırma Görevlisinden oluÅŸmaktadır. Ayrıca, dersler her açıdan yeterli donanıma sahip dersliklerde yürütülmektedir. Bununla birlikte, öÄŸretmenlik uygulaması dersleri Milli EÄŸitim Bakanlığına baÄŸlı Ä°lkokullarda bölümümüz öÄŸretim elemanları rehberliÄŸinde yürütülmektedir. Topluma hizmet uygulamaları dersi kapsamında ise kamuya ait farklı kurumlarla iÅŸbirliÄŸi yapılarak öÄŸrencilerimizin toplumsal hizmetlere katılımları saÄŸlanmaktadır. Temel EÄŸitim bölümünün anabilim dalları arasında mevcut iÅŸbirliÄŸi, öÄŸretmen adaylarının yetiÅŸmelerine bu yönde de önemli katkılar saÄŸlamaktadır.
1 | ÖÄŸrencileri, topluma, çevreye, insan haklarına, sanat ve spora duyarlı bireyler olarak yetiÅŸtirir; onlara sürekli araÅŸtıran, merak eden ve geleceÄŸe güvenle bakan bir bakış açısı kazandırır. |
2 | Türkçeyi kurallarına uygun ve etkili bir ÅŸekilde kullanarak, eÄŸitimin tüm paydaÅŸlarıyla saÄŸlıklı ve güçlü iletiÅŸim kurma becerisi geliÅŸtirir. |
3 | Ä°lkokul eÄŸitimi için gerekli olan sınıf öÄŸretmenliÄŸi alanında kapsamlı ve derinlemesine mesleki bilgi ve donanıma sahiptir. |
4 | ÖÄŸretmenlik mesleÄŸi ve ilkokul öÄŸretmenliÄŸi ile ilgili gerekli bilgi ve becerilere sahip olup, öÄŸretim yöntem ve tekniklerinden en güncel ve çaÄŸdaÅŸ olanlarını bilir, seçer ve etkin olarak uygular. |
5 | Bilgi ve iletiÅŸim teknolojilerini, öÄŸretimin geliÅŸtirilmesi ve zenginleÅŸtirilmesi amacıyla teknik ve mesleki açıdan etkin bir ÅŸekilde kullanabilir. |
6 | ÖÄŸretim amaçlarını göz önünde bulundurarak, öÄŸrenme ve öÄŸretme sürecini daha etkili hale getirmek için uygun ve yenilikçi öÄŸrenme ortamları oluÅŸturma yeteneÄŸine sahiptir. |
7 | Atatürk ilkeleri ve inkılâplarına, demokrasiye ve Türk kültürel, manevi, milli ve ahlaki deÄŸerlere baÄŸlı, bu deÄŸerleri mesleÄŸi boyunca yaÅŸam biçimi haline getiren bir öÄŸretmen olur. |
8 | EÄŸitim-öÄŸretim ortamında, öÄŸrencilerin öÄŸrenme süreçlerini izleme, deÄŸerlendirme ve etkili bir ÅŸekilde kayıt tutma becerilerini geliÅŸtirir. |
9 | Bilimsel ve analitik düÅŸünme yeteneÄŸine sahip olup, öÄŸretim süreçlerinde bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak araÅŸtırmacı öÄŸretmen rolünü üstlenir. |
10 | ÖÄŸrencilerin geliÅŸimine katkıda bulunacak düzeyde geniÅŸ bir genel kültüre sahip olup, alanıyla ilgili yenilikleri ve geliÅŸmeleri sürekli takip eder ve araÅŸtırma kültürünü benimser. |
11 | ÖÄŸrenciler ve meslektaÅŸlarıyla etkili ve verimli bir iletiÅŸim kurar, böylece iÅŸbirliÄŸi ve dayanışmayı güçlendirir. |
12 | Okul, aile ve öÄŸrenci etkileÅŸiminin önemini bilir ve aile katılımını teÅŸvik eden çalışmalar yapar ve bu çalışmaları kavrar. |
13 | Ä°lkokul çocuklarının geliÅŸimsel özelliklerini ve öÄŸrenme stil, strateji ve biçimlerini bilerek, bu özelliklere uygun olarak etkin planlama, uygulama ve deÄŸerlendirme yapar. |
14 | Özel ilgi ve eÄŸitime ihtiyaç duyan çocuklarla ilgili gerekli bilgi ve becerilere sahip olup, bu bilgi ve becerileri etkin ve verimli bir ÅŸekilde kullanır. |
1. Dönem | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ders Kodu | [DersinDili] | Ders Adı | Ders Türü | [D] | [U] | [L] | AKTS | Rapor |
AE-SI101 | Türkçe | Ä°lkokulda Temel Matematık | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
AE-SI103 | Türkçe | Türkıye CoÄŸrafyası ve Jeopolıtığı | Zorunlu | 2 | - | - | 3 | |
GK-ZR1 | Türkçe | Atatürk Ä°lkelerı ve Ä°nkılap Tarıhı 1 | Zorunlu | 2 | - | - | 3 | |
GK-ZR2 | Türkçe | Yabancı Dıl 1 | Zorunlu | 2 | - | - | 3 | |
GK-ZR3 | Türkçe | Türk Dılı 1 | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
GK-ZR4 | Türkçe | Bılışım Teknolojılerı | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
MB-ZR1 | Türkçe | Eğıtıme Gırış | Zorunlu | 2 | - | - | 3 | |
MB-ZR2 | Türkçe | Eğıtım Sosyolojısı | Zorunlu | 2 | - | - | 3 | |
Toplam | 19 | 0 | 0 | 30 | ||||
2. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | [DersinDili] | Ders Adı | Ders Türü | [D] | [U] | [L] | AKTS | Rapor |
AE-SI102 | Türkçe | Çevre Eğıtımı | Zorunlu | 2 | - | - | 4 | |
AE-SI104 | Türkçe | Ä°lkokulda Temel Fen Bılımlerı | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
AE-SI106 | Türkçe | Türk Tarıhı ve Kültürü | Zorunlu | 2 | - | - | 4 | |
DOY | Türkçe | Dıjıtal Okur Yazarlık | Zorunlu | 2 | - | - | 3 | |
GK-ZR5 | Türkçe | Atatürk Ä°lkelerı ve Ä°nkılap Tarıhı 2 | Zorunlu | 2 | - | - | 3 | |
GK-ZR6 | Türkçe | Yabancı Dıl 2 | Zorunlu | 2 | - | - | 3 | |
GK-ZR7 | Türkçe | Türk Dılı 2 | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
MB-ZR3 | Türkçe | Eğıtım Psıkolojısı | Zorunlu | 2 | - | - | 3 | |
MB-ZR4 | Türkçe | Eğıtım Felsefesı | Zorunlu | 2 | - | - | 3 | |
Toplam | 20 | 0 | 0 | 33 | ||||
3. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | [DersinDili] | Ders Adı | Ders Türü | [D] | [U] | [L] | AKTS | Rapor |
AE-SI1 | Türkçe | Seçmelı 1 | Seçmeli | 2 | - | - | 4 | |
AE-SI201 | Türkçe | Ä°lkokulda Drama | Zorunlu | 2 | - | - | 4 | |
AE-SI203 | Türkçe | Fen Bılımlerı Laboratuvar Uygulamaları | Zorunlu | - | 2 | - | 3 | |
AE-SI205 | Türkçe | Ä°lkokuma ve Yazma ÖÄŸretımı | Zorunlu | 3 | - | - | 6 | |
GK-SI1 | Türkçe | Seçmelı 1 | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
MB-SI1 | Türkçe | Seçmelı 1 | Seçmeli | 2 | - | - | 4 | |
MB-ZR5 | Türkçe | ÖÄŸretım Teknolojılerı | Zorunlu | 2 | - | - | 3 | |
MB-ZR7 | Türkçe | Türk Eğıtım Tarıhı | Zorunlu | 2 | - | - | 3 | |
Toplam | 15 | 2 | 0 | 30 | ||||
4. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | [DersinDili] | Ders Adı | Ders Türü | [D] | [U] | [L] | AKTS | Rapor |
AE-SI2 | Türkçe | Seçmelı 2 | Seçmeli | 2 | - | - | 4 | |
AE-SI202 | Türkçe | Oyun ve Fızıkı Etkınlıkler ÖÄŸretımı | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
AE-SI204 | Türkçe | Türkçe ÖÄŸretımı | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
GK-SI2 | Türkçe | Seçmelı 2 | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
GK-ZR8 | Türkçe | Topluma Hızmet Uygulamaları | Zorunlu | 1 | 2 | - | 3 | |
MB-SI2 | Türkçe | Seçmelı 2 | Seçmeli | 2 | - | - | 4 | |
MB-ZR6 | Türkçe | ÖÄŸretım Ä°lke ve Yöntemlerı | Zorunlu | 2 | - | - | 3 | |
MB-ZR8 | Türkçe | Eğıtımde AraÅŸtırma Yöntemlerı | Zorunlu | 2 | - | - | 3 | |
Toplam | 17 | 2 | 0 | 30 | ||||
5. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | [DersinDili] | Ders Adı | Ders Türü | [D] | [U] | [L] | AKTS | Rapor |
AE-SI3 | Türkçe | Seçmelı 3 | Seçmeli | 2 | - | - | 4 | |
AE-SI301 | Türkçe | Hayat Bılgısı ÖÄŸretımı | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
AE-SI303 | Türkçe | Matematık ÖÄŸretımı 1 | Zorunlu | 3 | - | - | 4 | |
AE-SI305 | Türkçe | Fen ÖÄŸretımı | Zorunlu | 3 | - | - | 4 | |
GK-SI3 | Türkçe | Seçmelı 3 | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
MB-SI3 | Türkçe | Seçmelı 3 | Seçmeli | 2 | - | - | 4 | |
MB-ZR10 | Türkçe | Eğıtımde Ahlak ve Etık | Zorunlu | 2 | - | - | 3 | |
MB-ZR9 | Türkçe | Sınıf Yönetımı | Zorunlu | 2 | - | - | 3 | |
Toplam | 19 | 0 | 0 | 30 | ||||
6. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | [DersinDili] | Ders Adı | Ders Türü | [D] | [U] | [L] | AKTS | Rapor |
AE-SI302 | Türkçe | Sosyal Bılgıler ÖÄŸretımı | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
AE-SI304 | Türkçe | Matematık ÖÄŸretımı 2 | Zorunlu | 3 | - | - | 4 | |
AE-SI306 | Türkçe | Dın Kültürü ve Ahlak Bılgısı ÖÄŸretımı | Zorunlu | 3 | - | - | 4 | |
AE-SI4 | Türkçe | Seçmelı 4 | Seçmeli | 2 | - | - | 4 | |
GK-SI4 | Türkçe | Seçmelı 4 | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
MB-SI4 | Türkçe | Seçmelı 4 | Seçmeli | 2 | - | - | 4 | |
MB-ZR11 | Türkçe | Eğıtımde Ölçme ve DeÄŸerlendırme | Zorunlu | 2 | - | - | 3 | |
MB-ZR12 | Türkçe | Türk Eğıtım Sıstemı ve Okul Yönetımı | Zorunlu | 2 | - | - | 3 | |
Toplam | 19 | 0 | 0 | 30 | ||||
7. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | [DersinDili] | Ders Adı | Ders Türü | [D] | [U] | [L] | AKTS | Rapor |
AE-SI401 | Türkçe | Müzık ÖÄŸretımı | Zorunlu | 3 | - | - | 4 | |
AE-SI403 | Türkçe | Ä°lkokulda Yabancı Dıl ÖÄŸretımı | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
AE-SI5 | Türkçe | Seçmelı 5 | Seçmeli | 2 | - | - | 4 | |
MB-SI5 | Türkçe | Seçmelı 5 | Seçmeli | 2 | - | - | 4 | |
MB-SIÖU1 | Türkçe | ÖÄŸretmenlık Uygulaması 1 | Zorunlu | 2 | 6 | - | 10 | |
MB-ZR14 | Türkçe | Özel Eğıtım ve KaynaÅŸtırma | Zorunlu | 2 | - | - | 3 | |
Toplam | 14 | 6 | 0 | 30 | ||||
8. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | [DersinDili] | Ders Adı | Ders Türü | [D] | [U] | [L] | AKTS | Rapor |
AE-SI402 | Türkçe | Karakter ve DeÄŸer Eğıtımı | Zorunlu | 2 | - | - | 3 | |
AE-SI404 | Türkçe | Görsel Sanatlar ÖÄŸretımı | Zorunlu | 3 | - | - | 4 | |
AE-SI6 | Türkçe | Seçmelı 6 | Seçmeli | 2 | - | - | 4 | |
MB-SI6 | Türkçe | Seçmelı 6 | Seçmeli | 2 | - | - | 4 | |
MB-SIÖU2 | Türkçe | ÖÄŸretmenlık Uygulaması 2 | Zorunlu | 2 | 6 | - | 12 | |
MB-ZR16 | Türkçe | Okullarda Rehberlık | Zorunlu | 2 | - | - | 3 | |
Toplam | 13 | 6 | 0 | 30 | ||||
AE-SI1 - Seçmeli 1 | ||||||||
Ders Kodu | [DersinDili] | Ders Adı | Ders Türü | [D] | [U] | [L] | AKTS | Rapor |
AE-SIS10 | Türkçe | Sınıf Ä°çı ÖÄŸrenmelerın DeÄŸerlendırılmesı | Seçmeli | 2 | - | - | 4 | |
AE-SIS11 | Türkçe | Sosyal Becerı ÖÄŸretımı | Seçmeli | 2 | - | - | 4 | |
AE-SIS13 | Türkçe | Okuma ve OkuduÄŸunu Anlama Eğıtımı | Seçmeli | 2 | - | 2 | 4 | |
AE-SIS15 | Türkçe | Yaratıcı Yazma ve Anlatım | Seçmeli | 2 | - | 2 | 4 | |
AE-SIS16 | Türkçe | Ä°lkokulda Problem Çözme | Seçmeli | 2 | - | 2 | 4 | |
AE-SIS17 | Türkçe | Matematıkte SomutlaÅŸtırma | Seçmeli | 2 | - | 2 | 4 | |
AE-SIS2 | Türkçe | Çocuk Edebıyatı | Seçmeli | 2 | - | - | 4 | |
AE-SIS5 | Türkçe | Ä°lkokul Ders Kıtapları Ä°ncelemesı | Seçmeli | 2 | - | - | 4 | |
AE-SIS6 | Türkçe | Ä°lkokul Programı | Seçmeli | 2 | - | - | 4 | |
AE-SIS7 | Türkçe | Ä°lkokulda Alternatıf Eğıtım Uygulamaları | Seçmeli | 2 | - | - | 4 | |
GK-SI1 - Seçmeli 1 | ||||||||
Ders Kodu | [DersinDili] | Ders Adı | Ders Türü | [D] | [U] | [L] | AKTS | Rapor |
GK-SEÇ11 | Türkçe | Medya Okuryazarlığı | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
GK-SEÇ13 | Türkçe | Sanat ve Estetık | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
GK-SEÇ18 | Türkçe | Türk Sanatı Tarıhı | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
GK-SEÇ2 | Türkçe | Beslenme ve SaÄŸlık | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
GK-SEÇ24 | Türkçe | Mıkroskopta Etkınlıkler | Seçmeli | 2 | - | 2 | 3 | |
GK-SEÇ25 | Türkçe | Canlıları Tanıma Rehberı | Seçmeli | 2 | - | 2 | 3 | |
GK-SEÇ26 | Türkçe | Köyde Tarım Etkınlıklerı | Seçmeli | 2 | - | 2 | 3 | |
GK-SEÇ28 | Türkçe | Çalgı ÖÄŸretımı | Seçmeli | 2 | - | 2 | 3 | |
MB-SI1 - Seçmeli 1 | ||||||||
Ders Kodu | [DersinDili] | Ders Adı | Ders Türü | [D] | [U] | [L] | AKTS | Rapor |
MB-SEÇ15 | Türkçe | KarşılaÅŸtırmalı Eğıtım | Seçmeli | 2 | - | - | 4 | |
MB-SEÇ25 | Türkçe | Ä°lkokulda Teknolojı Tabanlı Ä°çerık OluÅŸturma | Seçmeli | 2 | - | 2 | 4 | |
MB-SEÇ26 | Türkçe | Ä°lkokulda DüÅŸünme Eğıtımı | Seçmeli | 2 | - | 2 | 4 | |
MB-SEÇ27 | Türkçe | Ä°lkokulda Geometrı ÖÄŸretımı | Seçmeli | 2 | - | 2 | 4 | |
MB-SEÇ7 | Türkçe | Eğıtımde Drama | Seçmeli | 2 | - | - | 4 | |
MB-SEÇ8 | Türkçe | Eğıtımde Program Dışı Etkınlıkler | Seçmeli | 2 | - | - | 4 | |
MB-SEÇ9 | Türkçe | Eğıtımde Program Gelıştırme | Seçmeli | 2 | - | - | 4 | |
AE-SI2 - Seçmeli 2 | ||||||||
Ders Kodu | [DersinDili] | Ders Adı | Ders Türü | [D] | [U] | [L] | AKTS | Rapor |
AE-OÖS16 | Türkçe | Çocuklar ıçın Felsefe | Seçmeli | 2 | - | 2 | 4 | |
AE-SIS13 | Türkçe | Okuma ve OkuduÄŸunu Anlama Eğıtımı | Seçmeli | 2 | - | 2 | 4 | |
AE-SIS15 | Türkçe | Yaratıcı Yazma ve Anlatım | Seçmeli | 2 | - | 2 | 4 | |
AE-SIS16 | Türkçe | Ä°lkokulda Problem Çözme | Seçmeli | 2 | - | 2 | 4 | |
AE-SIS17 | Türkçe | Matematıkte SomutlaÅŸtırma | Seçmeli | 2 | - | 2 | 4 | |
GK-SI2 - Seçmeli 2 | ||||||||
Ders Kodu | [DersinDili] | Ders Adı | Ders Türü | [D] | [U] | [L] | AKTS | Rapor |
GK-SEÇ24 | Türkçe | Mıkroskopta Etkınlıkler | Seçmeli | 2 | - | 2 | 3 | |
GK-SEÇ25 | Türkçe | Canlıları Tanıma Rehberı | Seçmeli | 2 | - | 2 | 3 | |
GK-SEÇ26 | Türkçe | Köyde Tarım Etkınlıklerı | Seçmeli | 2 | - | 2 | 3 | |
GK-SEÇ28 | Türkçe | Çalgı ÖÄŸretımı | Seçmeli | 2 | - | 2 | 3 | |
MB-SI2 - Seçmeli 2 | ||||||||
Ders Kodu | [DersinDili] | Ders Adı | Ders Türü | [D] | [U] | [L] | AKTS | Rapor |
MB-SEÇ25 | Türkçe | Ä°lkokulda Teknolojı Tabanlı Ä°çerık OluÅŸturma | Seçmeli | 2 | - | 2 | 4 | |
MB-SEÇ26 | Türkçe | Ä°lkokulda DüÅŸünme Eğıtımı | Seçmeli | 2 | - | 2 | 4 | |
MB-SEÇ27 | Türkçe | Ä°lkokulda Geometrı ÖÄŸretımı | Seçmeli | 2 | - | 2 | 4 | |
MB-SEÇ8 | Türkçe | Eğıtımde Program Dışı Etkınlıkler | Seçmeli | 2 | - | - | 4 | |
AE-SI3 - Seçmeli 3 | ||||||||
Ders Kodu | [DersinDili] | Ders Adı | Ders Türü | [D] | [U] | [L] | AKTS | Rapor |
AE-OÖS16 | Türkçe | Çocuklar ıçın Felsefe | Seçmeli | 2 | - | 2 | 4 | |
AE-SIS13 | Türkçe | Okuma ve OkuduÄŸunu Anlama Eğıtımı | Seçmeli | 2 | - | 2 | 4 | |
AE-SIS15 | Türkçe | Yaratıcı Yazma ve Anlatım | Seçmeli | 2 | - | 2 | 4 | |
AE-SIS16 | Türkçe | Ä°lkokulda Problem Çözme | Seçmeli | 2 | - | 2 | 4 | |
AE-SIS17 | Türkçe | Matematıkte SomutlaÅŸtırma | Seçmeli | 2 | - | 2 | 4 | |
GK-SI3 - Seçmeli 3 | ||||||||
Ders Kodu | [DersinDili] | Ders Adı | Ders Türü | [D] | [U] | [L] | AKTS | Rapor |
GK-SEÇ24 | Türkçe | Mıkroskopta Etkınlıkler | Seçmeli | 2 | - | 2 | 3 | |
GK-SEÇ25 | Türkçe | Canlıları Tanıma Rehberı | Seçmeli | 2 | - | 2 | 3 | |
GK-SEÇ26 | Türkçe | Köyde Tarım Etkınlıklerı | Seçmeli | 2 | - | 2 | 3 | |
MB-SI3 - Seçmeli 3 | ||||||||
Ders Kodu | [DersinDili] | Ders Adı | Ders Türü | [D] | [U] | [L] | AKTS | Rapor |
MB-SEÇ25 | Türkçe | Ä°lkokulda Teknolojı Tabanlı Ä°çerık OluÅŸturma | Seçmeli | 2 | - | 2 | 4 | |
MB-SEÇ26 | Türkçe | Ä°lkokulda DüÅŸünme Eğıtımı | Seçmeli | 2 | - | 2 | 4 | |
MB-SEÇ27 | Türkçe | Ä°lkokulda Geometrı ÖÄŸretımı | Seçmeli | 2 | - | 2 | 4 | |
MB-SEÇ8 | Türkçe | Eğıtımde Program Dışı Etkınlıkler | Seçmeli | 2 | - | - | 4 | |
AE-SI4 - Seçmeli 4 | ||||||||
Ders Kodu | [DersinDili] | Ders Adı | Ders Türü | [D] | [U] | [L] | AKTS | Rapor |
AE-OÖS16 | Türkçe | Çocuklar ıçın Felsefe | Seçmeli | 2 | - | 2 | 4 | |
AE-SIS13 | Türkçe | Okuma ve OkuduÄŸunu Anlama Eğıtımı | Seçmeli | 2 | - | 2 | 4 | |
AE-SIS15 | Türkçe | Yaratıcı Yazma ve Anlatım | Seçmeli | 2 | - | 2 | 4 | |
AE-SIS16 | Türkçe | Ä°lkokulda Problem Çözme | Seçmeli | 2 | - | 2 | 4 | |
AE-SIS17 | Türkçe | Matematıkte SomutlaÅŸtırma | Seçmeli | 2 | - | 2 | 4 | |
GK-SI4 - Seçmeli 4 | ||||||||
Ders Kodu | [DersinDili] | Ders Adı | Ders Türü | [D] | [U] | [L] | AKTS | Rapor |
GK-SEÇ24 | Türkçe | Mıkroskopta Etkınlıkler | Seçmeli | 2 | - | 2 | 3 | |
GK-SEÇ25 | Türkçe | Canlıları Tanıma Rehberı | Seçmeli | 2 | - | 2 | 3 | |
GK-SEÇ26 | Türkçe | Köyde Tarım Etkınlıklerı | Seçmeli | 2 | - | 2 | 3 | |
GK-SEÇ28 | Türkçe | Çalgı ÖÄŸretımı | Seçmeli | 2 | - | 2 | 3 | |
MB-SI4 - Seçmeli 4 | ||||||||
Ders Kodu | [DersinDili] | Ders Adı | Ders Türü | [D] | [U] | [L] | AKTS | Rapor |
MB-SEÇ25 | Türkçe | Ä°lkokulda Teknolojı Tabanlı Ä°çerık OluÅŸturma | Seçmeli | 2 | - | 2 | 4 | |
MB-SEÇ26 | Türkçe | Ä°lkokulda DüÅŸünme Eğıtımı | Seçmeli | 2 | - | 2 | 4 | |
MB-SEÇ27 | Türkçe | Ä°lkokulda Geometrı ÖÄŸretımı | Seçmeli | 2 | - | 2 | 4 | |
MB-SEÇ8 | Türkçe | Eğıtımde Program Dışı Etkınlıkler | Seçmeli | 2 | - | - | 4 | |
AE-SI5 - Seçmeli 5 | ||||||||
Ders Kodu | [DersinDili] | Ders Adı | Ders Türü | [D] | [U] | [L] | AKTS | Rapor |
AE-OÖS16 | Türkçe | Çocuklar ıçın Felsefe | Seçmeli | 2 | - | 2 | 4 | |
AE-SIS13 | Türkçe | Okuma ve OkuduÄŸunu Anlama Eğıtımı | Seçmeli | 2 | - | 2 | 4 | |
AE-SIS15 | Türkçe | Yaratıcı Yazma ve Anlatım | Seçmeli | 2 | - | 2 | 4 | |
AE-SIS16 | Türkçe | Ä°lkokulda Problem Çözme | Seçmeli | 2 | - | 2 | 4 | |
AE-SIS17 | Türkçe | Matematıkte SomutlaÅŸtırma | Seçmeli | 2 | - | 2 | 4 | |
MB-SI5 - Seçmeli 5 | ||||||||
Ders Kodu | [DersinDili] | Ders Adı | Ders Türü | [D] | [U] | [L] | AKTS | Rapor |
MB-SEÇ25 | Türkçe | Ä°lkokulda Teknolojı Tabanlı Ä°çerık OluÅŸturma | Seçmeli | 2 | - | 2 | 4 | |
MB-SEÇ26 | Türkçe | Ä°lkokulda DüÅŸünme Eğıtımı | Seçmeli | 2 | - | 2 | 4 | |
MB-SEÇ27 | Türkçe | Ä°lkokulda Geometrı ÖÄŸretımı | Seçmeli | 2 | - | 2 | 4 | |
MB-SEÇ8 | Türkçe | Eğıtımde Program Dışı Etkınlıkler | Seçmeli | 2 | - | - | 4 | |
AE-SI6 - Seçmeli 6 | ||||||||
Ders Kodu | [DersinDili] | Ders Adı | Ders Türü | [D] | [U] | [L] | AKTS | Rapor |
AE-OÖS16 | Türkçe | Çocuklar ıçın Felsefe | Seçmeli | 2 | - | 2 | 4 | |
AE-SIS13 | Türkçe | Okuma ve OkuduÄŸunu Anlama Eğıtımı | Seçmeli | 2 | - | 2 | 4 | |
AE-SIS15 | Türkçe | Yaratıcı Yazma ve Anlatım | Seçmeli | 2 | - | 2 | 4 | |
AE-SIS16 | Türkçe | Ä°lkokulda Problem Çözme | Seçmeli | 2 | - | 2 | 4 | |
AE-SIS17 | Türkçe | Matematıkte SomutlaÅŸtırma | Seçmeli | 2 | - | 2 | 4 | |
MB-SI6 - Seçmeli 6 | ||||||||
Ders Kodu | [DersinDili] | Ders Adı | Ders Türü | [D] | [U] | [L] | AKTS | Rapor |
MB-SEÇ25 | Türkçe | Ä°lkokulda Teknolojı Tabanlı Ä°çerık OluÅŸturma | Seçmeli | 2 | - | 2 | 4 | |
MB-SEÇ26 | Türkçe | Ä°lkokulda DüÅŸünme Eğıtımı | Seçmeli | 2 | - | 2 | 4 | |
MB-SEÇ27 | Türkçe | Ä°lkokulda Geometrı ÖÄŸretımı | Seçmeli | 2 | - | 2 | 4 | |
MB-SEÇ8 | Türkçe | Eğıtımde Program Dışı Etkınlıkler | Seçmeli | 2 | - | - | 4 |
1 | ÖÄŸrencileri, topluma, çevreye, insan haklarına, sanat ve spora duyarlı bireyler olarak yetiÅŸtirir; onlara sürekli araÅŸtıran, merak eden ve geleceÄŸe güvenle bakan bir bakış açısı kazandırır. |
2 | Türkçeyi kurallarına uygun ve etkili bir ÅŸekilde kullanarak, eÄŸitimin tüm paydaÅŸlarıyla saÄŸlıklı ve güçlü iletiÅŸim kurma becerisi geliÅŸtirir. |
3 | Ä°lkokul eÄŸitimi için gerekli olan sınıf öÄŸretmenliÄŸi alanında kapsamlı ve derinlemesine mesleki bilgi ve donanıma sahiptir. |
4 | ÖÄŸretmenlik mesleÄŸi ve ilkokul öÄŸretmenliÄŸi ile ilgili gerekli bilgi ve becerilere sahip olup, öÄŸretim yöntem ve tekniklerinden en güncel ve çaÄŸdaÅŸ olanlarını bilir, seçer ve etkin olarak uygular. |
5 | Bilgi ve iletiÅŸim teknolojilerini, öÄŸretimin geliÅŸtirilmesi ve zenginleÅŸtirilmesi amacıyla teknik ve mesleki açıdan etkin bir ÅŸekilde kullanabilir. |
6 | ÖÄŸretim amaçlarını göz önünde bulundurarak, öÄŸrenme ve öÄŸretme sürecini daha etkili hale getirmek için uygun ve yenilikçi öÄŸrenme ortamları oluÅŸturma yeteneÄŸine sahiptir. |
7 | Atatürk ilkeleri ve inkılâplarına, demokrasiye ve Türk kültürel, manevi, milli ve ahlaki deÄŸerlere baÄŸlı, bu deÄŸerleri mesleÄŸi boyunca yaÅŸam biçimi haline getiren bir öÄŸretmen olur. |
8 | EÄŸitim-öÄŸretim ortamında, öÄŸrencilerin öÄŸrenme süreçlerini izleme, deÄŸerlendirme ve etkili bir ÅŸekilde kayıt tutma becerilerini geliÅŸtirir. |
9 | Bilimsel ve analitik düÅŸünme yeteneÄŸine sahip olup, öÄŸretim süreçlerinde bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak araÅŸtırmacı öÄŸretmen rolünü üstlenir. |
10 | ÖÄŸrencilerin geliÅŸimine katkıda bulunacak düzeyde geniÅŸ bir genel kültüre sahip olup, alanıyla ilgili yenilikleri ve geliÅŸmeleri sürekli takip eder ve araÅŸtırma kültürünü benimser. |
11 | ÖÄŸrenciler ve meslektaÅŸlarıyla etkili ve verimli bir iletiÅŸim kurar, böylece iÅŸbirliÄŸi ve dayanışmayı güçlendirir. |
12 | Okul, aile ve öÄŸrenci etkileÅŸiminin önemini bilir ve aile katılımını teÅŸvik eden çalışmalar yapar ve bu çalışmaları kavrar. |
13 | Ä°lkokul çocuklarının geliÅŸimsel özelliklerini ve öÄŸrenme stil, strateji ve biçimlerini bilerek, bu özelliklere uygun olarak etkin planlama, uygulama ve deÄŸerlendirme yapar. |
14 | Özel ilgi ve eÄŸitime ihtiyaç duyan çocuklarla ilgili gerekli bilgi ve becerilere sahip olup, bu bilgi ve becerileri etkin ve verimli bir ÅŸekilde kullanır. |
1. Dönem | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ders Kodu | [DersinDili] | Ders Adı | Ders Türü | [D] | [U] | [L] | AKTS | Rapor |
AE-SI101 | Türkçe | Ä°lkokulda Temel Matematık | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
AE-SI103 | Türkçe | Türkıye CoÄŸrafyası ve Jeopolıtığı | Zorunlu | 2 | - | - | 3 | |
Toplam | 5 | 0 | 0 | 8 | ||||
2. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | [DersinDili] | Ders Adı | Ders Türü | [D] | [U] | [L] | AKTS | Rapor |
AE-SI102 | Türkçe | Çevre Eğıtımı | Zorunlu | 2 | - | - | 4 | |
AE-SI104 | Türkçe | Ä°lkokulda Temel Fen Bılımlerı | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
AE-SI106 | Türkçe | Türk Tarıhı ve Kültürü | Zorunlu | 2 | - | - | 4 | |
Toplam | 7 | 0 | 0 | 13 | ||||
3. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | [DersinDili] | Ders Adı | Ders Türü | [D] | [U] | [L] | AKTS | Rapor |
AE-SI201 | Türkçe | Ä°lkokulda Drama | Zorunlu | 2 | - | - | 4 | |
AE-SI203 | Türkçe | Fen Bılımlerı Laboratuvar Uygulamaları | Zorunlu | - | 2 | - | - | |
AE-SI205 | Türkçe | Ä°lkokuma ve Yazma ÖÄŸretımı | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
Toplam | 5 | 2 | 0 | 4 | ||||
4. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | [DersinDili] | Ders Adı | Ders Türü | [D] | [U] | [L] | AKTS | Rapor |
AE-SI202 | Türkçe | Oyun ve Fızıkı Etkınlıkler ÖÄŸretımı | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
AE-SI204 | Türkçe | Türkçe ÖÄŸretımı | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
Toplam | 6 | 0 | 0 | |||||
5. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | [DersinDili] | Ders Adı | Ders Türü | [D] | [U] | [L] | AKTS | Rapor |
AE-SI301 | Türkçe | Hayat Bılgısı ÖÄŸretımı | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
AE-SI303 | Türkçe | Matematık ÖÄŸretımı 1 | Zorunlu | 3 | - | - | 4 | |
AE-SI305 | Türkçe | Fen ÖÄŸretımı | Zorunlu | 3 | - | - | 4 | |
Toplam | 9 | 0 | 0 | 8 | ||||
6. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | [DersinDili] | Ders Adı | Ders Türü | [D] | [U] | [L] | AKTS | Rapor |
AE-SI302 | Türkçe | Sosyal Bılgıler ÖÄŸretımı | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
AE-SI304 | Türkçe | Matematık ÖÄŸretımı 2 | Zorunlu | 3 | - | - | 4 | |
AE-SI306 | Türkçe | Dın Kültürü ve Ahlak Bılgısı ÖÄŸretımı | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
Toplam | 9 | 0 | 0 | 4 | ||||
7. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | [DersinDili] | Ders Adı | Ders Türü | [D] | [U] | [L] | AKTS | Rapor |
AE-SI401 | Türkçe | Müzık ÖÄŸretımı | Zorunlu | 3 | - | - | 4 | |
AE-SI403 | Türkçe | Ä°lkokulda Yabancı Dıl ÖÄŸretımı | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
MB-SIÖU1 | Türkçe | ÖÄŸretmenlık Uygulaması 1 | Zorunlu | 2 | 6 | - | - | |
Toplam | 8 | 6 | 0 | 4 | ||||
8. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | [DersinDili] | Ders Adı | Ders Türü | [D] | [U] | [L] | AKTS | Rapor |
AE-SI404 | Türkçe | Görsel Sanatlar ÖÄŸretımı | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
MB-SIÖU1 | Türkçe | ÖÄŸretmenlık Uygulaması 1 | Zorunlu | 2 | 6 | - | - | |
Toplam | 5 | 6 | 0 |
1 | ÖÄŸrencileri, topluma, çevreye, insan haklarına, sanat ve spora duyarlı bireyler olarak yetiÅŸtirir; onlara sürekli araÅŸtıran, merak eden ve geleceÄŸe güvenle bakan bir bakış açısı kazandırır. |
2 | Türkçeyi kurallarına uygun ve etkili bir ÅŸekilde kullanarak, eÄŸitimin tüm paydaÅŸlarıyla saÄŸlıklı ve güçlü iletiÅŸim kurma becerisi geliÅŸtirir. |
3 | Ä°lkokul eÄŸitimi için gerekli olan sınıf öÄŸretmenliÄŸi alanında kapsamlı ve derinlemesine mesleki bilgi ve donanıma sahiptir. |
4 | ÖÄŸretmenlik mesleÄŸi ve ilkokul öÄŸretmenliÄŸi ile ilgili gerekli bilgi ve becerilere sahip olup, öÄŸretim yöntem ve tekniklerinden en güncel ve çaÄŸdaÅŸ olanlarını bilir, seçer ve etkin olarak uygular. |
5 | Bilgi ve iletiÅŸim teknolojilerini, öÄŸretimin geliÅŸtirilmesi ve zenginleÅŸtirilmesi amacıyla teknik ve mesleki açıdan etkin bir ÅŸekilde kullanabilir. |
6 | ÖÄŸretim amaçlarını göz önünde bulundurarak, öÄŸrenme ve öÄŸretme sürecini daha etkili hale getirmek için uygun ve yenilikçi öÄŸrenme ortamları oluÅŸturma yeteneÄŸine sahiptir. |
7 | Atatürk ilkeleri ve inkılâplarına, demokrasiye ve Türk kültürel, manevi, milli ve ahlaki deÄŸerlere baÄŸlı, bu deÄŸerleri mesleÄŸi boyunca yaÅŸam biçimi haline getiren bir öÄŸretmen olur. |
8 | EÄŸitim-öÄŸretim ortamında, öÄŸrencilerin öÄŸrenme süreçlerini izleme, deÄŸerlendirme ve etkili bir ÅŸekilde kayıt tutma becerilerini geliÅŸtirir. |
9 | Bilimsel ve analitik düÅŸünme yeteneÄŸine sahip olup, öÄŸretim süreçlerinde bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak araÅŸtırmacı öÄŸretmen rolünü üstlenir. |
10 | ÖÄŸrencilerin geliÅŸimine katkıda bulunacak düzeyde geniÅŸ bir genel kültüre sahip olup, alanıyla ilgili yenilikleri ve geliÅŸmeleri sürekli takip eder ve araÅŸtırma kültürünü benimser. |
11 | ÖÄŸrenciler ve meslektaÅŸlarıyla etkili ve verimli bir iletiÅŸim kurar, böylece iÅŸbirliÄŸi ve dayanışmayı güçlendirir. |
12 | Okul, aile ve öÄŸrenci etkileÅŸiminin önemini bilir ve aile katılımını teÅŸvik eden çalışmalar yapar ve bu çalışmaları kavrar. |
13 | Ä°lkokul çocuklarının geliÅŸimsel özelliklerini ve öÄŸrenme stil, strateji ve biçimlerini bilerek, bu özelliklere uygun olarak etkin planlama, uygulama ve deÄŸerlendirme yapar. |
14 | Özel ilgi ve eÄŸitime ihtiyaç duyan çocuklarla ilgili gerekli bilgi ve becerilere sahip olup, bu bilgi ve becerileri etkin ve verimli bir ÅŸekilde kullanır. |
1. Dönem | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ders Kodu | [DersinDili] | Ders Adı | Ders Türü | [D] | [U] | [L] | AKTS | Rapor |
AE-SÖ101B | Türkçe | Ä°lkokulda Temel Matematık | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
AE-SÖ103B | Türkçe | Türkıye CoÄŸrafyası ve Jeopolıtığı | Zorunlu | 2 | - | - | 3 | |
GK-ZR1B | Türkçe | Atatürk Ä°lkelerı ve Ä°nkılap Tarıhı I | Zorunlu | 2 | - | - | 3 | |
GK-ZR2B | Türkçe | Yabancı Dıl I | Zorunlu | 2 | - | - | 3 | |
GK-ZR3B | Türkçe | Türk Dılı I | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
GK-ZR4B | Türkçe | Bılışım Teknolojılerı | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
MB-ZR1B | Türkçe | Eğıtıme Gırış | Zorunlu | 2 | - | - | 3 | |
MB-ZR2B | Türkçe | Eğıtım Sosyolojısı | Zorunlu | 2 | - | - | 3 | |
Toplam | 19 | 0 | 0 | 30 | ||||
2. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | [DersinDili] | Ders Adı | Ders Türü | [D] | [U] | [L] | AKTS | Rapor |
AE-SÖ102B | Türkçe | Çevre Eğıtımı | Zorunlu | 2 | - | - | 4 | |
AE-SÖ104B | Türkçe | Ä°lkokulda Temel Fen Bılımlerı | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
GK-ZR5B | Türkçe | Atatürk Ä°lkelerı ve Ä°nkılap Tarıhı II | Zorunlu | 2 | - | - | 3 | |
GK-ZR6B | Türkçe | Yabancı Dıl II | Zorunlu | 2 | - | - | 3 | |
GK-ZR7B | Türkçe | Türk Dılı II | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
MB-SÖ1B | Türkçe | Seçmelı 1 | Seçmeli | 2 | - | - | 4 | |
MB-ZR3B | Türkçe | Eğıtım Psıkolojısı | Zorunlu | 2 | - | - | 3 | |
MB-ZR4B | Türkçe | Eğıtım Felsefesı | Zorunlu | 2 | - | - | 3 | |
SÖ-DYB | Türkçe | Dıjıtal Okuryazarlık | Zorunlu | 2 | - | - | 3 | |
Toplam | 20 | 0 | 0 | 33 | ||||
3. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | [DersinDili] | Ders Adı | Ders Türü | [D] | [U] | [L] | AKTS | Rapor |
AE-SÖ1B | Türkçe | Seçmelı 1 | Seçmeli | 2 | - | - | 4 | |
AE-SÖ201B | Türkçe | Ä°lkokulda Drama | Zorunlu | 2 | - | - | 4 | |
AE-SÖ203B | Türkçe | Fen Bılımlerı Laboratuvar Uygulamaları | Zorunlu | - | 2 | - | 3 | |
GK-SÖ1B | Türkçe | Seçmelı 1 | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
GK-ZR8B | Türkçe | Topluma Hızmet Uygulamaları | Zorunlu | 1 | 2 | - | 3 | |
MB-SÖ2B | Türkçe | Seçmelı 2 | Seçmeli | 2 | - | - | 4 | |
MB-ZR10B | Türkçe | Eğıtımde Ahlak ve Etık | Zorunlu | 2 | - | - | 3 | |
MB-ZR5B | Türkçe | ÖÄŸretım Teknolojılerı | Zorunlu | 2 | - | - | 3 | |
MB-ZR7B | Türkçe | Türk Eğıtım Tarıhı | Zorunlu | 2 | - | - | 3 | |
Toplam | 15 | 4 | 0 | 30 | ||||
4. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | [DersinDili] | Ders Adı | Ders Türü | [D] | [U] | [L] | AKTS | Rapor |
AE-SÖ202B | Türkçe | Oyun ve Fızıkı Etkınlıkler ÖÄŸretımı | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
AE-SÖ204B | Türkçe | Dın Kültürü ve Ahlak Bılgısı ÖÄŸretımı | Zorunlu | 3 | - | - | 4 | |
AE-SÖ206B | Türkçe | Türk Tarıhı ve Kültürü | Zorunlu | 2 | - | - | 4 | |
AE-SÖ2B | Türkçe | Seçmelı 2 | Seçmeli | 2 | - | - | 4 | |
GK-SÖ2B | Türkçe | Seçmelı 2 | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
MB-SÖ3B | Türkçe | Seçmelı 3 | Seçmeli | 2 | - | - | 4 | |
MB-ZR6B | Türkçe | ÖÄŸretım Ä°lke ve Yöntemlerı | Zorunlu | 2 | - | - | 3 | |
MB-ZR8B | Türkçe | Eğıtımde AraÅŸtırma Yöntemlerı | Zorunlu | 2 | - | - | 3 | |
Toplam | 18 | 0 | 0 | 30 | ||||
5. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | [DersinDili] | Ders Adı | Ders Türü | [D] | [U] | [L] | AKTS | Rapor |
AE-SÖ301B | Türkçe | Hayat Bılgısı ÖÄŸretımı | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
AE-SÖ303B | Türkçe | Matematık ÖÄŸretımı 1 | Zorunlu | 3 | - | - | 4 | |
AE-SÖ305B | Türkçe | Fen ÖÄŸretımı | Zorunlu | 3 | - | - | 4 | |
AE-SÖ307B | Türkçe | Ä°lkokuma ve Yazma ÖÄŸretımı | Zorunlu | 3 | - | - | 6 | |
AE-SÖ3B | Türkçe | Seçmelı 3 | Seçmeli | 2 | - | - | 4 | |
MB-SÖ4B | Türkçe | Seçmelı 4 | Seçmeli | 2 | - | - | 4 | |
MB-ZR9B | Türkçe | Sınıf Yönetımı | Zorunlu | 2 | - | - | 3 | |
Toplam | 18 | 0 | 0 | 30 | ||||
6. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | [DersinDili] | Ders Adı | Ders Türü | [D] | [U] | [L] | AKTS | Rapor |
AE-SÖ302B | Türkçe | Sosyal Bılgıler ÖÄŸretımı | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
AE-SÖ304B | Türkçe | Matematık ÖÄŸretımı 2 | Zorunlu | 3 | - | - | 4 | |
AE-SÖ306B | Türkçe | Türkçe ÖÄŸretımı | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
AE-SÖ308B | Türkçe | Karakter ve DeÄŸer Eğıtımı | Zorunlu | 2 | - | - | 3 | |
AE-SÖ4B | Türkçe | Seçmelı 4 | Seçmeli | 2 | - | - | 4 | |
GK-SÖ3B | Türkçe | Seçmelı 3 | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
MB-ZR11B | Türkçe | Eğıtımde Ölçme ve DeÄŸerlendırme | Zorunlu | 2 | - | - | 3 | |
MB-ZR12B | Türkçe | Türk Eğıtım Sıstemı ve Okul Yönetımı | Zorunlu | 2 | - | - | 3 | |
Toplam | 19 | 0 | 0 | 30 | ||||
7. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | [DersinDili] | Ders Adı | Ders Türü | [D] | [U] | [L] | AKTS | Rapor |
AE-SÖ401B | Türkçe | Müzık ÖÄŸretımı | Zorunlu | 3 | - | - | 4 | |
AE-SÖ403B | Türkçe | Ä°lkokulda Yabancı Dıl ÖÄŸretımı | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
AE-SÖ5B | Türkçe | Seçmelı 5 | Seçmeli | 2 | - | - | 4 | |
MB-SÖ5B | Türkçe | Seçmelı 5 | Seçmeli | 2 | - | - | 4 | |
MB-SÖÖU1B | Türkçe | ÖÄŸretmenlık Uygulaması 1 | Zorunlu | 2 | 6 | - | 10 | |
MB-ZR14B | Türkçe | Özel Eğıtım ve KaynaÅŸtırma | Zorunlu | 2 | - | - | 3 | |
Toplam | 14 | 6 | 0 | 30 | ||||
8. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | [DersinDili] | Ders Adı | Ders Türü | [D] | [U] | [L] | AKTS | Rapor |
AE-SÖ404B | Türkçe | Görsel Sanatlar ÖÄŸretımı | Zorunlu | 3 | - | - | 4 | |
AE-SÖ6B | Türkçe | Seçmelı 6 | Seçmeli | 2 | - | - | 4 | |
GK-SÖ4B | Türkçe | Seçmelı 4 | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
MB-SÖ6B | Türkçe | Seçmelı 6 | Seçmeli | 2 | - | - | 4 | |
MB-SÖÖU2B | Türkçe | ÖÄŸretmenlık Uygulaması 2 | Zorunlu | 2 | 6 | - | 12 | |
MB-ZR16B | Türkçe | Okullarda Rehberlık | Zorunlu | 2 | - | - | 3 | |
Toplam | 13 | 6 | 0 | 30 | ||||
MB-SÖ1B - Seçmeli 1 | ||||||||
Ders Kodu | [DersinDili] | Ders Adı | Ders Türü | [D] | [U] | [L] | AKTS | Rapor |
MB-SÖ1B.01 | Türkçe | KarşılaÅŸtırmalı Eğıtım | Seçmeli | 2 | - | - | 4 | |
MB-SÖ1B.04 | Türkçe | Eğıtımde Drama | Seçmeli | 2 | - | - | 4 | |
AE-SÖ1B - Seçmeli 1 | ||||||||
Ders Kodu | [DersinDili] | Ders Adı | Ders Türü | [D] | [U] | [L] | AKTS | Rapor |
AE-SÖ1B.01 | Türkçe | Sınıf Ä°çı ÖÄŸrenmelerın DeÄŸerlendırılmesı | Seçmeli | 2 | - | - | 4 | |
GK-SÖ1B - Seçmeli 1 | ||||||||
Ders Kodu | [DersinDili] | Ders Adı | Ders Türü | [D] | [U] | [L] | AKTS | Rapor |
GK-SÖ1B.01 | Türkçe | Sanat ve Estetık | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
GK-SÖ1B.02 | Türkçe | Beslenme ve SaÄŸlık | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
MB-SÖ2B - Seçmeli 2 | ||||||||
Ders Kodu | [DersinDili] | Ders Adı | Ders Türü | [D] | [U] | [L] | AKTS | Rapor |
MB-SÖ2B.01 | Türkçe | Okul Dışı ÖÄŸrenme Ortamları | Seçmeli | 2 | - | - | 4 | |
MB-SÖ2B.02 | Türkçe | Eğıtımde Program Gelıştırme | Seçmeli | 2 | - | - | 4 | |
MB-SÖ2B.03 | Türkçe | Eğıtımde Proje Hazırlama | Seçmeli | 2 | - | - | 4 | |
AE-SÖ2B - Seçmeli 2 | ||||||||
Ders Kodu | [DersinDili] | Ders Adı | Ders Türü | [D] | [U] | [L] | AKTS | Rapor |
AE-SÖ2B.01 | Türkçe | Ä°lkokul Programı | Seçmeli | 2 | - | - | 4 | |
AE-SÖ2B.02 | Türkçe | Çocuk Edebıyatı | Seçmeli | 2 | - | - | 4 | |
GK-SÖ2B - Seçmeli 2 | ||||||||
Ders Kodu | [DersinDili] | Ders Adı | Ders Türü | [D] | [U] | [L] | AKTS | Rapor |
GK-SÖ2B.01 | Türkçe | Medya Okuryazarlığı | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
GK-SÖ2B.02 | Türkçe | Mıkroskopta Etkınlıkler | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
GK-SÖ2B.03 | Türkçe | Bılım Tarıhı ve Felsefesı | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
MB-SÖ3B - Seçmeli 3 | ||||||||
Ders Kodu | [DersinDili] | Ders Adı | Ders Türü | [D] | [U] | [L] | AKTS | Rapor |
MB-SÖ3B.01 | Türkçe | Ä°lkokulda DüÅŸünme Eğıtımı | Seçmeli | 2 | - | - | 4 | |
AE-SÖ3B - Seçmeli 3 | ||||||||
Ders Kodu | [DersinDili] | Ders Adı | Ders Türü | [D] | [U] | [L] | AKTS | Rapor |
AE-SÖ3B.01 | Türkçe | Sosyal Becerı ÖÄŸretımı | Seçmeli | 2 | - | - | 4 | |
AE-SÖ3B.02 | Türkçe | Yaratıcı Yazma ve Anlatım | Seçmeli | 2 | - | - | 4 | |
MB-SÖ4B - Seçmeli 4 | ||||||||
Ders Kodu | [DersinDili] | Ders Adı | Ders Türü | [D] | [U] | [L] | AKTS | Rapor |
MB-SÖ4B.01 | Türkçe | Mıkro ÖÄŸretım | Seçmeli | 2 | - | - | 4 | |
MB-SÖ4B.02 | Türkçe | EleÅŸtırel ve Analıtık DüÅŸünme | Seçmeli | 2 | - | - | 4 | |
AE-SÖ4B - Seçmeli 4 | ||||||||
Ders Kodu | [DersinDili] | Ders Adı | Ders Türü | [D] | [U] | [L] | AKTS | Rapor |
AE-SÖ4B.01 | Türkçe | Ä°lkokulda Alternatıf Eğıtım Uygulamaları | Seçmeli | 2 | - | - | 4 | |
GK-SÖ3B - Seçmeli 3 | ||||||||
Ders Kodu | [DersinDili] | Ders Adı | Ders Türü | [D] | [U] | [L] | AKTS | Rapor |
GK-SÖ3B.01 | Türkçe | Canlıları Tanıma Rehberı | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
GK-SÖ3B.02 | Türkçe | Çalgı ÖÄŸretımı | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
AE-SÖ5B - Seçmeli 5 | ||||||||
Ders Kodu | [DersinDili] | Ders Adı | Ders Türü | [D] | [U] | [L] | AKTS | Rapor |
AE-SÖ5B.02 | Türkçe | Ä°lkokulda Problem Çözme | Seçmeli | 2 | - | - | 4 | |
AE-SÖ5B.03 | Türkçe | Çocuklar Ä°çın Felsefe | Seçmeli | 2 | - | - | 4 | |
MB-SÖ5B - Seçmeli 5 | ||||||||
Ders Kodu | [DersinDili] | Ders Adı | Ders Türü | [D] | [U] | [L] | AKTS | Rapor |
MB-SÖ5B.01 | Türkçe | Eğıtımde Program Dışı Etkınlıkler | Seçmeli | 2 | - | - | 4 | |
MB-SÖ5B.02 | Türkçe | Ä°lkokulda Teknolojık Tabanlı Ä°çerık | Seçmeli | 2 | - | - | 4 | |
AE-SÖ6B - Seçmeli 6 | ||||||||
Ders Kodu | [DersinDili] | Ders Adı | Ders Türü | [D] | [U] | [L] | AKTS | Rapor |
AE-SÖ6B.01 | Türkçe | Ä°lkokulda Ders Kıtapları Ä°ncelemesı | Seçmeli | 2 | - | - | 4 | |
AE-SÖ6B.02 | Türkçe | Kapsayıcı Dıl ÖÄŸretımı | Seçmeli | 2 | - | - | 4 | |
GK-SÖ4B - Seçmeli 4 | ||||||||
Ders Kodu | [DersinDili] | Ders Adı | Ders Türü | [D] | [U] | [L] | AKTS | Rapor |
GK-SÖ4B.01 | Türkçe | Köyde Tarım Etkınlıklerı | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
MB-SÖ6B - Seçmeli 6 | ||||||||
Ders Kodu | [DersinDili] | Ders Adı | Ders Türü | [D] | [U] | [L] | AKTS | Rapor |
MB-SÖ6B.01 | Türkçe | Ä°lkokulda Geometrı ÖÄŸretımı | Seçmeli | 2 | - | - | 4 |
1 | ÖÄŸrencileri, topluma, çevreye, insan haklarına, sanat ve spora duyarlı bireyler olarak yetiÅŸtirir; onlara sürekli araÅŸtıran, merak eden ve geleceÄŸe güvenle bakan bir bakış açısı kazandırır. |
2 | Türkçeyi kurallarına uygun ve etkili bir ÅŸekilde kullanarak, eÄŸitimin tüm paydaÅŸlarıyla saÄŸlıklı ve güçlü iletiÅŸim kurma becerisi geliÅŸtirir. |
3 | Ä°lkokul eÄŸitimi için gerekli olan sınıf öÄŸretmenliÄŸi alanında kapsamlı ve derinlemesine mesleki bilgi ve donanıma sahiptir. |
4 | ÖÄŸretmenlik mesleÄŸi ve ilkokul öÄŸretmenliÄŸi ile ilgili gerekli bilgi ve becerilere sahip olup, öÄŸretim yöntem ve tekniklerinden en güncel ve çaÄŸdaÅŸ olanlarını bilir, seçer ve etkin olarak uygular. |
5 | Bilgi ve iletiÅŸim teknolojilerini, öÄŸretimin geliÅŸtirilmesi ve zenginleÅŸtirilmesi amacıyla teknik ve mesleki açıdan etkin bir ÅŸekilde kullanabilir. |
6 | ÖÄŸretim amaçlarını göz önünde bulundurarak, öÄŸrenme ve öÄŸretme sürecini daha etkili hale getirmek için uygun ve yenilikçi öÄŸrenme ortamları oluÅŸturma yeteneÄŸine sahiptir. |
7 | Atatürk ilkeleri ve inkılâplarına, demokrasiye ve Türk kültürel, manevi, milli ve ahlaki deÄŸerlere baÄŸlı, bu deÄŸerleri mesleÄŸi boyunca yaÅŸam biçimi haline getiren bir öÄŸretmen olur. |
8 | EÄŸitim-öÄŸretim ortamında, öÄŸrencilerin öÄŸrenme süreçlerini izleme, deÄŸerlendirme ve etkili bir ÅŸekilde kayıt tutma becerilerini geliÅŸtirir. |
9 | Bilimsel ve analitik düÅŸünme yeteneÄŸine sahip olup, öÄŸretim süreçlerinde bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak araÅŸtırmacı öÄŸretmen rolünü üstlenir. |
10 | ÖÄŸrencilerin geliÅŸimine katkıda bulunacak düzeyde geniÅŸ bir genel kültüre sahip olup, alanıyla ilgili yenilikleri ve geliÅŸmeleri sürekli takip eder ve araÅŸtırma kültürünü benimser. |
11 | ÖÄŸrenciler ve meslektaÅŸlarıyla etkili ve verimli bir iletiÅŸim kurar, böylece iÅŸbirliÄŸi ve dayanışmayı güçlendirir. |
12 | Okul, aile ve öÄŸrenci etkileÅŸiminin önemini bilir ve aile katılımını teÅŸvik eden çalışmalar yapar ve bu çalışmaları kavrar. |
13 | Ä°lkokul çocuklarının geliÅŸimsel özelliklerini ve öÄŸrenme stil, strateji ve biçimlerini bilerek, bu özelliklere uygun olarak etkin planlama, uygulama ve deÄŸerlendirme yapar. |
14 | Özel ilgi ve eÄŸitime ihtiyaç duyan çocuklarla ilgili gerekli bilgi ve becerilere sahip olup, bu bilgi ve becerileri etkin ve verimli bir ÅŸekilde kullanır. |